ΓΔ: 879.23 0.27% Τζίρος: 48.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Bazaar Super Market
Φωτο: Bazaar Super Market

Bazaar: Γιατί η αλυσίδα έχασε το ράλι πωλήσεων των σούπερ μάρκετ

Σταθερός ο τζίρος της Bazaar το 2020, παρά την εκτίναξη των πωλήσεων στον κλάδο κατά 900 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα είχε αύξηση από το κανάλι της λιανικής, αλλά αντισταθμίστηκε από την πτώση εσόδων στη χονδρική.

Έξω από το χορό των ανοδικών πωλήσεων που κατέγραψαν οι εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ την περσινή χρονιά έμεινε η Bazaar, η οποία δεν κατάφερε να πάρει κομμάτι από την πίτα της  αυξημένης ζήτησης που έφερε στην αγορά η πανδημία του κορονοϊού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2020 τα σούπερ μάρκετ εισέπραξαν σχεδόν 900 εκατ. ευρώ επιπλέον σε σύγκριση με το 2019, με την περσινή χρονιά να αφήνει θετικό αποτύπωμα στις λογιστικές καταστάσεις των περισσότερων επιχειρήσεων του κλάδου.

Εξαίρεση, ωστόσο, αποτελεί η Bazaar η οποία είδε τις πωλήσεις της το 2020 να διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με το 2019, εμφανίζοντας σταθεροποιητικές τάσεις. Ο τζίρος, λοιπόν, της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 183,497 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας οριακή αύξηση 0,3% έναντι 182,97 εκατ. ευρώ που είχε φτάσει το 2019.  Η ασθενική ανάπτυξη των πωλήσεων  αποτυπώθηκε και στις επιδόσεις που σημείωσε σε επίπεδο κερδοφορίας, καθώς τα καθαρά κέρδη πέρυσι υποχώρησαν στα 1,863 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,103εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει το 2019. 

Οι χαμηλοί ρυθμοί της αλυσίδας κατά την περσινή οικονομική χρήση αποδίδονται σε δύο βασικούς παράγοντες, οι οποίοι επηρέασαν αρνητικά την πορεία των εσόδων της, όπως αποτυπώνονται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε:

  • Ο πρώτος παράγοντας ήταν η απώλεια του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Δήμου Βερούκα, ο οποίος δεν υπήρξε απλά ένας εκ των ιδρυτών της αλλά έπαιζε καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό της στρατηγικής της σε όλη τη διάρκεια που είχε τα ηνία της αλυσίδας. Το συγκεκριμένο γεγονός είχε σαν αποτέλεσμα να διακοπεί η ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της καθώς η διοίκηση της εταιρείας επέλεξε να δώσει προτεραιότητα στην αναδιοργάνωση των διοικητικών της δομών, καλύπτοντας το μεγάλο κενό που άφησε η απώλεια του Δήμου Βερούκα. 

Ο δεύτερος παράγοντας που ανέκοψε την  ανάπτυξη των εσόδων της, ήταν η πανδημία του κορονοϊού καθώς η δυναμική ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά στην αγορά λιανικής, αντισταθμίστηκε από την αντίστοιχη μείωση στη ζήτηση στην αγορά χονδρικών πωλήσεων, κανάλι στο οποίο έχει έντονη παρουσία και έκθεση μέσα από τη λειτουργία, μεταξύ άλλων, των Bazaar Cash & Carry Market. Επομένως, οι απώλειες που εμφάνισε το κομμάτι δραστηριοτήτων της χονδρικής είχαν αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του ομίλου να παραμείνει σταθερός. 

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, ο υψηλός ανταγωνισμός που διέπει τον εγχώριο κλάδο του λιανεμπορίου, εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για την εταιρεία για ακόμη μια χρονιά τόσο σε ό,τι αφορά το ρυθμό ανάπτυξης του τζίρου όσο και τη διατήρηση της υψηλής κερδοφορίας. Μεταξύ των παραγόντων που ενδέχεται να έχουν αντίκτυπο στη μελλοντική της πορεία είναι, μεταξύ άλλων, οι εξελίξεις στο χώρο του λιανεµπορίου και ειδικότερα η συγκέντρωση μεγάλων μεριδίων της αγοράς σε λίγες επιχειρήσεις, γεγονός που δημιουργεί πίεση στις τιμές και τα ποσοστά μικτού κέρδους. 

Επιπλέον, η Bazaar αναμένει αύξηση του κόστους λειτουργίας, μια εκτίμηση που απορρέει από την προβλεπόμενη αύξηση στις τιμές που θα κληθεί να πληρώσει η εταιρεία για λήψη υπηρεσιών και αγορά εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, αναμένονται αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, των ενοικίων, των μεταφορικών εξόδων και του κόστους μισθοδοσίας, τα οποία θα ωθήσουν προς τα πάνω το κόστος λειτουργίας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φρένο στις αγορές από σούπερ μάρκετ έφεραν τα «χαράτσια» της ενέργειας

Μικρές οι αυξήσεις τον Οκτώβριο στα ράφια των σούπερ μάρκετ, της τάξεως του 1%. Όμως, οι καταναλωτές δεν αύξησαν τις αγορές, καθώς αφιέρωσαν μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων στο ρεύμα και τη βενζίνη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση κερδών 26% για την Jumbo και... θηριώδες ταμείο 751 εκατ. ευρώ

Στα 164,12 εκατ. τα κέρδη προ φόρων και τόκων, με τις πωλήσεις να ενισχύονται 7,87% στα 542,89 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση προειδοποιεί για αρνητική επίδραση στις πωλήσεις από ενδεχόμενα περιοριστικά μέτρα τα Χριστούγεννα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φουρλής: Το νέο εγχείρημα στο λιανεμπόριο και η επιστροφή σε ανάπτυξη

Σε ανάπτυξη εμπορικής παρουσίας με έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο στοχεύει ο όμιλος. Μέσα στο 2022 η εισαγωγή της Trade Estates στο Χρηματιστήριο. Δυναμική επέκταση των αλυσίδων τον επόμενο χρόνο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διπλάσια κέρδη προ φόρων για την AS Company στο εννέαμηνο του 2021

Τα κέρδη προ φόρων έφθασαν στα 2,67 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός κύκλος εργασιών ενισχύθηκε 4,6% για να διαμορφωθεί 12,9 εκατ. Δεν αναμένεται επίπτωση από πανδημία και αυξημένο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος.