ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Kleeman

Kleeman: Το ασανσέρ από το Κιλκίς ανέβηκε στην κορυφή του κόσμου

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Η Kleeman έφερε τον υδραυλικό ανελκυστήρα στην Ελλάδα και γρήγορα ξέφυγε από τα ελληνικά όρια για να κατακτήσει τη διεθνή αγορά, με τελευταίο σταθμό την Κίνα. Συνεχείς επενδύσεις και έμφαση στην καινοτομία, η συνταγή επιτυχίας.

Κιλκίς, 1983. Ο Νίκος Κουκουντζός φέρνει την γερμανική τεχνογνωσία της Kleemann Hubtechnik και μέσα σε δυο χρόνια ξεκινάει η λειτουργία της πρώτης μονάδας στην ΒΙΠΕ Κιλκίς που κάλυπτε επιφάνεια 3.000 τ.μ., με την παραγωγή να αρχίζει το 1986 με τα πρώτα ολοκληρωμένα υδραυλικά συστήματα.

Η εισαγωγή του υδραυλικού ανελκυστήρα στην Ελλάδα ήταν η κίνηση «τομή» στην ιστορία της Kleeman προς την κορυφή της αγοράς. Το 1999, η εταιρεία από την κατασκευή των μηχανισμών προχωράει στην καθετοποιημένη παραγωγή, αξιοποιώντας τα κεφάλαια από την είσοδο της στο Χρηματιστήριο Αθηνών και το ευνοϊκό οικονομικό κλίμα.

Η Kleeman είχε διαβλέψει τα πλεονεκτήματα της διεθνούς αγοράς και είχε ενεργοποιηθεί πριν από την κρίση, με τις πωλήσεις στο εξωτερικό το 2003 να φτάνουν το 30% του τζίρου. Η κρίση έδωσε το έναυσμα για να στραφεί ακόμα πιο εντατικά η εταιρεία στην διεθνή αγορά και πλέον το 90% των πωλήσεων που θα ξεπεράσουν φέτος τα 130 εκατ. ευρώ προέρχεται από το εξωτερικό.

Ανάπτυξη και εξωστρέφεια

Πλέον, η Kleeman βρίσκεται σε όλο τον κόσμο, ενώ η κατασκευή ενός ακόμη εργοστασίου στην Κίνα αποδεικνύει την συνεχή εξωστρέφεια της εταιρείας, καθώς διαθέτει ακόμη μια μονάδα παραγωγής και στη Σερβία με τους μηχανικούς της εταιρείας να εργάζονται σε περισσότερες από 10 χώρες στον κόσμο, και οι εργαζόμενοι φτάνουν τους 1.440 με τους 1.000 να βρίσκονται στην Ελλάδα.

Με την οικοδομική δραστηριότητα στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία να έχει σημειώσει πτώση μεγαλύτερη του 80%, οι εγχώριες πωλήσεις της Kleeman μειώθηκαν περισσότερο από 50 εκατ ευρώ. Η εταιρεία έχει δει πως η λύση για την βιωσιμότητα βρίσκεται στην διεθνή αγορά και την ανάπτυξη των προϊόντων της.

Στόχος της εταιρείας είναι η ανάπτυξη σε διψήφια ποσοστά κάθε χρόνο, ενώ, αν η ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα αναπτυχθεί με εξίσου καλούς ρυθμούς, το ποσοστό των εγχώριων πωλήσεων μπορεί να παραμείνει σταθερό στα επίπεδα του 10% του συνολικού τζίρου.

Το πελατολόγιο της KLEEMANN αποτελείται από εταιρείες εγκατάστασης και συντήρησης οι οποίες διανέμουν τα προϊόντα της εταιρείας σε όλο τον κόσμο. Η δομημένη συνεργασία των εργαζομένων και των συνεργατών της εταιρείας εξασφαλίζει την ανάπτυξη ισχυρών μακροχρόνιων δεσμών με τους πελάτες και ταυτόχρονα την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η αρχή της διεθνούς πορείας έγινε το 2001, με την Kleemann Asansor στην Κωνσταντινούπολη, να αποτελεί την πρώτη εταιρεία του Ομίλου που ιδρύθηκε εκτός Ελλάδος και πλέον κατέχει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της αγοράς της Τουρκίας.

Στα Βαλκάνια ξεκίνησε με την ίδρυση της Kleemann Liftovi στο Βελιγράδι της Σερβίας το 2005 και μετά πήραν σειρά η Ρουμανία το 2006 με την Kleemann LiftRo και η Κροατία το 2015 με την Kleemann Dizala. Στην Ευρώπη, η ανάπτυξη της Kleeman εντείνεται, με παρουσία σε Βρετανία, Γερμανία και Γαλλία, ενώ μετά από 10 χρόνια δραστηριοποίησης στη Ρωσία, ιδρύεται η Kleemann Russia με εγκαταστάσεις έξω από το κέντρο της Μόσχας που περιλαμβάνουν και κέντρο συναρμολόγησης.

Η Kleemann από το 2000 πραγματοποιεί εξαγωγές στην Αυστραλία, και το 2015 ιδρύει την Kleemann Australia αποκτώντας ενεργή τοπική παρουσία στην αγορά καλύπτοντας τις ανάγκες για εξατομικευμένες λύσεις στις περιοχές της Νέας Νότιας Ουαλίας, Κουίνσλαντ, Νότιας Αυστραλίας και Επικράτειας της Αυστραλιανής Πρωτεύουσας.

Η επένδυση στην Σανγκάη δεν είναι η πρώτη επένδυση της Kleeman στην αχανή αγορά της Κίνας. Από το 2011 η εταιρεία έχει παρουσία στην χώρα, όταν και ίδρυσε στο Κουνσάν την Kleemann China και δημιούργησε μια εξειδικευμένη παραγωγική μονάδα που παρέχει στις τοπικές αγορές ολοκληρωμένα συστήματα ανελκυστήρα, ανοίγοντας παράλληλα τον δρόμο για παρουσία σε μια πολυπληθή αγορά.

Οι στόχοι για την Ασία

Η επένδυση που πραγματοποίησε η εταιρεία στην Κίνα είναι η μεγαλύτερη που έχει κάνει ποτέ εκτός Ελλάδος, καθώς φτάνει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ. Εκτός από το εργοστάσιο, στον χώρο των 19.000 τ.μ. βρίσκεται επίσης και εκθετήριο, αλλά και πύργος δοκιμών με έξι φρεάτια και ύψος 100 μέτρων, ενώ στους επόμενους μήνες θα υπάρξει και η εγκατάσταση πλήρως αυτοματοποιημένου/ρομποτικού εξοπλισμού κατεργασίας μετάλλων.

Το νέο εργοστάσιο στη Κίνα θα παρασκευάζει οικιακούς ανελκυστήρες και μηχανικούς ανελκυστήρες για ψηλά κτίρια κατοικιών και γραφείων αλλά και εμπορικά κέντρα. Όπως αναφέρει η Kleeman η μονάδα που αυτή την στιγμή απασχολεί 130 εργαζομένους, παράγει λιγότερους από 1.000 ανελκυστήρες, όμως αναμένεται να αυξηθεί η παραγωγή καθώς ανεβαίνουν και οι πωλήσεις, με τον στόχο να φτάσουν μέσα στα επόμενα τρια χρόνια τα 25 εκατ ευρώ.

Η αγορά της Ασίας δείχνει ιδιαίτερα προσοδοφόρα για την Kleeman, με την ανάπτυξη της εταιρείας στην Κίνα να είναι ήδη η μεγαλύτερη σε όλον τον όμιλο, με τον τζίρο να φτάνει φέτος τα 15 εκατ ευρώ από 5 εκατ ευρώ που ήταν πριν δυο χρόνια. Το ένα τρίτο των πωλήσεων να γίνεται στην Κίνα και τα δύο τρίτα σε χώρες όπως οι Μιανμάρ, Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Μπαγκλαντές, Σιγκαπούρη και Ινδονησία

Επόμενος στόχος, αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο businessdaily, είναι η ανάπτυξη των εξαγωγών της και σε άλλες ασιατικές χώρες όπως το Βιετνάμ, οι Φιλιππίνες, η Μογγολία και άλλες.

Έρευνα και καινοτομία

Οι ανελκυστήρες της Kleemann χαρακτηρίζονται από τις υψηλές προδιαγραφές design, με την εταιρεία να συνεργάζεται με διεθνούς φήμη βιομηχανικούς σχεδιαστές, όπως τον Ανδρέα Ζαπατίνα, που έχει διατελέσει αρχισχεδιαστής σε εταιρείες κολοσσούς όπως η Subaru και η Alfa Romeo, ενώ έχει υπάρξει και διευθυντής σχεδίασης σε BMW και Fiat.

Ανελκυστήρες της Kleeman βρίσκονται σε μερικά από τα σημαντικότερα κτίρια του κόσμου, όπως το θέατρο του Κρεμλίνου, το θέατρο Mary Rose στην Βρετανία, ο πύργος Obel στο Μπέλφαστ της Ιρλανδίας, το Elite Stadium στην Ιρλανδία, το γήπεδο ποδοσφαίρου AMEX στο Μπράιτον, όπως και το πανοραμικό FlexyLift στον καθεδρικό ναό του Νόριτς.

Στο μακρύ κατάλογο της παρουσίας της εταιρείας βρίσκεται επίσης το Μουσείο Kumu στο Ταλίν της Εσθονίας, το διεθνές αεροδρόμιο στη Ρίγα της Λετονίας, και στο Keflavik της Ισλανδίας, ενώ ανελκυστήρες Kleeman βρίσκονται επίσης και στο εμπορικό κέντρο Green Gold στο Ζάγκρεμπ, στο εκθεσιακό κέντρο της Ferrari και Maserati στο Σίδνεϊ, και το κατάστημα της Porsche στη Χιλή.

Από τους σημαντικότερους λόγους της επιτυχίας της Kleeman είναι η καινοτομία που αναπτύσσεται μέσα από τις επενδύσεις σε Έρευνα και Ανάπτυξη. Το 2011 στο Κιλκίς, δημιούργησε τον πρώτο πύργο δοκιμών ανελκυστήρων στην Ελλάδα και τον τέταρτο μεγαλύτερο ιδιωτικό σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το κομμάτι της έρευνας και της ανάπτυξης αποτελεί από τα βασικά πλεονεκτήματα της Kleeman με την εταιρεία να έχει 26 κατοχυρωμένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας, ενώ το κόστος του R&D ξεπερνά το 1,5% των πωλήσεων.

Η βάση του R&D και το μεγαλύτερο εργοστάσιο της KLEEMANN βρίσκεται στην Ελλάδα, όμως ανελκυστήρες παράγονται και σε άλλες δύο μικρότερες, αλλά πολύ προηγμένες μονάδες, στη Σερβία και στην Κίνα, ενώ μηχανικοί της εταιρείας εργάζονται σε περισσότερες από 10 χώρες στον κόσμο.

    Η εταιρεία επενδύει σε υπερσύγχρονους πύργους δοκιμών, στην ενσωμάτωση πράσινων τεχνολογιών και τεχνολογίας IoT στους ανελκυστήρες της, σε έξυπνα συστήματα online παραγγελιών, σε σύγχρονα συστήματα λιτής παραγωγής και σε έμψυχο δυναμικό, σε μηχανικούς και προγραμματιστές.

    Με τις επενδύσεις σε καινοτομία, στο R&D και στην ψηφιοποίηση εντός Ελλάδας, αλλά και στη δημιουργία θυγατρικών εκτός συνόρων που αγοράζουν προϊόντα και από τα τρία εργοστάσια του ομίλου, οι διεθνείς πωλήσεις ανέβηκαν κατά 80 εκατ. ευρώ

    Η σημασία του ανθρωπίνου δυναμικού για την Kleeman

    Επιπλέον μια ακόμη επενδυτική κατεύθυνση της Kleeman είναι το εργασιακό περιβάλλον που επιτρέπει την ανάπτυξη των εργαζομένων. Η εταιρεία επενδύει σταθερά όχι μόνο σε παροχές, αλλά και στην ασφάλεια εργασίας και την ικανοποίηση των εργαζομένων (Βραβεύσεις Health & Safety και βραβείο Great Place to Work).

    Παράλληλα υπάρχει επίσης ένα πολύ εκτεταμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και Coaching που είναι διαθέσιμο σε κάθε εργαζόμενο. Η εταιρεία διαθέτει επίσης ένα ισχυρό After Sales τμήμα που ενισχύει ακόμα περισσότερο την ανάπτυξη επαγγελματικών σχέσεων με τους πελάτες.

    Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    Όλα δύσκολα στη διαπραγμάτευση για διάσωση της Pitsos από την Pyramis

    Δεν έγιναν δεκτές από τη γερμανική BSH οι προτάσεις της πλευράς του Ν. Μπακατσέλου και είναι αμφίβολο αν το deal μπορεί να σωθεί στην... παράταση. Φεύγουν οι εργαζόμενοι με αποζημιώσεις που ξεπερνούν τα 24 εκατ. ευρώ.