Φωτο: Κρι Κρι

Η Κρι Κρι κάνει άνοιγμα σε διεθνή αγορά 10 δισ. δολ.

Θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ φέτος ο τζίρος της Κρι Κρι. Η γαλακτοβιομηχανία επενδύει 27 εκατ. ευρώ και στρέφεται στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού ιδιωτικής ετικέτας, που έχει τζίρο 10 δισ. δολ.

Σπάει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ σε τζίρο η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι και δρομολογεί επενδύσεις ύψους 27 εκατ. ευρώ, προσδοκώντας περαιτέρω παραγωγική ενδυνάμωση κατά 35-40%, ώστε να διευρύνει την ευρωπαϊκή της παρουσία στην αγορά παγωτού ιδιωτικής ετικέτας, ενώ φλερτάρει και με την είσοδο σε νέες προϊοντικές κατηγορίες. 

Η φετινή χρονιά κινείται με ανοδικούς ρυθμούς και όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Τσινάβος, κατά τη διάρκεια εταιρικής παρουσίασης σε δημοσιογράφους στην έδρα της επιχείρησης στις Σέρρες, το 2019 αναμένεται να κλείσει με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης με το τζίρο να ξεπερνά 100 εκατ. ευρώ, έναντι των 94 εκατ. ευρώ του 2018. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία κατά την περίοδο 2000 – 2018 κατέγραψε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,9%.

Σημαντική είναι η συνεισφορά των εξαγωγών, που φέτος υπολογίζεται ότι θα συμμετέχουν σε ποσοστό 40% στο συνολικό τζίρο, όταν το 2015 το ποσοστό τους διαμορφωνόταν στο 18%. Σημειώνεται ότι η  Κρι Κρι  έχει  σήμερα παρουσία σε 30 αγορές. 

Σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις, από τα 27 εκατ. ευρώ, τα 12 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της μονάδας της εταιρείας, 6 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, 5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βιοαερίου, η οποία θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια από την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων του εργοστασίου και 4 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση παλαιών μηχανημάτων.

 

Το πλάνο της τρέχουσας τριετίας έρχεται σε συνέχεια με αυτό της περιόδου 2014-2018, όταν η γαλακτοβιομηχανία διέθεσε κεφάλαια της τάξεως των 40 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις.

Ευκαιρίες στην Ευρώπη

Σημαντική παράμετρος για την υλοποίηση των σχεδιασμών είναι η παραγωγική ενδυνάμωση της γαλακτοβιομηχανίας, η οποία βλέπει σημαντικές ευκαιρίες στην διεθνή αγορά παγωτού και δη στην ευρωπαϊκή αγορά ιδιωτικής ετικέτας, που υπολογίζεται ότι διαμορφώνεται σε 10 δισ. δολ. 

Παράλληλα, στο μικροσκόπιο της εταιρείας βρίσκεται και η διεύρυνση της δραστηριότητας της σε μη γαλακτοκομικά προϊόντα και προς τούτο βρίσκεται σε επαφές με εταιρεία αναψυκτικών για την παραγωγή non dairy προϊόντος.

Στο μεταξύ, ερωτηθείς για τις επιπτώσεις που μπορεί να φέρει το επικείμενο Brexit, ο επικεφαλής της εταιρείας ανέφερε ότι η Κρι Κρι είναι πλήρως προετοιμασμένη, από τεχνικής άποψης. Να σημειωθεί ότι η Βρετανία αποτελεί μια σημαντική αγορά καθώς αφορά στο περίπου 20% των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού της εταιρείας.

Σε εγχώριο επίπεδο, η δυναμική της εταιρείας μεταφράζεται σε μερίδιο 15,8% σε όγκο στο επώνυμο γιαούρτι, με τη διείσδυση της Κρι Κρι, στα ελληνικά νοιοκοκυριά να είναι πολύ μεγαλύτερη, καθώς παράγει πάνω από το 80% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Συνεπώς περίπου 1 στα 4 γιαούρτια στην ελληνική αγορά να έχουν παραχθεί από την Κρι Κρι.

Αντίστοιχα, η σερραϊκή βιομηχανία κατέχει την δεύτερη θέση ως προς τα μερίδια αγοράς κατ’ όγκο και στα επώνυμα παγωτά, με το μερίδιό της να διαμορφώνεται στο 15,5%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.