ΓΔ: 886.7 0.85% Τζίρος: 0.70 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:32:05 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Προσφορές σε σούπερ μάρκετ με... τεχνητή νοημοσύνη

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Καινοτομικό πρόγραμμα από την Πέντε (αλυσίδα Γαλαξίας) για στοχευμένες προσφορές σε καταναλωτές με βάση τις συνήθειες και το προφίλ τους. Επένδυση 50 εκατ. ευρώ στην επέκταση του δικτύου καταστημάτων.

Τεχνητή νοημοσύνη επιστρατεύει η αλυσίδα Πέντε Α.Ε που δραστηριοποιείται με το εμπορικό σήμα «Γαλαξίας» για να προσελκύσει νέους καταναλωτές, επενδύοντας στο κομμάτι των αυστηρώς προσωποποιημένων προσφορών, ενώ την ίδια ώρα δρομολογεί διεύρυνση του δικτύου με την προσθήκη δέκα νέων σημείων ως το 2021, διαθέτοντας κεφάλαια που προσεγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση της αλυσίδας γνωστοποίησε χθες σε πλειάδα προμηθευτών τη μετάβασή της εταιρείας στη νέα εποχή, με αιχμή του δόρατος την ψηφιακή καινοτομία. Ειδικότερα, η αλυσίδα διαθέτοντας κεφάλαια ύψους περί τις 200 χιλ. ευρώ προχώρησε στην δημιουργία ενός καινοτόμου πολυεπίπεδου μοντέλου επικοινωνίας με τους καταναλωτές -το οποίο ανέπτυξε η εταιρεία DEVA- και περιλαμβάνει: κάρτα πιστότητας, tailor made προωθητικές ενέργειες μέσω της ιστοσελίδας και λοιπών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προγράμματα ποντοδότησης και επιβράβευσης.

Το όλο εγχείρημα αποτελεί το πρώτο AI (artificial intelligence) Loyalty πρόγραμμα στην Ελλάδα, το οποίο θα προσφέρει προσωποποιημένες προσφορές, βάσει των συνηθειών και του προφίλ των καταναλωτών.

Το εν λόγω πρόγραμμα μάλιστα «εξαπλώνεται» και εκτός των ορίων της αλυσίδας, καθώς προβλέπει σύστημα ανάπτυξης συνεργειών με μη ανταγωνιστικά δίκτυα, προκειμένου να υπάρξει ακόμα πιο στοχευμένη προσέλκυση πελατών.

Σημειώνεται ότι η νέα κάρτα πιστότητας της Γαλαξίας που ονομάζεται «Η δική μου κάρτα Bonus» αναμένεται να λανσαριστεί στις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ το τον Φεβρουάριο του 2020 η εταιρεία θα είναι έτοιμη να παρουσιάσει συνολικά το AI Loyalty πρόγραμμα.

Επιδίωξη της αλυσίδας είναι να «κερδίσει» το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού, καθώς παραδοσιακά το προφίλ των πελατών της κινείται σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

Βέβαια, ενδιαφέρον έχει ότι η «ψηφιακή» εξάπλωση της Πέντε δεν συμπεριλαμβάνει στην παρούσα φάση τουλάχιστον και ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος, γεγονός που «περιορίζει» την «δυναμική» της προσέλκυσης νέων επισκεπτών στο πεδίο των προσφορών.

Επενδύσεις 50 εκατ. σε νέα καταστήματα

Σε κάθε περίπτωση, η αλυσίδα περνά σε μια νέα εποχή, η οποία περιλαμβάνει επίσης και την ενδυνάμωση του δικτύου, με την προσθήκη έως το 2021 δέκα συνολικά νέων καταστημάτων. Ανάμεσα στα νέα καταστήματα θα είναι και ένα «μίνι- mall».

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Πέντε, κ. Παναγιώτης Πουρσανίδης οι εκτιμήσεις θέλουν έως τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς να έχουν εκδοθεί οι σχετικές άδειες και αμέσως μετά να ξεκινήσει η κατασκευή του μίνι- mall. Όπως ανέφερε ο κ. Πουρσανίδης «πρόκειται για μια επένδυση ύψους 30-32 εκατ. ευρώ και αφορά σε εγκαταστάσεις 12.000 τμ σε μια έκταση 40 στρεμμάτων».

Με βάση τους σχεδιασμούς το μίνι- mall μπορεί να «φιλοξενήσει» περί τα 40 καταστήματα, τα οποία θα διατεθούν για μίσθωση ή για αγορά. Μολονότι ο ίδιος δεν αποκάλυψε την τοποθεσία που έχει επιλεγεί, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αφορά στη περιοχή της Σαλαμίνας. Επιδίωξη είναι το εγχείρημα να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2021.

Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα εννέα νέα σημεία, τα οικόπεδα ήδη έχουν αποκτηθεί και εκτιμάται ότι έκαστο κατάστημα θα απορροφήσει κεφάλαια της τάξεως του 1,5 -2 εκατ. ευρώ κατά περίπτωση. Σε αυτό το πλαίσιο, εντός Δεκεμβρίου αναμένεται η έναρξη λειτουργίας ενός νέου καταστήματος στα Μέγαρα και την άνοιξη του 2020 ενός ακόμα στο Μεγάλο Πεύκο.

Συνολικά δρομολογούνται επενδύσεις της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ και προσδοκία της εταιρείας είναι όλος ο αναπτυξιακός σχεδιασμός να στηριχθεί σε ίδια κεφάλαια, ωστόσο εάν αυτό δε καταστεί εφικτό τότε θα στραφεί στην τραπεζική χρηματοδότηση, η οποία ωστόσο εκτιμάται ότι θα είναι περιορισμένη.

Σε δεύτερο χρόνο, η Πέντε δρομολογεί την δημιουργία κεντρικών αποθηκών στην περιοχή της Αττικής, και ήδη έχει ξεκινήσει να εξετάζει προτάσεις για χώρους που θα μπορούσε να αξιοποιήσει στην κατεύθυνση αυτή.

Καλύφθηκε το χαμένο έδαφος

Στο μεταξύ, σχετικά με την φετινή πορεία που καταγράφουν τα μεγέθη της αλυσίδας , οι εκτιμήσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου θέλουν την Γαλαξίας να «γυρνάει» το παιχνίδι και να εμφανίζει οριακή άνοδο τζίρου, καλύπτοντας τις απώλειες της περσινής χρήσης, τις οποίες ο ίδιος απέδωσε στην ενεργοποίηση μεγάλου μέρους δικτύων που άλλαξαν χέρια.

Υπενθυμίζεται ότι το 2018 η Πέντε εμφάνισε μείωση εσόδων 6,7% στα 449,9 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 30% στα 12,8 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι αλυσίδα αριθμεί σήμερα 160 σημεία, εκ των οποίων τα 80 είναι ιδιόκτητα.

Αναφερόμενος στις ανακατατάξεις που λαμβάνουν χώρα στο κλάδο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ο κ. Πουρσανίδης σημείωσε ότι η Πέντε είναι ανοιχτή στην πραγματοποίηση εξαγοράς αν προκύψει κάποια ευκαιρία που να ταιριάζει στον σχεδιασμό της. Παράλληλα σχολιάζοντας το υψηλό ποσοστό των ιδιόκτητων καταστημάτων ο ίδιος ανέφερε ότι η αξία της ακίνητης περιουσίας της Πέντε ανέρχεται στα 120 εκατ. ευρώ και σε αυτό το πλαίσιο σημείωσε ότι «εάν η εταιρεία αποφασίσει να ιδρύσει Εταιρεία Αξιοποίησης Ακινήτων αυτή θα έχει πελάτη μόνο την ίδια την αλυσίδα».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γαλαξίας Σούπερ Μάρκετ: Συνεχίζεται η ενσωμάτωση της αλυσίδας OLLA

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Πέντε ΑΕ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ κ. Π. Πουρσανίδης ανέφερε ότι συνεχίζονται με έντονους ρυθμούς οι ανακαινίσεις και τοποθέτηση των νέων τμημάτων όπως bake off, έτοιμα γεύματα, κ.ά. σε όλα καταστήματα της εταιρείας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.