bd-sprite
Φωτο: Shutterstock

Η Cosmote ανατρέπει το τηλεοπτικό σκηνικό του ελληνικού ποδοσφαίρου

Νέοι συσχετισμοί στη «μάχη» με τη Nova, καθώς η Cosmote δαπανά περίπου 25 εκατ. ευρώ και, εκτός από ΠΑΟ, ΑΕΚ και ΟΦΗ, στοχεύει να πάρει και τις επτά ομάδες που παραμένουν ακόμα «άστεγες».

Η είσοδος της Cosmote για πρώτη φορά στο ελληνικό ποδόσφαιρο διαμορφώνει ένα νέο τοπίο που είχε να υπάρξει χρόνια, μετά και την κατάρρευση της συνδρομητικής πλατφόρμας Alpha Digital, ενώ την ίδια στιγμή το ελληνικό πρωτάθλημα κινδυνεύει να μην ξεκινήσει όσο υπάρχουν τηλεοπτικά άστεγες ομάδες.

Με ναυαρχίδες τον Παναθηναϊκό, την ΑΕΚ και τον ΟΦΗ, η Cosmote χτυπάει τα τηλεοπτικά δικαιώματα και των 7 «άστεγων» ομάδων της Super League (Αστέρας, Παναιτωλικός, Απόλλων, Ιωνικός, Λαμία, Βόλος), δημιουργώντας ένα πολύ ενδιαφέρον «μπουκέτο» μεταδόσεων και ενισχύοντας το αθλητικό της πρόγραμμα, καθώς θα έχει τουλάχιστον το 57% των μεταδόσεων του ελληνικού πρωταθλήματος.

Η Cosmote βρήκε εύφορο έδαφος, καθώς η Nova δεν έδειχνε φέτος την ίδια διάθεση να κυνηγήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα όλων των ομάδων, καθώς και στην ενημέρωση που είχε πραγματοποιήσει πριν λίγους μήνες είχε αναφέρει πως δεν της έφερε τον αριθμό συνδρομητών που προσδοκούσε.

Στα 20 με 25 εκατ. ευρώ το κόστος των συμβολαίων

Την περασμένη χρονιά όπου και πάλι είχε υπάρξει «θρίλερ» μέχρι να κλείσουν τηλεοπτική στέγη όλες οι ομάδες του πρωταθλήματος, η Nova είχε εκταμιεύσει περί τα 55 εκατ. ευρώ, και είχε αποδειχθεί «σανίδα σωτηρίας» για πολλές ΠΑΕ, καθώς, παρά το γεγονός ότι το προϊόν του ελληνικού πρωταθλήματος συνέχιζε να έχει καθοδική πορεία από άποψης θεάματος και ποιότητας, η δαπάνη για τα δικαιώματα αυξήθηκε σημαντικά.

Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς τα τηλεοπτικά συμβόλαια των ομάδων δεν δημοσιοποιούνται, ο Ολυμπιακός από τη συμφωνία του με τη Nova λαμβάνει 11 εκατ. ευρώ, εκατ. ο ΠΑΟΚ, εκατ. ο Παναθηναϊκός, 6,5 εκατ. η ΑΕΚ και περίπου 4,5 εκατ. ευρώ ο Αρης, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες του πρωταθλήματος λαμβάνουν από 1 έως 1,7 εκατ. ευρώ. 

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς στο Business Daily, Cosmote και Nova δεν πρόκειται να ξεφύγουν από ένα συνολικό ποσό που θα ξεπερνάει τα 20 με 25 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα Παναθηναϊκός και ΑΕΚ φέτος αναμένεται να λάβουν από 6,5 εκατ. ευρώ, με τον ΟΦΗ, λόγω ιστορίας και εμπορικότητας, να εξασφαλίζει περίπου 3 εκατ. ευρώ. Για Παναθηναϊκό και ΑΕΚ τα χρήματα που θα λάβουν είναι αντίστοιχα με τα περυσινά, ενώ ο ΟΦΗ βλέπει πως η καλή δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια διοικητικά αποδίδει καρπούς πλέον.

Μεγάλο ερωτηματικό αποτελεί ο ΠΑΟΚ που πέρυσι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είχε λάβει 8 εκατ. ευρώ από τη Nova, και παραμένει ακόμα «άστεγος» και έχει αρκετή επιρροή στο μπλοκ των «αστέγων». Ωστόσο το PAOK TV που την περασμένη χρονιά δεν πήγε και άσχημα, μπορεί να αποτελέσει το «κλειδί» για την φετινή τηλεοπτική στέγη της ομάδας του Ιβάν Σαββίδη, που έχει στην ιδιοκτησία του και το κανάλι OPEN.

Αυτή τη στιγμή, οι έξι ομάδες που έχουν αποφασίσει να κινηθούν «πακέτο» έχουν μοναδική πρόταση στο τραπέζι εκείνη της Cosmote που είναι 8 εκατ. ευρώ για έναν χρόνο. Ένα ποσό που αντιστοιχεί περίπου σε 1,3 εκατ. ευρώ για κάθε ομάδα, με τις διοικήσεις τους ωστόσο να θέλουν να ανέβει το ποσό αυτό. Όμως η διοίκηση της Cosmote δεν δείχνει διάθεση να προσφέρει μεγαλύτερο ποσό.

Από την πλευρά της, η Nova δεν έχει δείξει διάθεση να κυνηγήσει τις ομάδες όπως πέρυσι, καθώς το τηλεοπτικό της πρόγραμμα είναι πολύ πιο γεμάτο σε σχέση με τα περασμένα χρόνια. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, ο Ολυμπιακός φέτος αναμένεται να λάβει περίπου  12-13 εκατ. ευρώ, με Άρη, Ατρόμητο και ΠΑΣ Γιάννενα να λαμβάνουν τα ίδια με τα περυσινά χρήματα.

Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες από την Super League, στην τελευταία συνεδρίαση της λίγκας την περασμένη εβδομάδα, ο μεγαλομέτοχος του Απόλλωνα Σμύρνης, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης ανέφερε πως υπάρχει ξένος κολοσσός που θέλει να πάρει τους «μικρούς» του πρωταθλήματος προσφέροντας από του χρόνου και για μία τριετία συνολικά 195 εκατ. ευρώ, ήτοι 65 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Μια πρόταση που φαίνεται εξωπραγματική και γι' αυτό ο πρόεδρος της Super League Λεωνίδας Μπουτσικάρης ζήτησε να κατατεθεί εγγράφως η πρόταση και να αξιολογηθεί στη συνέχεια.

Το τοπίο των αθλητικών μεταδόσεων

Η Nova, ξυπνώντας πλέον από τον «λήθαργο», μετά την εξαγορά της από τον όμιλο United Group που ανήκει στη BC Partners, επενδύει δυναμικά σε αθλητικές μεταδόσεις, καθώς επιδιώκει να εμπλουτίσει το αθλητικό περιεχόμενό της, που τα τελευταία χρόνια στηριζόταν στη Euroleague και το ελληνικό πρωτάθλημα. Ήδη, έριξε τις πρώτες «πιστολιές», καταφέρνοντας να πάρει από την Cosmote τη γερμανική Bundesliga και την ισπανική Primera Division.

Η πανδημία είχε τη δική της επίδραση στα οικονομικά των αθλητικών μεταδόσεων. Η Cosmote TV παρουσίασε απώλειες 9% το 2020 λόγω των κλειστών καταστημάτων εστίασης, με το ποσό να υπολογίζεται σε περίπου εκατ. ευρώ ή και περισσότερο κάθε τρίμηνο, όπως ανέφερε ο CFO του OTΕ  Χ. Μαζαράκης, που σημείωσε ότι ο όμιλος προσπαθεί να σταθεροποιήσει τα έσοδα της πλατφόρμας.

Η Cosmote TV έχει κερδίσει την μάχη των εντυπώσεων μέχρι στιγμής στην κάλυψη των αθλητικών διοργανώσεων έναντι της Nova, καθώς έχει εξασφαλίσει μετά από σκληρή μάχη τα τηλεοπτικά δικαιώματα όλων των ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA, το UEFA Champions League, το UEFA Europa League, τη νεοσύστατη διοργάνωση UEFA Europa Conference League, καθώς και τα UEFA Super Cup και UEFA Youth League.

Παράλληλα διαθέτει την Serie A και την αγγλική Premier League, την πορτογαλική Liga Portugal Bwin, το ρωσικό πρωτάθλημα Tinkoff Russian Premier Liga, καθώς και το ισπανικό κύπελλο Copa del Rey , ενώ έχει και τις διοργανώσεις Νοτίου Αμέρικης Copa Libertadores και Copa Sudamericana καθώς τα τηλεοπτικά δικαιώματα για το πρωτάθλημα NBA αλλά και WNBA, ACB Liga Endesa, VTB United League και Turkish Basketball Super League. 

Άξιο αναφοράς είναι πως Nova και Cosmote συγκρούστηκαν σκληρά για τα δικαιώματα του ΝΒΑ, με την Cosmote να καταφέρει τελικά να τα διατηρήσει και για τα επόμενα χρόνια.

Η Nova, εκτός από τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ομάδων του ελληνικού ποδοσφαίρου, έχει εξασφαλίσει επίσης τα δικαιώματα της γερμανικής Bundesliga μέχρι το 2025, της ισπανικής Primera Division, του γαλλικού πρωταθλήματος Ligue 1 που φέτος θα έχει και τον Μέσι στην Παρί Σεν Ζερμέν.

Έχει επίσης τα τηλεοπτικά δικαιώματα για Eredivisie Ολλανδίας, Jupiler Pro League Βελγίου, Championship Αγγλίας, DFB Pokal Γερμανίας, Coppa Italia, Coupe de France ενώ έχει και τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Euroleague και όλων των διοργανώσεών της για τα επόμενα τρία χρόνια.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Netflix μπαίνει στην Cosmote TV: Τι αλλάζει στη συνδρομητική τηλεόραση

Μέχρι και πρόσφατα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι «χτυπούσαν» τις πλατφόρμες streaming και τους ζητούσαν να συνεισφέρουν στις επενδύσεις υποδομών, αλλά πλέον περνούν σε μια στρατηγική συμμαχιών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιος ήταν ο νικητής του 2023 στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης

Οι πάροχοι είδαν τον αριθμό των συνδρομητών να αυξάνεται το 2023 παρά τις οικονομικές προκλήσεις, τον ανταγωνισμό του streaming και την πειρατεία. Ποια ήταν η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση συνδρομητών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μάχες εκατομμυρίων από Cosmote και Nova στο τερέν του ποδοσφαίρου

Τα τρία «βαριά χαρτιά» του ελληνικού πρωταθλήματος και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από τους δύο μεγάλους παίκτες της αγοράς. Τα μερίδια της συνδρομητικής και οι δυσκολίες στην αντεπίθεση της Nova στην κυρίαρχη Cosmote TV.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Cosmote TV: Πήρε τον Ολυμπιακό, αλλά έχασε συνδρομητές το δ' τρίμηνο

Για πρώτη φορά από το 2020, η Cosmote TV είχε απώλεια συνδρομητών στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Πιέσεις από τον ανταγωνισμό με φθηνότερα συνδυαστικά πακέτα. Πλησίασε τους 400.000 συνδρομητές η Nova, πάνω από 165.000 η Vodafone.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κλίμα... πολέμου τιμών στην κινητή: Τι προσφέρουν τώρα οι πάροχοι

Ακόμα πιο επιθετική εμπορική πολιτική από τις εταιρείες για να κερδίσουν μερίδια αγοράς. Πιο φθηνά τα δεδομένα, περισσότερος χρόνος ομιλίας, εκπτώσεις για συνδυαστικά πακέτα με σταθερή τηλεφωνία.