ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης

Η AEGEAN ολοκληρώνει την ανανέωση του στόλου ελικοφόρων αεροσκαφών

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δ. Γερογιάννης η Aegean παραμένει προσηλωμένη στο επενδυτικό της πλάνο με την παραλαβή 12 επιπλέον νέων Airbus 321/320neo μέσα στο 2022.

Αποχαιρέτησαν το τελευταίο αεροσκάφος τύπου Q400, η Aegean και Olympic Air καθώς ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι το πρόγραμμα αντικατάστασης τους από τα νέα αεροσκάφη ATR 72 και ATR 42, ενώ συνεχίζεται η αναβάθμιση του στόλου αεροσκαφών της αεροπορικής εταιρείας.

Τα Q400 αποκτήθηκαν από την Olympic Air το 2009 και με την εξαγορά της από την AEGEAN το 2013 εντάχθηκαν στο στόλο της. Επιχειρούσαν κυρίως σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές στις οποίες τότε ξεκινούσε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και φυσικά σε πτήσεις εσωτερικού. Σήμερα τις περισσότερες από αυτές τις αγορές του εξωτερικού η εταιρεία τις εξυπηρετεί με τα AIRBUS 320 και 321 ενδεικτικό της εξέλιξης της επιβατικής κίνησης και της διείσδυσης της εταιρείας σε αυτές τις χώρες.

Ο στόλος των Q400 ξεκίνησε να αντικαθίσταται σταδιακά από τις αρχές του 2022 και ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι του 2022, με το τελευταίο αεροσκάφος να αποχωρεί από την εταιρεία τις επόμενες ημέρες. 

Σήμερα ο στόλος των ελικοφόρων αεροσκαφών της Olympic Air και της AEGEAN διαθέτει 14 αεροσκάφη τύπου ATR-600, με τα πρώτα από αυτά να έχουν ενταχθεί στην εταιρεία ήδη από το 2016 προκειμένου να εξυπηρετούν κυρίως τις ανάγκες των μικρών αεροδρόμιων. Ωστόσο από τις αρχές του 2022 η εταιρεία προχώρησε στη σταδιακή αύξηση των αεροσκαφών αυτού του τύπου, αντικαθιστώντας τα Q400, και εντάσσοντας τα στο συνολικό πρόγραμμα αντικατάστασης και αναβάθμισης του στόλου της που έχει ξεκινήσει το 2018 με αφετηρία τη μεγάλη παραγγελία των 46 AIRBUS 320 και 321 neo

Τα ATR ανταποκρίνονται πολύ καλύτερα στις επιχειρησιακές προκλήσεις των ελληνικών αεροδρομίων αλλά και στις σύντομες πτήσεις του δικτύου εσωτερικού ενώ χρησιμοποιούνται από περισσότερες από 200 αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως σε πτήσεις αντίστοιχων αποστάσεων και χαρακτηριστικών.

Τα ATR υπολογίζεται να έχουν από 25 έως 30% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, σε σχέση με τα Q400 και συμβάλλουν κατ' αυτό τον τρόπο στη περεταίρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας και στη δέσμευσή της για περισσότερο βιώσιμες, περισσότερο πράσινες πτήσεις, ενώ είναι πιστοποιημένα για να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (Sustainable Aviation Fuel, SAF). Τέλος, τα ATR διαθέτουν βελτιωμένους κινητήρες, σύγχρονα συστήματα πλοήγησης, περισσότερο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα για τον επιβάτη ενώ διασφαλίζουν επίσης χαμηλότερο λειτουργικό κόστος αλλά και κόστος συντήρησης.

Κλείνοντας την εκδήλωση ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γερογιάννης δήλωσε:

«Η AEGEAN αποχαιρετώντας το Q400 μπαίνει σε μια νέα εποχή. Μια εποχή που ανήκει στη νέα γενιά, στους νέους ανθρώπους της. Άλλωστε την περίοδο που μας πέρασε, εργαστήκαμε συστηματικά και με δημιουργικότητα για να προετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα για την AEGEAN, για τους επιβάτες μας αλλά και για το αεροπορικό ταξίδι συνολικά. Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας και εξελίξαμε την ταξιδιωτική εμπειρία με πλατφόρμα τα νέα μας αεροσκάφη. Αναπτύξαμε και προσφέραμε νέες υπηρεσίες λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιβατών μας. Επενδύσαμε στην ανάπτυξη του δικτύου μας αποκαθιστώντας πλήρως το δίκτυό μας σε αριθμό δρομολογίων και προορισμών, προσθέτοντας και νέους. Αναζητήσαμε εφαρμόσιμες λύσεις για να γίνουν οι πτήσεις μας περισσότερο πράσινες. Και φυσικά παραμένουμε προσηλωμένοι στο επενδυτικό μας πλάνο με την παραλαβή 12 επιπλέον νέων Airbus 321/320neo μέσα στο 2022.

Επενδύουμε στους νέους ανθρώπους με το πρόγραμμα υποτροφιών για πιλότους και μηχανικούς που υλοποιούμε. Μάλιστα από τις 70 υποτροφίες πιλότων που έχουμε προσφέρει οι 30 πρώτοι βρίσκονται ήδη στα πιλοτήρια μας και οι επόμενοι 40 θα είναι εκεί από τις αρχές του νέου χρόνου. Έχουμε προκηρύξει 40 υποτροφίες για θέσεις μηχανικών στη σχολή εκπαίδευσης μηχανικών της Olympic Air και ήδη έχουμε τους 20 πρώτους υποτρόφους στη σχολή, ενώ τον Μάρτιο θα έχουμε και τους επόμενους 20. Τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και το νέο πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων που θα ετοιμάσει και τη νέα γενιά των στελεχών της εταιρείας μας, συμβαδίζοντας με το μεσομακροχρόνιο σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που έχουμε σχεδιάσει.

Επιπλέον, με τις συνεχείς εξελίξεις και αναβαθμίσεις των ανθρώπων, που κάνουμε στην εταιρεία, ακόμα και μέσα στην περίοδο του COVID, καταφέρνουμε να έχουμε πάνω από 100 αναβαθμίσεις, κάθε χρόνο, τα τελευταία 6 χρόνια.

Είστε εσείς, οι πιλότοι, οι μηχανικοί, τα πληρώματα καμπίνας που κάνετε την εταιρεία αυτό που είναι και που θα συνεχίσετε να κερδίζετε την αγάπη και την προτίμηση των επιβατών μας. Και αυτό γιατί τη διαφορά σε μια εταιρεία δεν την κάνει το μέταλλο, δεν την κάνει τα αεροσκάφη, αλλά οι άνθρωποι που το διαχειρίζονται. Σε αυτούς οφείλεται ένα μεγάλο ευχαριστώ και γι' αυτούς είμαστε υπερήφανοι που ανταποκριθήκαν με επιτυχία στις προκλήσεις που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε και το φετινό καλοκαίρι, παρουσιάζοντας, ισχυρή κερδοφορία και ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα του κλάδου μας, μετά από δύο εξαιρετικά δύσκολα χρόνια. Η δική σας προσπάθεια να εξυπηρετήσετε με τον καλύτερο τρόπο τους επιβάτες μας συνέβαλλαν σε αυτό το αποτέλεσμα και είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσετε να το κάνετε εξίσου αποτελεσματικά και με αγάπη, και με τα νέα ΑΤR».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έκτακτα δρομολόγια από Aegean και Olympic Air στη γραμμή Αθήνα - Κύθηρα

Από τις 11 και έως τις 19 Φεβρουαρίου 2024 θα εκτελούνται καθημερινές πτήσεις της Olympic Air, από και προς το αεροδρόμιο των Κυθήρων, διασυνδέοντας το νησί με τον κόμβο της Αθήνας, με αεροσκάφη τύπου ATR.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξαγοράζει με 85,4 εκατ. ευρώ τα warrants του Δημοσίου η Aegean

Σε Γενική Συνέλευση θα προχωρήσει η αεροπορική εταιρεία ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες εντός του 2023. Στα 11,43 ευρώ ανά μετοχή υπολογίζεται η μέση σταθμισμένη τιμή των 60 ημερών διαπραγμάτευσης.