ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Myloi_Kritis
Η παραγωγική μονάδα της Μύλοι Κρήτης. Πηγή: Μύλοι Κρήτης

Μύλοι Κρήτης: Αυξημένες οι πωλήσεις, στόχος η μείωση δανεισμού

Προβληματίζουν οι έντονες διακυμάνσεις στις τιμές των σιτηρών, όπως τονίζει στο BD ο κ. Αλ. Μαρκαντωνάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας. Ώθηση στον τζίρο δίνει το 2022 η αύξηση του τουρισμού.

Σημαντική αύξηση των πωλήσεων για δεύτερο συνεχή χρόνο και οριακή αύξηση της κερδοφορίας θα παρουσιάσουν εφέτος οι Μύλοι Κρήτης ΑΕ, από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου της αλευροβιομηχανίας –και η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων της Κρήτης- όπως ανέφερε μιλώντας προς το BD ο κ. Αλ. Μαρκαντωνάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας.

Επεσήμανε μάλιστα ότι ο τουρισμός, κυρίως στην Κρήτη, έπαιξε σημαντικό ρόλο στον υψηλό ρυθμό αύξησης των πωλήσεων –η εταιρεία έχει και αύξηση του όγκου παραγωγής εκτός από την αξία των πωλήσεων. Παράλληλα στόχος της διοίκησης όπως είπε ο κ. Μαρκαντωνάκης εφέτος είναι να συνεχιστεί η βελτίωση στη σχέση μεταξύ πωλήσεων και τραπεζικού δανεισμού, καθώς και όσο είναι δυνατόν η μείωση των δανείων.

Αναφερόμενος στις συνέπειες του πολέμου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είπε πως δεν υπάρχει πρόβλημα επάρκειας δημητριακών, ενώ τόνισε πως την τελευταία περίοδο υπάρχουν έντονες διακυμάνσεις στις διεθνείς τιμές των σιτηρών.

Πέρυσι, πάντως, τα δάνεια της εταιρείας μειώθηκαν κατά 3,254 εκατ. ευρώ, στα 28,123 εκατ. ευρώ. Στη λογιστική κατάσταση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα αναφέρεται συγκεκριμένα ότι η αύξηση των επιτοκίων «θα φέρει σοβαρές επιβαρύνσεις στους χρεωστικούς τόκους της εταιρείας προς τα πιστωτικά ιδρύματα», ενώ τονίζεται χαρακτηριστικά ότι «το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον παραμένει ασταθές και απρόβλεπτο και το 2022».

Αναλυτικότερα, όπως είπε ο κ. Μαρκαντωνάκης προς το BD, εφέτος οι πωλήσεις θα αυξηθούν πάνω από 15% -θετικό πρόσημο θα καταγράψει και ο όγκος των πωλήσεων. Πέρυσι οι πωλήσεις των Μύλων κρήτης ΑΕ αυξήθηκαν κατά 21%, λόγω ανατιμήσεων όπως αναγράφεται χαρακτηριστικά στη λογιστική κατάσταση, και διαμορφώθηκαν στα 36,4 εκατ. ευρώ, έναντι 30,1 εκατ. ευρώ το 2020.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του 2020 οι πωλήσεις της μεγαλύτερης κρητικής βιομηχανίας τροφίμων είχαν μειωθεί κατά 9,4% έναντι του 2019. Τα κέρδη προ φόρων εφέτος κατά τον κ. Μαρκαντωνάκη θα αυξηθούν, ενώ διαμορφώθηκαν στα 79,2 χιλιάδες ευρώ έναντι 97,2 χιλιάδες ευρώ το 2020.

Η εταιρεία μεταξύ των άλλων επεξεργάζεται και διακινεί ζωοτροφές.Ο κ. Μαρκαντωνάκης είπε πως οι τιμές των ζωοτροφών έχουν σημειώσει μεγάλη αύξηση και οι Μύλοι Κρήτης προκειμένου να βοηθήσουν τους κτηνοτρόφους έχουν περιορίσει το περιθώριο κερδοφορίας της στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Μάλιστα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πρόσθεσε ακόμη ακόμη η κατάσταση τόσο στην κτηνοτροφία όσο και στην τυροκομία της περιοχής των Χανίων όσο και του νησιού είναι δύσκολη –το ζωικό κεφάλαιο έχει μειωθεί, ενώ έχουν συρρικνωθεί και οι πωλήσεις της κρητικής γραβιέρας. Και τα πράγματα θα ήταν ακόμη πιο δύσκολα, αν δεν είχαν πουληθεί εκτός του νησιού σημαντικές ποσότητες πρόβειου γάλακτος, που σε διαφορετική περίπτωση θα οδηγούνταν προς την τυροκόμηση. Έτσι, αυτή την περίοδο τα τυροκομεία έχουν χαμηλά αποθέματα γραβιέρας.    

Επίσης, σύμφωνα με την λογιστική κατάσταση της εταιρείας στις 31 Δεκεμβρίου 2021, η εταιρεία είχε σύνολο υποχρεώσεων 39,694 εκατ. ευρώ έναντι 42,392 εκατ. ευρώ το 2020, από τις οποίες τα 33 εκατ. ευρώ είναι βραχυπρόθεσμες, έναντι 36,7 εκατ. ευρώ το 2020. Το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε τα 5,850 εκατ. ευρώ έναντι 5,273 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020. Τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν στα 1,540 εκατ. ευρώ έναντι 1,676 εκατ. ευρώ το 2020. Και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 42.112 ευρώ έναντι 60.699 ευρώ το 2020. Οι εξαγωγές της εταιρείας πέρυσι ανήλθαν στα περίπου 2,4 εκατ. ευρώ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

aleyri-flour
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άλευρα: Ένας ανθεκτικός κλάδος αλλά με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης

Η ανελαστική ζήτηση για ψωμί και προϊόντα αρτοποιίας προσδίδει αμυντικά χαρακτηριστικά στον κλάδο. Διαχρονικά χαμηλά τα περιθώρια κέρδους. Έπεσαν οι τιμές πρώτων υλών αλλά δεν έχουν επανέλθει στα επίπεδα του 2021.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.