ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Εκτίναξη κερδών για την Coca Cola HBC, αυξήθηκαν 88% το πρώτο εξάμηνο

Αύξηση των εσόδων κατά 23,1% ανακοίνωσε ο όμιλος, καθώς οι επιδόσεις στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης διατηρήθηκαν, σε συνδυασμό με ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης κατά το β' τρίμηνο.

Η επαναλειτουργία της εστίασης μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με την πολύ καλή πορεία των πωλήσεων στα καταστήματα λιανικής έφεραν ισχυρή ανάκαμψη της Coca-Cola HBC AG κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, με τα καθαρά κέρδη να εκτινάσσονται σε ποσοστό 88%.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος:

  • Η συνεχιζόμενη ανάκαμψη και η αποτελεσματική εκτέλεση της στρατηγικής μας οδήγησαν σε επιτάχυνση της δυναμικής και ενίσχυση των μεριδίων αγοράς κατά το δεύτερο τρίμηνο, με αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση το πρώτο εξάμηνο κατά 23,1%, σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Τα καθαρά έσοδα σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 14,7%.
  • Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 (σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης).
  • Η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία κατέγραψε αύξηση 50 μονάδων βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών.
  • Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 15,9% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Οι επιδόσεις στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης διατηρήθηκαν σε συνδυασμό με ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης κατά το δεύτερο τρίμηνο.
  • Σημειώθηκε βελτίωση στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, χάρη στις αυξήσεις τιμών που εφαρμόστηκαν σε περισσότερες από το 90% των αγορών μας και στο θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής.
  • Η προτεραιοποίηση των διαθέσιμων ευκαιριών και η καινοτομία στο πλαίσιο του 24/7 χαρτοφυλακίου προϊόντων ενισχύουν τη δυναμική.
    • Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 16,2%, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες να καταγράφουν αύξηση 37,0% και τα προϊόντα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη να αυξάνονται κατά 40,3%.
    • Ο όγκος πωλήσεων των ποτών ενέργειας κατέγραψε αύξηση 66,1%, κυρίως λόγω των καλών  επιδόσεων των Monster, Burn και Predator.
  • Η επέκταση της διάθεσης του Costa Coffee συνεχίζει να εξελίσσεται με καλούς ρυθμούς. Η στρατηγική στον τομέα του καφέ ενισχύεται με το premium ιταλικό σήμα Caffè Vergnano, η διανομή του οποίου θα ξεκινήσει έως το 2022.
  • Η λειτουργική μόχλευση και οι εξοικονομήσεις κόστους είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 340 μονάδες βάσης, στο 10,8%.
    • Εξοικονομήσαμε κόστη ύψους 120 εκατ. λόγω του COVID-19 το 2020. Συνεχίζουμε να αναμένουμε ότι από αυτές τις εξοικονομήσεις κόστους θα διατηρήσουμε περίπου €20 εκατ. το 2021 και επομένως τα υπόλοιπα €100 εκατ. θα επιστρέψουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Βασικά στοιχεία ανά αγορά

Η ανάκαμψη στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές ενισχύει τα συνεχιζόμενα ισχυρά αποτελέσματα στις αναδυόμενες αγορές.

  • Αναπτυγμένες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 17,1% μετά το εκ νέου άνοιγμα των αγορών, γεγονός που οδήγησε το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε άνοδο κατά 440 μονάδες βάσης.
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 17,6%, ενώ ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε σταθερός παρά τον αντίκτυπο που είχε η επιβολή του φόρου ζάχαρης στην Πολωνία. Το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σημείωσε άνοδο της τάξης των 180 μονάδων βάσης.
  • Αναδυόμενες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 30,3% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Οι συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις από τη Ρωσία και τη Νιγηρία και η ανάκαμψη στις υπόλοιπες αναδυόμενες αγορές οδήγησαν σε αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 340 μονάδες βάσης.

Z. Bogdanovic: Ενίσχυση μεριδίων, εσόδων και κερδοφορίας

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το πρώτο εξάμηνο, στη διάρκεια του οποίου αυξήσαμε την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία, τα έσοδα και την κερδοφορία, ενώ παράλληλα συνεχίσαμε να σημειώνουμε πρόοδο σε σχέση με τις στρατηγικές μας προτεραιότητες. Πιστεύω ότι αυτά τα αποτελέσματα καταδεικνύουν την ισχύ του 24/7 χαρτοφυλακίου προϊόντων μας, των πρωτοβουλιών μας για την αύξηση των εσόδων και της ικανότητας εκτέλεσης της στρατηγικής μας, αλλά και το ταλέντο των ανθρώπων μας, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα των οποίων θα εξασφαλίσουν την αξιοποίηση των μελλοντικών ευκαιριών για τον Όμιλο.

Η δυναμική της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας ενισχύθηκε, καθώς το κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης ανέκαμψε και το κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης συνέχισε να αναπτύσσεται. Επιπλέον, σημειώσαμε ανάπτυξη στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές μας, παράλληλα με τις σταθερά ισχυρές επιδόσεις των αναδυόμενων αγορών. Καταγράφουμε εξαιρετικές επιδόσεις στους τομείς που αποτελούν στρατηγικές μας προτεραιότητες και πιο συγκεκριμένα στα ανθρακούχα αναψυκτικά χαμηλής ή μηδενικής ζάχαρης, στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και στα ποτά ενέργειας. Ενισχύσαμε τη στρατηγική μας στον τομέα του καφέ με την Caffè Vergnano, που θα αποτελέσει μια premium προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό μας, σε συνδυασμό με την ευρεία απήχηση του Costa Coffee. Έχουμε σημειώσει πρόοδο στην ατζέντα μας για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα με νέες κυκλοφορίες συσκευασιών από 100% ανακυκλωμένο PET.

Ενθαρρυνόμενοι από τις ισχυρές επιδόσεις, και έχοντας επίγνωση των κινδύνων καθώς η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να έχει αντίκτυπο στις αγορές μας, συνεχίζουμε να αναμένουμε μία ισχυρή ανάκαμψη των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και πλέον πιστεύουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε αύξηση του περιθωρίου λειτουργικών κερδών της τάξεως των 20-30 μονάδων βάσης φέτος».

Τα αποτελέσματα Α' Εξαμήνου 2021 της Coca Cola HBC

 Α' Εξάμηνο 2021Α' Εξάμηνο 2020Μεταβολή
Όγκος πωλήσεων1 (εκατ. κιβώτια)1.126,70990,513,80%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις1 (€ εκατ.)3.247,902.831,2014,70%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο1 (€)2,882,860,90%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση1,2 (€ εκατ.)3.247,902.687,7020,80%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ανά κιβώτιο1,2 (€) 2,882,716,20%
Λειτουργικά έξοδα / Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (%)26,630,1-350bps
Συγκρίσιμα λειτουργικά έξοδα / Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (%)26,230-380bps
Λειτουργικά κέρδη1 (€ εκατ.)350,1202,972,50%
Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη1,2 (€ εκατ.)350,3208,867,80%
Λειτουργικό περιθώριο κέρδους (%)10,87,2360bps
Συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους2 (%)10,87,4340bps
Καθαρά κέρδη3 (€ εκατ.)233,112488,00%
Συγκρίσιμα καθαρά κέρδη2,3 (€ εκατ.)235,612982,60%
Βασικά κέρδη ανά μετοχή (€ εκατ.)0,6390,34187,40%
Συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή2 (€ εκατ.)0,6460,35582,00%
Καθαρές ταμειακές ροές2 (€ εκατ.)277,5-38,5NM
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων 17% στο 9μηνο, οι εκτιμήσεις για το έτος

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.