ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:20:49 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Pixabay

Coca Cola: Άλμα των εσόδων κατά 26% παρά τις απώλειες στη Ρωσία

Αυξημένα έσοδα για τον όμιλο, που από τις 8 Μαρτίου σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για συμπυκνώματα στη Ρωσία και σταμάτησε τις επενδύσεις στην αγορά. Βελτιωμένη παρουσία στις αναδυόμενες, αύξηση μεριδίων αγοράς.

Αύξηση των οργανικών εσόδων κατά 25,9% ανακοίνωσε η Coca Cola HBC AG για το πρώτο τρίμηνο χωρίς την αγορά της Ρωσίας και της Ουκρανίας, ενώ ενίσχυσε την παρουσία της στις αναδυόμενες αγορές παρά τις δύσκολες συνθήκες και επιταχύνθηκε η αύξηση των μεριδίων αγοράς.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2022:

Η Coca-Cola HBC AG παρουσίασε σήμερα την εικόνα βασικών οικονομικών μεγεθών για το πρώτο τρίμηνο του 2022:

  • H εστιασμένη εκτέλεση της στρατηγικής οδήγησε σε ευρεία ανάπτυξη, με την οργανική να φτάνει 24,2% στο πρώτο τρίμηνο
  • Αύξηση οργανικών εσόδων πρώτου τριμήνου χωρίς Ρωσία και Ουκρανία +25,9%
  • Διαρκής ισχύς στον τομέα των Αναδυόμενων παρά τις δύσκολες συνθήκες
  • Ο ρυθμός ανάπτυξης του μεριδίου αγοράς μας σε αξία επιταχύνθηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους κατά 240 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους κατά 190 μονάδες βάσης. Το μερίδιο αγοράς μας σε όγκο πωλήσεων συνέχισε να διευρύνεται. 

Εξακολουθούμε να παρέχουμε επείγουσα υποστήριξη και οικονομική ανακούφιση στους ανθρώπους μας και τις οικογένειές τους που έχουν πληγεί από τις συγκρούσεις και την ανθρώπινη τραγωδία στην Ουκρανία. Επιπλέον, μαζί με την The Coca-Cola Company, το The Coca-Cola Foundation και άλλους εμφιαλωτές, έχουμε δεσμεύσει 15 εκατομμύρια δολάρια για να στηρίξουμε τις προσπάθειες ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή, σημειώνει η εταιρεία.

Η αύξηση του οργανικού όγκου κατά 11,3% συνεχίζει να οφείλεται σε κατηγορίες προτεραιότητας στο χαρτοφυλάκιο 24/7: Ανθρακούχα +10,0%, ανθρακούχα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη +45,3%, ανθρακούχα για ενήλικες +22,9% και ποτά ενέργειας +31,7%.

Η τιμολογιακή πολιτική και άλλες ενέργειες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων οδήγησαν τα έσοδα ανά κιβώτιο σε αύξηση 11,6% σε οργανική βάση, με βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής. Και οι τρεις αγορές μας εφήρμοσαν σχέδια τιμολογιακής πολιτικής προκειμένου να διαχειριστούν τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις, χωρίς αρνητικό αντίκτυπο στους όγκους πωλήσεων.

Το πρώτο τρίμηνο η Αίγυπτος πρόσθεσε σχεδόν 12 ποσοστιαίες μονάδες στην αναφερόμενη αύξηση του όγκου και 7 ποσοστιαίες μονάδες στα αναφερόμενα καθαρά έσοδα από πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο. Η ενοποίηση της επιχείρησης προχωρά καλύτερα από τις προσδοκίες από τις προσδοκίες

Όπως ανακοινώσαμε στο παρελθόν, συνεργαζόμαστε στενά με την The Coca-Cola Company για την εφαρμογή της απόφασης να αναστείλει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στη Ρωσία. Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι από την 8η Μαρτίου σταματήσαμε τις παραγγελίες συμπυκνωμένης πρώτης ύλης στη Ρωσία και διακόψαμε τις επενδύσεις στην αγορά. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή μας της 3ης Μαρτίου, οι εκτιμήσεις μας για τις επιχειρηματικές προοπτικές του τρέχοντος έτους έχουν αποσυρθεί.

Ο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είμαστε βαθιά θλιμμένοι από την ανείπωτη τραγωδία και τον συνεχιζόμενο ανθρώπινο πόνο στην Ουκρανία. Στεκόμαστε στο πλευρό των συναδέλφων μας και όλων όσων έχουν πληγεί.  Συνεχίζουμε να δίνουμε προτεραιότητα στην ασφάλεια των ανθρώπων μας και των οικογενειών τους και παρέχουμε πρακτική και οικονομική υποστήριξη, καθώς και δωρεές για ανθρωπιστική βοήθεια στην πληγείσα περιοχή.  

Παράλληλα, οι άνθρωποι της Coca-Cola HBC συνέχισαν να εφαρμόζουν τη στρατηγική μας για την ανάπτυξη, επιτυγχάνοντας ισχυρή αύξηση της ανώτατης γραμμής, η οποία ήταν ισορροπημένη μεταξύ όγκου και εσόδων ανά κιβώτιο.

Το πληθωριστικό περιβάλλον έχει μόνο ενταθεί από την τελευταία σειρά αποτελεσμάτων μας, και γι' αυτό είμαι τόσο ικανοποιημένος που βλέπω την αποτελεσματική χρήση των δυνατοτήτων μας για τη διαχείριση της αύξησης των εσόδων, συμπεριλαμβανομένης της τιμολόγησης, να είναι ορατή στις επιδόσεις μας. Υπάρχουν πολλά άλλα σημαντικά σημεία του τριμήνου, όπως η υποδοχή της Αιγύπτου στον Όμιλο, οι συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις των Sparkling και Energy και, ειδικότερα, οι πολύ ισχυρές επιδόσεις των μεριδίων αγοράς που συνέχισαν να επιταχύνονται το α' τρίμηνο. 

Έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιό μας, στην εξελισσόμενη πορεία προς την αγορά, στην πελατοκεντρική εμπορική στρατηγική, στις δυνατότητες των ποικίλων αγορών μας και, πάνω απ' όλα, στις ικανότητες των ανθρώπων μας. Παραμένουμε ευέλικτοι, καθώς ιεραρχούμε τις επενδύσεις μας, με πειθαρχία, στις υπόλοιπες αγορές μας για να συνεχίσουμε να προωθούμε τη βιώσιμη ανάπτυξη παρά το ασταθές περιβάλλον».

Βασικά στοιχεία ανά τομέα 

  • Αναπτυγμένες αγορές: Η στοχευμένη εφαρμογή της στρατηγικής στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης μας επέτρεψε να επωφεληθούμε πλήρως από την επαναλειτουργία της αγοράς αυτής, η οποία επιταχύνθηκε το εν λόγω τρίμηνο.
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Ευρείας βάσης αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές και ισχυρή ανάκαμψη στην Πολωνία, καθώς ενσωματώνουμε την επίδραση από την επιβολή του φόρου στη ζάχαρη στη βάση σύγκρισης. 
  • Αναδυόμενες αγορές: Η ισχυρή δυναμική συνεχίζεται, παρά την πιο υψηλή βάση σύγκρισης και τον αντίκτυπο από τη σύγκρουση στην Ουκρανία. 
     

 

Ουκρανία και Ρωσία

Η Coca-Cola HBC συνεχίζει να θέτει σε προτεραιότητα την ασφάλεια των ανθρώπων της και των οικογενειών τους, που επλήγησαν από τη σύγκρουση. Παρέχουμε άμεση οικονομική ενίσχυση στους ανθρώπους μας στην Ουκρανία και συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με το The Coca-Cola Foundation και τον Ερυθρό Σταυρό ώστε να παρέχουμε ανθρωπιστική βοήθεια στην περιοχή.

Αυτό περιλαμβάνει οικονομική στήριξη στους ανθρώπους μας μέσω του The Coca-Cola Disaster Relief και Coca-Cola HBC Employee Donation Funds, επιπλέον των προκαταβεβλημένων μισθών και των κέντρων παροχής βοήθειας προσφύγων στην Ουκρανία. Παγκοσμίως, το σύστημα της Coca-Cola έχει δεσμεύσει 15 εκατομμύρια δολάρια σε διάφορους οργανισμούς παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας, ενώ ταυτόχρονα παρέχει περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια λίτρα αναψυκτικών, αξίας άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ, στην Ουκρανία και στις γειτονικές χώρες.

Η The Coca-Cola Company ανέστειλε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία και σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για αγορά συμπυκνωμένης πρώτης ύλης με άμεση εφαρμογή από τις 8 Μαρτίου 2022. Βρισκόμαστε στη διαδικασία εφαρμογής αυτής της απόφασης σε στενή συνεργασία με την The Coca-Cola Company.

Σε συνέχεια της απόφασης αυτής, θα διατηρούμε μια πολύ μικρότερη παρουσία στην αγορά, επικεντρωμένη σε τοπικά εμπορικά σήματα. Αξιολογούμε όλες τις σχετικές επιλογές και θα μοιραστούμε περισσότερες πληροφορίες εν ευθέτω χρόνω, μαζί με τις οικονομικές επιπτώσεις που θα προκύψουν από την όποια απόφαση στις επιδόσεις για το 2022 καθώς και στο επίπεδο των μη-ταμειακών εξόδων. 
Η οργανική αύξηση των εσόδων εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας διαμορφώθηκε στο 25,9%, χάρη στη συνεχιζόμενη ισχυρή απόδοση των λοιπών αγορών του Ομίλου.

Ισχυρή συνεργασία με την The Coca-Cola Company 

Έχουμε συνεργαστεί επιτυχώς με την The Coca-Cola Company για πάνω από 70 χρόνια και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα. Η ισχύς αυτής της σχέσης, ιδιαίτερα σε αυτή την περίοδο, αποδεικνύεται περαιτέρω από την ανανέωση των συμφωνιών εμφιαλώσεως για ακόμη μία δεκαετία. Θα συνεχίσουμε μαζί να δημιουργούμε αξία και να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες στον κλάδο και τις αγορές μας.

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-15%, χάρη στο νερό, το οποίο κατέγραψε καλές επιδόσεις στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω των επιδόσεων που σημείωσαν τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας συνέχισαν να καταγράφουν διψήφια αύξηση.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων 17% στο 9μηνο, οι εκτιμήσεις για το έτος

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.