ΓΔ: 860.06 1.04% Τζίρος: 80.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Pixabay

Υφαντής: Eντυπωσιακή κερδοφορία παρά την όξυνση του ανταγωνισμού

Σταθερές οι πωλήσεις της βιομηχανίας αλλαντικών το 2020, αλλά η κερδοφορία αυξήθηκε από 2,7 σε 10,6 εκατ. ευρώ. Σχέδιο επέκτασης του Fresh Hotel από την οικογένεια Υφαντή.

Στη στρατηγική μετεξέλιξής του σε έναν όμιλο τροφίμων με έντονα εξωστρεφή προσανατολισμό «ποντάρει» η Υφαντής με στόχο να συνεχίσει στο μονοπάτι της ανάπτυξης τόσο εντός όσο και εκτός ελληνικών συνόρων. Η εταιρεία, πέραν των αλλαντικών, τα οποία αποτελούν άλλωστε τη ναυαρχίδα του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, καλύπτει ένα ευρύ πεδίο προϊόντων στον κλάδο των τροφίμων, από πίτσες και σαλάτες μέχρι φέτα Θεσσαλίας, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άνοιγμα και στη δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία των plant-based προϊόντων.

Οι πολιτικές και οι διαδικασίες που έχει εφαρμόσει στο πλαίσιο του business plan του ο όμιλος οδηγούν στην εκτίμηση ότι τα επόμενα χρόνια, θα συνεχιστεί η αναπτυξιακή του πορεία. Μια πορεία, ωστόσο, που μπορεί να παρέμεινε σταθερή κατά την περσινή χρονιά σε επίπεδο τζίρου, ωστόσο δεν μπορεί κανείς να πει το ίδιο για την κερδοφορία της, η οποία σημείωσε  εντυπωσιακή αύξηση.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε για τα αποτελέσματα της περσινής χρήσης, η Υφαντής κατάφερε να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της. Ο όμιλος το 2020 είδε τις πωλήσεις του να εμφανίζουν σταθεροποιητικές τάσεις στα 159,033 εκατ. ευρώ έναντι 159,554 εκατ. ευρώ που είχαν διαμορφωθεί το 2019. Από τα συνολικά 159,033 εκατ. ευρώ, τα 137,605 εκατ. ευρώ προήλθαν από την εγχώρια αγορά (το αντίστοιχο ποσό το 2019 είχε διαμορφωθεί στα 137,493 εκατ. ευρώ), τα 18,109 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε πωλήσεις προϊόντων προς την ευρωπαϊκή αγορά (το 2019 το συγκεκριμένο ποσό είχε ανέλθει στα 20,622 εκατ. ευρώ) και τα 3,318 εκατ. ευρώ προήλθαν από τρίτες χώρες (το 2019 ήταν 1,437 εκατ. ευρώ). Σε ό,τι αφορά την εικόνα της καθαρής κερδοφορίας, ο όμιλος εμφάνισε κέρδη 10,634 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 343%, καθώς το 2019 είχαν διαμορφωθεί στα 2,703 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, συνεχίστηκαν οι επενδύσεις στις παραγωγικές εγκαταστάσεις που διαθέτει ο όμιλος στην Αλεξανδρούπολη με στόχο μέσα από τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων και την αναβάθμιση των κτιρίων να αξιοποιηθούν ακόμη καλύτερα οι παραγωγικοί χώροι, κάτι που θα περιορίσει το παραγωγικό κόστος και θα βελτιώσει τις υπηρεσίες διανομής και εφοδιασμού.

Ανοδικά κινείται η εγχώρια αγορά αλλαντικών

Σε γενικές γραμμές, η εγχώρια αγορά αλλαντικών κινήθηκε ανοδικά το 2020 και ιδιαίτερα στο κανάλι των σούπερ  μάρκετ, το οποίο παρέμεινε ενεργό, οι πωλήσεις των αλλαντικών κατέγραψαν σημαντική ενίσχυση, μια δυναμική η οποία συνεχίστηκε και κατά τους πρώτους μήνες του 2021. Θυμίζουμε ότι το 2020 υπήρξε χρονιά πλήρους επιστροφής της Creta Farms στην ελληνική αγορά μετά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε η αλλαντοβιομηχανία και την υλοποίηση του  σχεδίου εξυγίανσης που ακολούθησε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την περσινή χρονιά η Creta Farms εμφάνισε πωλήσεις της τάξεως των 82 εκατ. ευρώ, υψηλότερες σε σχέση με ό,τι είχε προϋπολογιστεί στο αρχικό επιχειρηματικό της πλάνο. Επιπλέον, η Νίκας ένας ακόμη μεγάλος παίκτης της εγχώριας αγοράς αλλαντικών είδε τις πωλήσεις της να ενισχύονται κατά 11,7% ανερχόμενες στα 57,77 εκατ. ευρώ έναντι 51,71 εκατ. ευρώ το 2019. 

Σχέδιο επέκτασης του Fresh Hotel

Η δραστηριότητα στα τρόφιμα δεν αποτελεί το μοναδικό πεδίο δράσης της οικογένειας Υφαντής επιχειρηματικά, καθώς τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται και στον κλάδο των τουριστικών καταλυμάτων. Συγκεκριμένα, υπό την ιδιοκτησία της είναι το The Y Hotel στο Κεφαλάρι της Κηφισιάς καθώς και το Fresh Hotel, το οποίο βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά το τελευταίο, υπάρχει σχέδιο για επέκταση και προσθήκη νέων χώρων . Το σχέδιο προβλέπει την επέκταση της δυναμικότητας σε μονάδα 150 δωματίων-257 κλινών, κάτι που θα επιτευχθεί μέσα από τη λειτουργική ενοποίηση του Fresh Hotel με το όμορο διατηρητέο κτίριο Πίνδαρος, το οποίο αναμένεται να αποκατασταθεί και να επεκταθεί καθ’ ύψος με το συνολικό επιλέξιμο κόστος της επένδυσης, η οποία έχει υπαχθεί στον αναπτυξιακό να ανέρχεται στα 2,31 εκατ. ευρώ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το στοίχημα της Mondelez στην Chipita: Πότε θα συμβάλει στα κέρδη της

Τον Ιανουάριο ολοκληρώθηκε το μεγάλο deal, ενώ από το 2023 θα εμφανιστεί η πλήρης συμβολή της ελληνικής εταιρείας στα μεγέθη του αμερικανικού ομίλου τροφίμων. Δάνειο 325 εκατ. ευρώ στην Chipita για να κλείσουν εκκρεμότητες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άνοιγμα της Μέγας Γύρος στα meatless προϊόντα, αναζητεί νέες εγκαταστάσεις

Διαχωρίζονται οι δραστηριότητες των plant-based προϊόντων και αναζητούνται εγκαταστάσεις στην Αττική για να στεγαστεί η παραγωγική διαδικασία. Ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων για την εταιρεία το 2021.
HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
mikel coffee
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η επέλαση του ελληνικού καφέ στο εξωτερικό και τα σχέδια των μεγάλων αλυσίδων

Από το Ντουμπάι μέχρι τη Νέα Υόρκη οι ελληνικές αλυσίδες καφέ δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού. Οι κινήσεις Mikel, Coffee Lab, Coffee Island, Coffee Lab και Γρηγόρης.
Thermokipio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θερμοκήπια Θράκης: Νέες επενδύσεις 14,6 εκατ. ευρώ σε υδροπονικές καλλιέργειες

Η ενίσχυση της δυναμικότητας θα επιτρέψει την εταιρία να διευρύνει και την εξαγωγική της δραστηριότητα. Στόχος επίσης να διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της με την προσθήκη νέων κατηγοριών αγροτικών προϊόντων.