ΓΔ: 908.95 3.66% Τζίρος: 32.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:39:45 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: George Vitsaras / SOOC

Αρχίζει νέα αναζήτηση επενδυτή για την αναγέννηση του Μπαγκείου

Σύντομα ο διαγωνισμός από το Ίδρυμα Μπαγκείου για να αξιοποιηθούν οι πάνω όροφοι των ιστορικών ακινήτων στην Ομόνοια που στέγαζαν τα ξενοδοχεία Μπάγκειον και Μέγας Αλέξανδρος.

Εν αναμονή της προκήρυξης διαγωνισμού για την αναζήτηση επενδυτών, οι οποίοι θα αναλάβουν να δώσουν πνοή στους επάνω ορόφους των ακινήτων που βρίσκονται στην πλατεία Ομονοίας και τα οποία στο παρελθόν στέγαζαν τα ξενοδοχεία Μπάγκειον και Μέγας Αλέξανδρος, βρίσκεται το Ίδρυμα Μπαγκείου, στο οποίο και ανήκουν.

Αν και ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία έναρξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, ωστόσο το ίδρυμα επιθυμεί να ξεκινήσει σε εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να δοθεί ένα αίσιο τέλος στις μακροχρόνιες προσπάθειες που έχουν γίνει στο παρελθόν για την αξιοποίηση των δύο κτιρίων που γειτνιάζουν και κάποτε αποτελούσαν σύμβολο της παλιάς καλής Αθήνας.

«Στο παρελθόν υπήρξαν δύο απόπειρες για να ενταχθούν σε κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ωστόσο απέτυχαν για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία», ανέφερε ο διαχειριστής του Ιδρύματος Μπαγκείου Φίλιππος Δραγούμης και συνέχισε λέγοντας: «Ο διαγωνισμός ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει νωρίτερα αλλά μεσολάβησε το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού και αυτό είχε αποτέλεσμα η όλη διαδικασία να καθυστερήσει».

Συνολικά τα δύο ακίνητα καταλαμβάνουν επιφάνεια 2.000 τ.μ. ενώ παραμένουν αναξιοποίητοι οι επάνω όροφοι των κτιρίων. Στόχος του ιδρύματος είναι να βρεθεί επενδυτής, ο οποίος θα διαθέσει τα απαιτούμενα κεφάλαια για την αναδιαμόρφωση των χώρων, με βασική προτεραιότητα τη λειτουργία τουριστικών καταλυμάτων, επιστρέφοντας ουσιαστικά στην αρχική τους χρήση. Το Μπάγκειον σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ ενώ η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το1890. Μέχρι και τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο αποτελούσε ένα από τα πιο ονομαστά ξενοδοχεία της Αθήνας.

Η δεκαετία του 1950 ωστόσο σηματοδότησε την αρχή της παρακμής του καθώς εκτοπίστηκε από άλλα πιο σύγχρονα ξενοδοχεία που χτίστηκαν εκείνη την εποχή με αποτέλεσμα να σταματήσει η λειτουργία του και να εγκαταλειφθεί. Από τότε, λοιπόν, μέχρι και σήμερα οι επάνω όροφοι του κτιρίου παραμένουν κενοί και αναξιοποίητοι παρά το γεγονός ότι το ακίνητο βρίσκεται στην καρδιά της πόλης.

Σημείο αναζωογόνησης του Μπαγκείου το Veneti Great 

Αυτή η εικόνα, ωστόσο, αλλάζει σε ό,τι αφορά το ισόγειο του Μπαγκείου, όπου στεγάζονται αυτή την στιγμή μια σειρά από εμπορικά καταστήματα μεταξύ των οποίων και το Veneti Great, ένα concept της Βενέτης, το οποίο κλήθηκε να ξεπεράσει αρκετά προβλήματα μέχρι να υλοποιηθεί και να ανοίξει τις πόρτες του. Είναι ενδεικτικό ότι η Βενέτης νοίκιαζε τον συγκεκριμένο χώρο από το 2006 και χρειάστηκε να περάσουν 15 ολόκληρα χρόνια προκειμένου να λειτουργήσει κανονικά.

«Πιστεύουμε ότι το συγκεκριμένο κατάστημα θα αποτελέσει το σημείο εκκίνησης για την αναζωογόνηση τόσο της περιοχής όσο και του κτιρίου», ανέφερε ο κ. Δραγούμης. Η Βενέτης επένδυσε περίπου 3 εκατ. ευρώ προκειμένου ο χώρος να μετατραπεί σε ένα λειτουργικό κατάστημα, διατηρώντας πάντοτε το χαρακτήρα και την αρχιτεκτονική του κτιρίου με όσο το δυνατόν λιγότερες παρεμβάσεις. «Η εκτέλεση του συγκεκριμένου project είχε αρκετές δυσκολίες», σημείωσε από την πλευρά του ο αρχιτέκτονας Γιώργος Μπαουράκης, που ανέλαβε τον σχεδιασμό του καταστήματος. Βασική προτεραιότητα τόσο της Βενέτης όσο και της αρχιτεκτονικής ομάδας ήταν να αναδειχθούν οι τοιχογραφίες που κοσμούν τους εσωτερικούς τοίχους του καταστήματος και οι οποίες αντλούν έμπνευση από την Πομπηία.

«Σε αυτό το πλαίσιο αναλύσαμε τη λογική των συγκεκριμένων τοιχογραφιών, αποκωδικοποιώντας το μήνυμα που ήθελαν να περάσουν. Ξεκινώντας από το ισόγειο, οι παραστάσεις στους τοίχους παρουσιάζουν πιο ήπιες γεωμετρικές απεικονίσεις καθώς θέλουν να κάνουν τον πελάτη που εισέρχεται στον χώρο να αισθανθεί ότι βρίσκεται στο επίκεντρο και αυτές απλά στέκονται διακριτικά στο φόντο. Καθώς ανεβαίνουμε επίπεδο γίνονται πιο έντονες και παρουσιάζουν μεγαλύτερη κίνηση», ανέφερε ο κ. Μπαουράκης. Αυτή την αίσθηση προσπάθησε να διατηρήσει η αρχιτεκτονική ομάδα, χρησιμοποιώντας υφές και χρώματα, τα οποία δεν έρχονται σε σύγκρουση με τις τοιχογραφίες.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

business_daily_premia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύει 100 εκατ. σε ακίνητα η Premia, εξετάζει έκδοση ομολόγου

Φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για το 2022 και διαπραγματεύσεις για δύο ακόμη ακίνητα μέσα στο τρέχον έτος. Εξετάζεται έκδοση ομολόγου στο ΧΑ στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ διαθέτει ρευστότητα 51 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Prodea: Άντλησε 300 εκατ. με το ομόλογο, στο 2,3% το επιτόκιο

Το ποσό που αντλήθηκε από την έκδοση του εταιρικού ομολόγου θα χρηματοδοτήσει τις πράσινες επενδύσεις της εταιρείας. Στα 554,24 εκατ. ευρώ η συνολική ζήτηση, με την έκδοση να υπερκαλύπτεται κατά 1,85 φορές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Prodea: Οι «πράσινες» επενδύσεις με το ομόλογο των 300 εκατ. ευρώ

Στον κατάλογο με τις επενδύσεις περιλαμβάνονται αρκετά ακίνητα, όπως δύο κτίρια αποθηκών στο Θριάσιο, ακίνητα με χρήση Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής και η ανακατασκευή του Πύργου Πειραιά.