ΓΔ: 1446.16 -0.22% Τζίρος: 18.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:22:14 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
apple-streaming-tv-tileorasi
Φώτο: Shutterstock

Μάχες εκατομμυρίων από Cosmote και Nova στο τερέν του ποδοσφαίρου

Τα τρία «βαριά χαρτιά» του ελληνικού πρωταθλήματος και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από τους δύο μεγάλους παίκτες της αγοράς. Τα μερίδια της συνδρομητικής και οι δυσκολίες στην αντεπίθεση της Nova στην κυρίαρχη Cosmote TV.

Την ίδια στιγμή που το κόστος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων ανεβαίνει εξαιτίας του ανταγωνισμού, καθώς αλλάζει ο τρόπος θέασης των καταναλωτών, Cosmote και Nova θέτονται αντιμέτωπες για ακόμη μια φορά, με στόχο την ενίσχυση του πολυτιμότερου asset του τηλεοπτικού τους χαρτοφυλακίου που δεν είναι άλλο από το αθλητικό περιεχόμενο.

Το κόστος γίνεται πλέον όλο και μεγαλύτερο για τους παρόχους. Όπως ανέφερε ο εκτελεστικός διευθυντής της Cosmote TV Δημήτρης Μιχαλάκης, στο πλαίσιο του 10ου New Europe Market, «δεν μπορούμε πλέον να διατηρήσουμε αυτά τα επίπεδα δαπανών για τα αθλητικά δικαιώματα».  Εντούτοις, επισήμανε ότι «κύριο μας μέλημα είναι να διαχειριστούμε τη θέση μας στην εγχώρια αγορά, επειδή το αυξανόμενο κόστος διεκδίκησης αθλητικών δικαιωμάτων είναι ολοένα και πιο ακριβό και όλα είναι θέμα ζήτησης, αλλά και ελκυστικότητας του προϊόντος με γνώμονα πάντοτε το νεότερο κοινό που θέλουμε να προσελκύσουμε».

Με το τέλος της φετινής σεζόν, ΑΕΚ και Παναθηναϊκός έμειναν χωρίς τηλεοπτικό συμβόλαιο, όπως και ο ΠΑΟΚ, ενώ Cosmote και Nova θέλουν να αποκτήσουν τα «βαριά» χαρτιά του ελληνικού πρωταθλήματος. Παράλληλα, στο τέλος του χρόνου θα υπάρξει και η πλειοδοσία για τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ευρωπαϊκών διοργανώσεων, Champions League, Europa League και Conference League για την επόμενη τριετία, όπου το νέο σύστημα διεξαγωγής, με τους περισσότερους αγώνες, αναμένεται να ανεβεί το κόστος.

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές της αγοράς στο BD, η μάχη για τους τρεις μεγάλους (ΑΕΚ, Παναθηναϊκός και ΠΑΟΚ) παρά τα ανεβασμένα συμβόλαια που διεκδικούν οι ομάδες μετά το πιο αμφίρροπο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών, δεν πρόκειται να αλλάξει τις ισορροπίες, ενώ ανοιχτό παραμένει η διεκδίκηση των ομάδων που ανέβηκαν φέτος στη μεγάλη κατηγορία.

Στη φετινή σεζόν η Cosmote φιλοξενούσε τους αγώνες 8 εκ των 14 ομάδων της Super League, έχοντας Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, ΑΕΚ, ΟΦΗ, Βόλο, Ιωνικό, Λαμία και Παναιτωλικό, ενώ η Nova είχε ΠΑΟΚ, Άρη, Αστέρα Τρίπολης, Ατρόμητο, ΠΑΣ Γιάννενα και Λεβαδειακό, με την διαφορά να είναι εμφανής στην φάση των play off του πρωταθλήματος, καθώς η Cosmote διέθετε τις 4 από τις 6 ομάδες που συμμετείχαν στη μάχη του τίτλου. Οι δυο πάροχοι έχασαν από μια ομάδα, καθώς Ιωνικός και Λεβαδειακός υποβιβάστηκαν, με Κηφισιά και Πανσερραϊκό να ανεβαίνουν στη μεγάλη κατηγορία και να βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τις δυο πλατφόρμες.

Μέχρι στιγμής η Cosmote έχει κλείσει Βόλο, ΟΦΗ, Παναιτωλικό και Λαμία που είχε από την περασμένη χρονιά, ενώ διατηρεί και τον Ολυμπιακό με το τριετές συμβόλαιο που είχε υπογράψει την περασμένη χρονιά, όταν και έφυγε ύστερα από 15 χρόνια από τη Nova. H Nova, από την πλευρά της, έχοντας κάνει ένα πολύ δυναμικό «μπάσιμο» την περασμένη χρονιά και δίνοντας πολύ μεγάλα ποσά για να αποκτήσει τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, έχει εξασφαλίσει τον Άρη και τον Ατρόμητο, ενώ φαίνεται να διατηρεί και Αστέρα Τρίπολης και ΠΑΣ Γιάννενα στο δυναμικό της.

Παρά την απώλεια της Premier League, όπου το κόστος είχε φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα, η Cosmote  έχει δει το αθλητικό της περιεχόμενο να εμπλουτίζεται από τους περισσότερους αγώνες της Super League, ενώ κατέχει και τα δικαιώματα του Champions League, της Serie A καθώς και της Championship, αλλά και του NBA.

Η Nova, θέλοντας να ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού απέναντι στη Cosmote TV, έπειτα από χρόνια που βρισκόταν εν υπνώσει, έχει αποκτήσει τα δικαιώματα της Premier League για την επόμενη εξαετία, ενώ κατέχει επίσης και τα δικαιώματα για La Liga και Bundesliga, θέλοντας να αντισταθμίσει την απώλεια του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού.

Αλλάζει ο τρόπος θέασης των καταναλωτών

Το αθλητικό περιεχόμενο και γενικότερα οι ζωντανές μεταδόσεις αποτελούν τα μοναδικά δυνατά χαρτιά των συνδρομητικών καναλιών απέναντι στον ανταγωνισμό από πλατφόρμες streaming, που πλέον κερδίζουν τη μάχη του τηλεοπτικού περιεχομένου. Όπως είχε αναφέρει προσφάτως ο κ. Μιχαλάκης το τηλεοπτικό κοινό στρέφεται περισσότερο σε ζωντανές μεταδόσεις, ενώ ταινίες και σειρές προτιμάει να τα βλέπει on demand, τονίζοντας επίσης ότι τα θεματικά κανάλια «σβήνουν», καθώς το περιεχόμενό τους ο τηλεθεατής προτιμά να το βλέπει on demand.

«Οι εξελίξεις αυτές οδηγούν να επεξεργαστούμε με τους συνεργάτες μας, πώς μπορούμε να έχουμε ακόμα μια πιο ουσιαστική μορφή ελκυστικών γραμμικών καναλιών στην πλατφόρμα μας, προκειμένου να προσπαθήσουμε να δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε περισσότερο το περιεχόμενο κατ’ απαίτηση», σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «η τηλεθέαση της γραμμικής τηλεόρασης δεν έχει πλέον την ίδια δυναμικότητα με το παρελθόν».

Nova και Cosmote επενδύουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια για την απόκτηση όλο και περισσότερων διοργανώσεων, ωστόσο η Κομισιόν ζητά από τους παρόχους, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πειρατεία, «να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα, την οικονομική προσιτότητα και την ελκυστικότητα των εμπορικών τους προσφορών προς τους τελικούς χρήστες σε ολόκληρη την Ένωση».

Μεγάλη η απόσταση της Cosmote TV από τον ανταγωνισμό

Μετά από δυο χρόνια όπου κατέγραψε σημαντική αύξηση, η ανοδική πορεία της συνδρομητικής τηλεόρασης έχει αρχίσει να επιβραδύνει απότομα. Η συμπίεση των εισοδημάτων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και η επαναφορά του τέλους 10% έχουν αποθαρρύνει τους καταναλωτές, που σταματούν τις συνδρομές τους και σε πολλές περιπτώσεις υποκαθιστούν τη νόμιμη συνδρομητική τηλεόραση με την πειρατική.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕΤΤ για τη συνδρομητική τηλεόραση, στα τέλη του περυσινού Ιουνίου οι συνδέσεις συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω ευρυζωνικής γραμμής ανέρχονταν στα 1,17 εκατ., ενώ οι συνολικές συνδέσεις τηλεοπτικών πλατφορμών υπολογίζονται στις περίπου 1,78 εκατ. με την άνοδο της αγοράς να κινείται σε ρυθμούς περίπου 6%-7%.

Με εξαίρεση την πειρατική τηλεόραση που είναι και ο μεγαλύτερος παίκτης της αγοράς, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στους παρόχους καθώς οι συνδέσεις υπολογίζονται πως ξεπερνούν τις 900.000, η Cosmote TV βρίσκεται στην πρώτη θέση της συνδρομητικής με 648.531 συνδρομητές το α’ τρίμηνο του 2023.

Η Nova, παρά τη δυναμική εκκίνηση που προσπάθησε να κάνει με την επιθετική εμπορική πολιτική της και τον πακτωλό χρημάτων που δαπάνησε για να φέρει τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, δεν βλέπει να καταγράφει σημαντικά κέρδη μέχρι στιγμής, καθώς από τους 390.000 συνδρομητές που υπολογιζόταν ότι είχε στα τέλη του 2022, έχει ξεπεράσει πλέον τους 400.000 βάσει των ανακοινώσεών της.

Η Vodafone TV ακολουθεί πιο πίσω και από απόσταση, καθώς δεν διαθέτει ποδοσφαιρικό περιεχόμενο, ωστόσο καταγράφει ανοδικές τάσεις, με ώθηση από το Disney+, ξεπερνώντας τους 165.000 συνδρομητές και στοιχηματίζοντας στο premium τηλεοπτικό περιεχόμενο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιος ήταν ο νικητής του 2023 στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης

Οι πάροχοι είδαν τον αριθμό των συνδρομητών να αυξάνεται το 2023 παρά τις οικονομικές προκλήσεις, τον ανταγωνισμό του streaming και την πειρατεία. Ποια ήταν η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση συνδρομητών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Cosmote TV: Πήρε τον Ολυμπιακό, αλλά έχασε συνδρομητές το δ' τρίμηνο

Για πρώτη φορά από το 2020, η Cosmote TV είχε απώλεια συνδρομητών στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Πιέσεις από τον ανταγωνισμό με φθηνότερα συνδυαστικά πακέτα. Πλησίασε τους 400.000 συνδρομητές η Nova, πάνω από 165.000 η Vodafone.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κλίμα... πολέμου τιμών στην κινητή: Τι προσφέρουν τώρα οι πάροχοι

Ακόμα πιο επιθετική εμπορική πολιτική από τις εταιρείες για να κερδίσουν μερίδια αγοράς. Πιο φθηνά τα δεδομένα, περισσότερος χρόνος ομιλίας, εκπτώσεις για συνδυαστικά πακέτα με σταθερή τηλεφωνία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση λογαριασμών συνδρομητικής τηλεόρασης με την επαναφορά του τέλους 10%

Το Υπουργείο Οικονομικών επέμεινε στην επαναφορά του τέλους παρά την αντίδραση των εγχώριων τηλεπικοινωνιακών παρόχων που ζητούν να φορολογηθούν και οι πλατφόρμες όπως το Netflix και το Disney+.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δεν μπαίνει σε πόλεμο τιμών ο ΟΤΕ: Πώς θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό

Στην τελευταία του εμφάνιση ως CEO, ο Μ. Τσαμάζ ξεκαθάρισε ότι για τον ΟΤΕ η μείωση τιμών δεν είναι λύση για τη διεύρυνση μεριδίων αγοράς, ενώ ισχυρό πλεονέκτημα αποτελεί η ποιότητα δικτύων και υπηρεσιών.