Φωτο: Shutterstock

Η Aegean εξετάζει σενάρια κάλυψης του κενού της Thomas Cook

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Το κενό στις πτήσεις charter από την κατάρρευση της Τhomas Cook Airlines εξετάζει να καλύψει η Aegean σε συνεργασία με εταιρεία χαμηλού κόστους. Σημαντικά αυξημένα τα οικονομικά μεγέθη του 9μήνου.

Να καλύψει το κενό που άφησε στον χώρο των πτήσεων charter η πτώχευση της ThomasCookAirlines θα επιδιώξει η Aegean αναζητώντας στρατηγική συμμαχία ή μετοχική συμμετοχή σε αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους. Οι εξελίξεις στο Brexit, θα απαιτήσουν αλλαγή σχεδιασμού για τον εισαγόμενο βρετανικό τουρισμό και η Aegean θέλει και μπορεί να καλύψει σημαντικό μέρος από τις νέες αφίξεις.

Τα τελευταία χρόνια, οι επιβάτες της Thomas Cook Airlines προς την Ελλάδα άγγιξαν τα 3.000.000 ετησίως. Οι πληρότητες των πτήσεων των αεροπορικών αερογραμμών είχαν διαμορφωθεί στο υψηλό 90,5%. Η πτώχευση του μεγαλύτερου τουριστικού ομίλου στην Ευρώπη ουσιαστικά αφήνει κενό στην φθηνή μετακίνηση τουριστών με μη προγραμματισμένες πτήσεις (charters) προς τους ταξιδιωτικούς προορισμούς. 

Η Aegean, ως μέλος του StarAlliance, δεν μπορεί να αναλάβει αυτή τις πτήσεις charters, ωστόσο μπορεί να διεκδικήσει την εξαγορά κάποιας μικρής εταιρείας charter από μόνη της, ή σε στρατηγική συνεργασία με άλλη αεροπορική μη προγραμματισμένων πτήσεων, προκειμένου να απορροφήσει αυτή την τεράστια πελατεία την οποία ούτως ή άλλως δεν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει με τις τακτικές πτήσεις.

Το project αυτό που θα έχει θετικές επιπτώσεις στον ελληνικό ξενοδοχειακό τουρισμό, εξετάζεται σε όλες τις παραμέτρους από τη διοίκηση της Aegean και ενδεχομένως να κινηθεί προς κάποια στρατηγική κίνηση το αμέσως επόμενο διάστημα.

 

Ο όμιλος Αegean αξιοποιεί την αυξημένη τουριστική κίνηση προς την Ελλάδα, ενώ παραμένει επιφυλακτικός  ως προς τις όποιες αρνητικές εξελίξεις μπορεί να έχει η υπόθεση του Brexit στον ελληνικό τουρισμό αλλά και ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας ως προς τις παγκόσμιες αερομεταφορές.

Ο όμιλος της Aegean βελτίωσε κατά το γ’ τρίμηνο σημαντικά το κόστος χρηματοδότησής του, χρησιμοποιώντας κυρίως κεφάλαια από την έκδοση 7ετούς Ομολογιακού Δανείου ύψους 200 εκατ. ευρώ με ονομαστικό επιτόκιο 3,6%.

Ταυτόχρονα, αξιοποίησε την αύξηση κατά 9% των επιβατών της σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2018. Οι συνολικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν στο α’ εξάμηνο στα 519,4 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 14% σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2018 ενώ ανοδικά κινήθηκε και το γ’ τρίμηνο 2019 έναντι του αντίστοιχου τριμήνου 2018. 

Αξιοποιώντας το αυξημένο τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα, η AEGEAN μετέφερε 11,6 εκατομμύρια επιβάτες και πέτυχε 7% αύξηση στο σύνολο της επιβατικής κίνησής της, στο εννεάμηνο του 2019. Το σύνολο σχεδόν της αύξησης προέρχεται από την αυξημένη κατά 11% κίνηση της εταιρείας στις γραμμές εξωτερικού (700.000 επιβάτες επιπλέον) και έφτασε τα 6,8 εκ. επιβάτες στο εννεάμηνο.

Ειδικότερα, στην Αθήνα, κύρια βάση δραστηριότητας της εταιρείας, η κίνηση εξωτερικού για το 9μηνο 2019 σημείωσε αύξηση 11%. Την ίδια περίοδο, η κίνηση εξωτερικού για την υπόλοιπη Ελλάδα, κυρίως από τις βάσεις που διατηρεί η AEGEAN σε Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο και Καλαμάτα, απέφερε 8% αύξηση.

Η εταιρεία θα ξεκινήσει νέες πτήσεις σε βασικούς προορισμούς από την Αθήνα καθιερώνοντάς την ελληνική πρωτεύουσα ως σημαντικό κόμβο. Ταυτόχρονα θα έχει συμμετοχή –ως επίσημος αερομεταφορέας- και στο project του Ελληνικού.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ