ΓΔ: 942.46 -1.58% Τζίρος: 100.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Σκλαβενίτης: Ράλι ηλεκτρονικών πωλήσεων με 1.700 παραδόσεις την ημέρα

Θεαματική ανάπτυξη του καναλιού ηλεκτρονικού εμπορίου από την κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ, παρά την καθυστερημένη είσοδο. Καλύπτονται ήδη Αττική, Λάρισα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη με 150 οδηγούς.

Μπορεί η Σκλαβενίτης να έκανε είσοδο στην αρένα του ηλεκτρονικού εμπορίου αρκετά αργά σε σχέση με τους υπόλοιπους παίκτες της εγχώριας λιανικής, μια κίνηση που επιταχύνθηκε υπό την ασφυκτική πίεση των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας του κορονοϊού, ωστόσο πλέον το eMarket, sklavenitis.gr αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της αλυσίδας. Από τον Ιανουάριο του 2020, ημερομηνία που σηματοδότησε το άνοιγμα των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο με την εξαγορά του caremarket.gr, μέχρι σήμερα έχει κυλήσει αρκετό νερό στο αυλάκι.

H αλυσίδα κλήθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ουσιαστικά μέσα σε περίπου 30 μέρες, από τη μηδενική παρουσία που είχε στο κανάλι των ηλεκτρονικών αγορών να στήσει και να λειτουργήσει ένα διαδικτυακό κατάστημα το οποίο σε πρώτη φάση κάλυπτε τις ανάγκες των καταναλωτών της Αττικής, ενώ σε δεύτερο χρόνο επεκτάθηκε και σε πόλεις της περιφέρειας με την αρχή να γίνεται με την Λάρισα και στη συνέχεια να παίρνουν σκυτάλη η Πάτρα και η Θεσσαλονίκη.

Αυτή την στιγμή μέσω του online καναλιού, η αλυσίδα έχει καταφέρει να εξυπηρετεί και να παραδίδει περισσότερες από 1.700 παραγγελίες τη μέρα, απασχολώντας έναν αριθμό οδηγών που ξεπερνά τους 150, οι οποίοι διανύουν πάνω από 9.000 χιλιόμετρα τη μέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας mynext, η οποία βοήθησε την Σκλαβενίτης να λανσάρει και να αναπτύξει την υπηρεσία ηλεκτρονικών παραγγελιών του ομίλου.  

Η απορρόφηση της πατρινής Κρόνος

Οι επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο συνιστούν μια σειρά από κινήσεις που έχει κάνει ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς σε ένα σύγχρονο όμιλο μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος. Πρόσφατα μάλιστα οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης προχώρησαν στην απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας  Κρόνος Ν. Καρακίτσος ΑΕΒΕ. Η συγχώνευση μέσα από απορρόφηση έγινε για λόγους απλούστευσης της οργανωτικής δομής καθώς και εξοικονόμησης πόρων μέσα από την ύπαρξη ενός ενιαίου ΑΦΜ.

Η απόφαση για την απορρόφηση της Κρόνος Καρακίτσος είχε ληφθεί ήδη από τις 15 Νοεμβρίου και μια εβδομάδα αργότερα κατατέθηκε το σχέδιο της σύμβασης. Θυμίζουμε ότι στα χέρια της  Σκλαβενίτης είχε αρχικά περάσει το 55% της Κρόνος στο πλαίσιο της συμφωνίας για  τη διάσωση του Μαρινόπουλου ενώ στη συνέχεια η αλυσίδα εξαγόρασε και το υπόλοιπο 45%, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο του μετοχικού κεφαλαίου της πατρινής επιχείρησης, το οποίο ανέρχεται σε 2,253 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που το μετοχικό κεφάλαιο της Σκλαβενίτης αγγίζει τα 24 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι από το 2019, η Κρόνος έχει σταματήσει να λειτουργεί ως εταιρεία λιανικής πώλησης εμπορευμάτων, δραστηριότητα την οποία ασκούσε μέχρι τότε, αλλά πλέον περιορίζεται στο να εκμισθώνει τα καταστήματά της στην Σκλαβενίτης. Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών του 2020 άγγιξε τα 837.922 ευρώ έναντι 18,98 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Μάλιστα, ο τζίρος του 2020 προήλθε από την πώληση προς τον μητρικό όμιλο ορισμένων εμπορευμάτων που είχαν απομείνει από την προηγούμενη δραστηριότητα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

e-food
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πόλεμος» My Market με efood: «Κούφια» η παράδοση μέσα σε 15 λεπτά

Μόνο το 42% των παραγγελιών παραδίδονται εντός 15 λεπτών από την e-food, όπως διαπιστώθηκε από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας κατόπιν προσφυγής της My Market. Αποσύρεται το διαφημιστικό μήνυμα. Ο ανταγωνισμός των σούπερ μάρκετ με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί δεν τολμά ο κολοσσός της Lidl να μπει στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ανάλυση της Barclay's εξηγεί ότι το υψηλό κόστος και τα μηδαμινά περιθώρια κέρδους εμποδίζουν ως τώρα την κίνηση του γερμανικού ομίλου προς τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Ποιες είναι οι πρώτες δοκιμαστικές κινήσεις, τι σχεδιάζεται στην Ελλάδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Στύβουν» προμηθευτές τα σούπερ μάρκετ: Καθυστερήσεις έως πέντε μήνες

Άτοκο δανεισμό που έχει ξεπεράσει το 50% των πωλήσεων, έναντι μόλις 20% στην Ευρώπη, εξασφαλίζουν οι ελληνικές αλυσίδες από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία των ισολογισμών.
Bazaar Super Market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Bazaar: Γιατί η αλυσίδα έχασε το ράλι πωλήσεων των σούπερ μάρκετ

Σταθερός ο τζίρος της Bazaar το 2020, παρά την εκτίναξη των πωλήσεων στον κλάδο κατά 900 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα είχε αύξηση από το κανάλι της λιανικής, αλλά αντισταθμίστηκε από την πτώση εσόδων στη χονδρική.