ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Cosmote TV: Πήρε τον Ολυμπιακό, αλλά έχασε συνδρομητές το δ' τρίμηνο

Για πρώτη φορά από το 2020, η Cosmote TV είχε απώλεια συνδρομητών στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Πιέσεις από τον ανταγωνισμό με φθηνότερα συνδυαστικά πακέτα. Πλησίασε τους 400.000 συνδρομητές η Nova, πάνω από 165.000 η Vodafone.

«Παράσιτα» κάνει η πορεία της Cosmote TV, καθώς για πρώτη φορά έπειτα από εννέα συνεχόμενα τρίμηνα όπου κατέγραφε συνεχόμενη άνοδο συνδρομητών, σημείωσε μικρές απώλειες, με τη συνδρομητική πλατφόρμα να αντιμετωπίζει πλέον πιο σκληρό ανταγωνισμό εν μέσω ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος.

Παρά το γεγονός ότι η Cosmote TV διατηρεί με ευκολία τα πρωτεία στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, το τελευταίο τρίμηνο άφησε πικρή γεύση στον όμιλο ΟΤΕ, καθώς ήταν η πρώτη φορά από το γ’ τρίμηνο του 2020, όπου κατέγραψε σημαντική μείωση συνδρομητών. Ειδικότερα οι συνδρομητές της Cosmote TV στο τέλος του 2022 μειώθηκαν στους 642.687, σημειώνοντας απώλειες 1.089 πελατών, ενώ το μέλλον δείχνει ακόμα πιο δύσκολο για τον κυρίαρχο της αγοράς, που έχασε έδαφος παρότι πρόσθεσε το «όπλο» του Ολυμπιακού στο πρόγραμμά του.

Την ίδια ώρα Nova και Vodafone πραγματοποιούν την αντεπίθεσή τους και καταγράφουν αυξήσεις συνδρομητών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Nova που βρίσκεται σε ανοδική πορεία μετά την ανακοίνωση των νέων πακέτων της με μειωμένες χρεώσεις πλησιάζει τους 400.000 συνδρομητές, ενώ και η Vodafone TV έχει ξεπεράσει τους 165.000 συνδρομητές, παίρνοντας ώθηση από τη συνεργασία με Disney+ και HBO.

Το δύσκολο περιβάλλον προκαλεί αναταράξεις

Ο ΟΤΕ μέσα στο 2022 πραγματοποίησε μια πολύ σημαντική κίνηση προσθέτοντας τους αγώνες του Ολυμπιακού στο ελληνικό πρωτάθλημα της Super League στη φαρέτρα του, έπειτα από μια σκληρή μάχη που έδωσε με τη Nova. Ωστόσο αυτή η σημαντική και δαπανηρή επένδυση δεν δείχνει να έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα αύξησης των συνδρομητών.

Σημαντικό μέρος της αρνητικής αυτής εικόνας είναι και το γεγονός ότι μετά από δυο χρόνια όπου κατέγραψε σημαντική αύξηση, η ανοδική πορεία της συνδρομητικής τηλεόρασης έχει αρχίσει να επιβραδύνει απότομα. Η συμπίεση των εισοδημάτων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και η επαναφορά του τέλους 10% έχουν αποθαρρύνει τους καταναλωτές, που σταματούν τις συνδρομές τους και σε πολλές περιπτώσεις υποκαθιστούν τη νόμιμη συνδρομητική τηλεόραση με την πειρατική.

Είναι χαρακτηριστικό πως στο τρίτο τρίμηνο, όπου προστέθηκε ο Ολυμπιακός, η Cosmote TV πρόσθεσε μόλις 2.198 νέους συνδρομητές, ενώ στο αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, είχε προσθέσει 21.316 συνδρομητές, έχοντας εξασφαλίσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα των 8 από τις 14 ομάδες της Superleague. Στο δ’ τρίμηνο του 2022 η Cosmote TV κατέγραψε απώλειες 1.089 συνδρομητών καταγράφοντας την μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων ετών, καθώς στο γ΄τρίμηνο του 2020 είχε σημειώσει και πάλι απώλειες, όμως αυτές ανέρχονταν σε μόλις 106 συνδρομητές (από 563.197 το β’ τρίμηνο 2020 σε 563.091 το γ΄ τρίμηνο).

Συνολικά το 2022 αποτέλεσε και τη χειρότερη χρονιά για τη συνδρομητική πλατφόρμα καθώς πρόσθεσε μόλις 18.492 νέους συνδρομητές, καταγράφοντας την μικρότερη αύξηση σε απόλυτους αριθμούς από το 2019, πριν την είσοδο της android πλατφόρμας. Ειδικότερα η Cosmote TV το 2021 είχε κερδίσει 48.913 νέους συνδρομητές, το 2020 είχαν αυξηθεί κατά 20.296, ενώ το 2019 οι νέοι συνδρομητές είχαν ανέλθει στους 13.079. Παρά τις απώλειες, ο ΟΤΕ έκλεισε το 2022 με 642.687 συνδρομητές σημειώνοντας αύξηση 3% (ήτοι 18.492 συνδρομητές) και παραμένει πρώτος με διαφορά.

Γιατί κινδυνεύει να χάσει κι άλλο έδαφος ο ΟΤΕ

Η Nova, χρησιμοποιώντας ως «δούρειο ίππο» τα πολύ φθηνά πακέτα που παρουσίασε στοχεύει στη διεύρυνση των μεριδίων της στη σταθερή αλλά και την τηλεόραση. Εκεί όπου για χρόνια και υπό το βάρος των οικονομικών της προβλημάτων είχε υποχωρήσει σημαντικά, παρότι υπήρξε πρωτοπόρος.

Έχοντας αντιληφθεί ότι το αθλητικό περιεχόμενο καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την τάση της αγοράς, Nova και Cosmote διαθέτουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια για την απόκτηση όλο και περισσότερων διοργανώσεων, ενώ οι δύο πάροχοι αναμένεται να συγκρουστούν ξανά φέτος για τη μάχη των δικαιωμάτων του Champions League.

Η Nova θέλοντας να ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού απέναντι στη Cosmote TV, έχει βάλει σε εφαρμογή έναν επιθετικό σχεδιασμό και στον τομέα του περιεχομένου, έχοντας κλείσει με πολυετείς συμφωνίες τις μεγαλύτερες αθλητικές διοργανώσεις, με τελευταία νίκη να είναι αυτή της διατήρησης της Euroleague για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Υπενθυμίζουμε πως έχει αποκτήσει επίσης τα δικαιώματα της Premier League για την επόμενη εξαετία, ενώ κατέχει επίσης και τα δικαιώματα για La Liga και Bundesliga για τα επόμενα τρία χρόνια τουλάχιστον, θέλοντας να αντισταθμίσει την απώλεια του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού.

Η Cosmote από την πλευρά της έχει δει το αθλητικό της περιεχόμενο να έχει εμπλουτιστεί από τους περισσότερους αγώνες της Super League, ενώ κατέχει και τα δικαιώματα του Champions League, της Serie A καθώς και της Championship, αλλά και το NBA.

Ταυτόχρονα η μάχη έχει επεκταθεί και στις ταινιοθήκη που διαθέτουν, με τη Cosmote TV ωστόσο να έχει επενδύσει δυναμικά στη δημιουργία δικού της περιεχομένου, με τη σειρά «Έτερος Εγώ» να αποτελεί τη ναυαρχίδα. Την επόμενη χρονιά θα υπάρξει και νέα σειρά από τον σκηνοθέτη Σωτήρη Τσαφούλια, με τον πάροχο να έχει παρουσιάσει και ενδιαφέρουσες σειρές όπως οι «Αόρατοι» και το «42 βαθμοί Κελσίου», ενώ έπεται και συνέχεια σύμφωνα με τα όσα διαμηνύει ο όμιλος.

Η Nova συνεργάζεται με τους τηλεοπτικούς σταθμούς Alpha και Star εξετάζοντας πιθανές συμπαραγωγές στο μέλλον, ενώ έχει πραγματοποιήσει συμφωνίες με τα μεγαλύτερα στούντιο.

Από την πλευρά της η Vodafone που διέκοψε τη συνεργασία με τη Nova για την μετάδοση των αγώνων της Super League, έχει προσθέσει το Disney+ στη φαρέτρα του Vodafone TV, ενώ διαθέτει και το HBO και παράλληλα αφήνει τον ανταγωνισμό να δουλεύει υπέρ της καθώς η άνοδος του streaming οδηγεί στην αφαίρεση πολλών σημαντικών τίτλων από τις άλλες πλατφόρμες.

Ο ακριβός ΟΤΕ πλήττει τη Cosmote TV

Σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα που βρίσκεται αντιμέτωπη η Cosmote TV είναι τα υψηλά τιμολόγια του ομίλου στα συνδυαστικά πακέτα που διαθέτει. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν στο BD πως «σε ένα περιβάλλον που ο καταναλωτής δεν γνωρίζει τι θα πληρώσει για ρεύμα τον επόμενο μήνα και ενώ έχουν ακριβύνει όλα λόγω του πληθωρισμού, η συνδρομητική έχει καταντήσει να είναι πολυτέλεια».

Μπορεί αυτή τη στιγμή να είναι ο ακριβότερος στην αγορά, ωστόσο ο ΟΤΕ δεν θεωρεί ότι η διαφορά που τον χωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι μεγάλη. Παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζει πως υπάρχει μια σεβαστή διαφορά στις τιμές έναντι του ανταγωνισμού, ο όμιλος παραμένει οχυρωμένος πίσω από τα πολύ ισχυρά μερίδια αγοράς που διαθέτει και δεν προχωρά σε μειώσεις. Κάτι που ξεκαθάρισε και στην πρόσφατη ενημέρωση των αναλυτών ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Μιχάλης Τσαμάζ, ο οποίος ανέφερε ότι ο ΟΤΕ δίνει προσεκτικές απαντήσεις στον ανταγωνισμό, κάνοντας λόγο για επενδύσεις και νέο περιεχόμενο.

Σύγκριση τιμών μεταξύ των παρόχων

Ο ανταγωνισμός όμως θέτει νέα δεδομένα για τον ΟΤΕ, καθώς η νέα Nova  προσφέρει συνδυαστικά πακέτα 3play (ιντερνετ, σταθερό και τηλεόραση) που ξεκινούν από 34 ευρώ με ταχύτητες 500 Mbps και 79 κανάλια και φτάνουν τα 52 ευρώ σε ταχύτητα 1Gbps και όλα τα κανάλια της EON.

Παράλληλα αν ο καταναλωτής θέλει να επιλέξει μια ολοκληρωμένη λύση 4play τότε προσφέρει τέσσερα διαφορετικά πακέτα με τα δύο που φτάνουν ταχύτητες 200 Mbps και  1Gbps, με unlimited mobile data να είναι στα 68 και 79 ευρώ για το πακέτο που περιλαμβάνει στην προσφορά και όλα τα κανάλια της τηλεοπτικής πλατφόρμας EON.

H Vodafone προσφέρει δυο συνδυαστικά πακέτα 3play. Το Vodafone TV Entertainment με 26,50 ευρώ το μήνα και το Vodafone TV Family με 29,80 ευρώ το μήνα, ενώ διαθέτει και 4play πακέτα σε ταχύτητες 100 Mbps και 200 Mbps μαζί με unlimited mobile data στα 53,18 ευρώ και 62,55 ευρώ αντίστοιχα.

Ο ΟΤΕ είχε αρχίσει από τον Σεπτέμβριο του 2022 την εμπορική διάθεση των νέων πακέτων με ταχύτητες έως 1 Gbps για οικιακούς πελάτες και επιχειρήσεις και εκμεταλλευόμενος την ισχυρή του θέση προσφέρει μια σειρά από διαφορετικά πακέτα, ωστόσο δεν προσφέρει ολοκληρωμένη λύση 4play. Οι ταχύτητες των νέων πακέτων ξεκινούν από τα 300 Mbps που βρίσκεται στα 36,90 ευρώ, με το Fiber 500 να είναι στα 41,90 ευρώ και το 1Gbps στα 49,90 ευρώ.

Μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει συνδυαστικά πακέτα που περιλαμβάνουν, σταθερή, ίντερνετ και τηλεόραση σε ταχύτητες 100 Mbps και 200 Mbps όπου το πλήρες πακέτο βρίσκεται στα 51,90 και 58,90 ευρώ αντίστοιχα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιος ήταν ο νικητής του 2023 στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης

Οι πάροχοι είδαν τον αριθμό των συνδρομητών να αυξάνεται το 2023 παρά τις οικονομικές προκλήσεις, τον ανταγωνισμό του streaming και την πειρατεία. Ποια ήταν η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση συνδρομητών.
apple-streaming-tv-tileorasi
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μάχες εκατομμυρίων από Cosmote και Nova στο τερέν του ποδοσφαίρου

Τα τρία «βαριά χαρτιά» του ελληνικού πρωταθλήματος και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από τους δύο μεγάλους παίκτες της αγοράς. Τα μερίδια της συνδρομητικής και οι δυσκολίες στην αντεπίθεση της Nova στην κυρίαρχη Cosmote TV.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κλίμα... πολέμου τιμών στην κινητή: Τι προσφέρουν τώρα οι πάροχοι

Ακόμα πιο επιθετική εμπορική πολιτική από τις εταιρείες για να κερδίσουν μερίδια αγοράς. Πιο φθηνά τα δεδομένα, περισσότερος χρόνος ομιλίας, εκπτώσεις για συνδυαστικά πακέτα με σταθερή τηλεφωνία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση λογαριασμών συνδρομητικής τηλεόρασης με την επαναφορά του τέλους 10%

Το Υπουργείο Οικονομικών επέμεινε στην επαναφορά του τέλους παρά την αντίδραση των εγχώριων τηλεπικοινωνιακών παρόχων που ζητούν να φορολογηθούν και οι πλατφόρμες όπως το Netflix και το Disney+.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Netflix μπαίνει στην Cosmote TV: Τι αλλάζει στη συνδρομητική τηλεόραση

Μέχρι και πρόσφατα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι «χτυπούσαν» τις πλατφόρμες streaming και τους ζητούσαν να συνεισφέρουν στις επενδύσεις υποδομών, αλλά πλέον περνούν σε μια στρατηγική συμμαχιών.
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Τι προσφέρουν οι πάροχοι στα συνδυαστικά πακέτα ίντερνετ, κινητής και TV

Ανασχεδιάζουν την εμπορική πολιτική τους οι πάροχοι, καθώς αυξάνεται συνεχώς η ζήτηση για περισσότερα δεδομένα κινητής, ενώ παράλληλα μαίνεται η μάχη του περιεχομένου στην τηλεόραση. Ποια είναι τα πακέτα των εταιρειών.