Φωτο: Shutterstock

Πτώση 35% των πωλήσεων της Jumbo τον Νοέμβριο

Η επιβολή του lockdown και η διακοπή λειτουργίας των καταστημάτων μοναδική αιτία για την υποχώρηση, με την πτώση των πωλήσεων στο 11μηνο να φθάνει κοντά στο 10,7%.

Η επιβολή του νέου lockdown στις αρχές Νοεμβρίου επηρέασε αρνητικά την πορεία των πωλήσεων της Jumbo, οι οποίες είχαν ανακάμψει σημαντικά στο δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν κατά περίπου 35%, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. 

Αποτέλεσμα αυτής της πορείας είναι οι πωλήσεις της από την αρχή του 2020 να εμφανίζουν πτώση περίπου 10,7%, με την εταιρεία στην ανακοίνωσή της να τονίζει ότι αναμένει τις επίσημες ανακοινώσεις για το πότε θα υπάρξει άρση του lockdown, με δεδομένο ότι «οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων. 

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Jumbo «ο Νοέμβριος 2020 επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας που επέφερε το κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων στην Ελλάδα και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο.

Η επιβολή των αυστηρών περιορισμών οδήγησε τις πωλήσεις για το μήνα Νοέμβριο 2020, να καταγράψουν μείωση κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% περίπου.

Από της 30 Νοεμβρίου 2020, ξεκίνησε η πλήρης και κανονική λειτουργία των 5 καταστημάτων του Ομίλου, στην Κύπρο ενώ το σύνολο των καταστημάτων στη Ρουμανία και τα 8 από τα 9 στη Βουλγαρία συνεχίζουν να λειτουργούν.

Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά, εν αναμονή των αποφάσεων για την επανέναρξη της λειτουργίας του λιανεμπορίου στην Ελλάδα.

Ανακεφαλαιώνοντας τη μέχρι τώρα πορεία του 2020:

  • Οι πωλήσεις του Ιανουαρίου κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +13%.
  • Τον Φεβρουάριο ο τζίρος αυξήθηκε κατά +23%, σε σύγκριση με το 2019.
  • Οι πωλήσεις του Μαρτίου, για τον Όμιλο, κατέγραψαν μείωση κατά -51% περίπου επηρεαζόμενες από τις κατά τόπους κυβερνητικές αποφάσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης του πρώτου κύματος πανδημίας στην Ευρώπη.
  • Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν χάθηκε οριστικά και η Πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση (-86%), σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
  • Ο Μάιος έφερε την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. Με τα περισσότερα καταστήματα να λειτουργούν σε Ελλάδα και τα τρία από τα πέντε στην Κύπρο, σε συνδυασμό με την βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, οι πωλήσεις του Ομίλου ωθούνται σε διψήφια ανάπτυξη (+ 13,6%) για τον μήνα αυτό.
  • Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα.
  • Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.
  • Ο Σεπτέμβριος 2020 και ο Οκτώβριος κατέγραψαν και πάλι θετικό πρόσημο με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου και +12,7% αντίστοιχα.
  • Ο Νοέμβριος 2020 με το δίκτυο των καταστημάτων στην Ελλάδα να είναι κλειστό και στην Κύπρο να είναι κλειστά τα 3 από τα 5 καταστήματα, κατέγραψε μείωση των πωλήσεων κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% από -7% κατά το δεκάμηνο του 2020.
  • Σε καμία άλλη χώρα -από αυτές στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος JUMBO, δεν ισχύουν πλέον απαγορευτικά στη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων».
Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ