ΓΔ: 915.99 0.06% Τζίρος: 44.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Agrino

«Παίζει άμυνα» η Agrino με συγκράτηση των ανατιμήσεων στο ρύζι

Αυξήσεις τιμών πολύ μικρότερες από τις αντίστοιχες στα κόστη πέρασε η Agrino σε μια δύσκολη συγκυρία για την αγορά. Αύξηση της αξίας των πωλήσεων φέτος, παρά τη μείωση του όγκου. Επενδυτικό πρόγραμμα 15 εκατ. ευρώ.

Με ένα επενδυτικό πρόγραμμα που αγγίζει τα 15 εκατ. ευρώ ως τις αρχές του 2024 και περιορισμένου ύψους ανατιμήσεις, που υπολείπονται σημαντικά των κοστολογικών επιβαρύνσεων του 2022, η Agrino ΑΕ της οικογένειας Πιστιόλα, επιχειρεί να διαχειριστεί το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που έχουν διαμορφώσει πρωτίστως η πανδημία και ακολούθως ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Μιλώντας προς το Business Daily, ο κ. Αναστάσιος Πιστιόλας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, αναφέρει πως φέτος οι πωλήσεις της εταιρείας θα διαμορφωθούν περί τα 37 – 38 εκατ. ευρώ, έναντι 34,6 εκατ. ευρώ στη διάρκεια του 2021, ενώ ο όγκος των πωλήσεων θα εμφανίζει μικρή κάμψη, κάτι που ο ίδιος θεωρεί εύλογο, δεδομένου ότι η σύγκριση γίνεται με το 2021 που ακόμη υπήρχε η πανδημία κι η καραντίνα και η κατανάλωση ήταν σε επίπεδα υψηλότερα του κανονικού.

Παράλληλα, όπως έχει διαπιστωθεί παρατηρείται εφέτος αύξηση στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και ως εκ τούτου υποχωρούν οι πωλήσεις των επωνύμων προϊόντων. Ωστόσο, η διοίκηση της εταιρείας προσπαθεί -και σε ένα βαθμό το έχει καταφέρει– προχωρώντας σε περιορισμένες ανατιμήσεις, επί ζημία της κερδοφορίας της τελικά, να στηρίξει τις πωλήσεις των προϊόντων της -«δεν μπορούμε να  περάσουμε στην κατανάλωση όλες τις ανατιμήσεις που έχουμε δεχθεί» λέει ο ίδιος.

Από την άλλη πλευρά έχει επενδύσει αρκετά από το 2019 στην κατηγορία της ριζογκοφρέτας -διαθέτει μία ξεχωριστή μονάδα στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης - η οποία αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς κάθε χρόνο και πλέον οι πωλήσεις της αντιστοιχούν στο 20% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, κατέχοντας το 60% της αγοράς. Επίσης η Agrino AE είναι market leader στην αγορά του ρυζιού ελέγχοντας πάνω από το 30% της αγοράς, επεξεργαζόμενη 25.000 – 30.000 τόνους, από τους οποίου μόνο περί τους 2.000 είναι εισαγωγής, ενώ στην αγορά των οσπρίων κατέχει τη δεύτερη θέση.

Όπως εξηγεί ο κ. Πιστιόλας οι τιμές της πρώτης ύλης αυξήθηκαν από 30% έως 60%, αρχίζοντας από τα μέσα του 2021. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η τιμή της Καρολίνας των Σερρών εφέτος άνοιξε στα 55 λεπτά το κιλό ενώ πέρυσι ήταν μόλις 35 λεπτά, βέβαια στη συνέχεια η τιμή «διορθώθηκε», αλλά είναι ενδεικτικό των τάσεων που επικρατούν. Και προσθέτει πως «το ύψος των ανατιμήσεων που έγιναν πριν από περίπου δύο μήνες και αφορούν όλο το 2022 είναι μεσοσταθμικά μόνο 6%, θυσιάζοντας ταυτόχρονα ένα μέρος της κερδοφορίας μας», αλλά «θα πρέπει να δούμε και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά».

Πάντως το μεγάλο πρόβλημα όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά είναι οι ελληνοποιήσεις εισαγομένων οσπρίων, αλλά και οι αθρόες εισαγωγές ρυζιού κυρίως από την Μιανμάρ και την Καμπότζη, το οποίο εισάγεται χωρίς δασμούς στην Ευρωπαϊκή Ενωση – εξ αυτού του λόγου έχει πληγεί σοβαρά η καλλιέργεια του μακρύκοκκου ρυζιού στην Ελλάδα. Όλες αυτές οι εισαγωγές στην παρούσα συγκυρία αξιοποιούνται στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Ωστόσο η εταιρεία προχωρά κανονικά το επενδυτικό της πρόγραμμα το οποίο θα προσεγγίσει συνολικά τα 15 εκατ. ευρώ. Κατ΄αρχήν μέχρι τον Απρίλιο πρόκειται να λειτουργήσει η μονάδα στην περιοχή Κλειδί Ημαθίας, επένδυση που θα υπερβεί τα 6,5 εκατ. ευρώ, που αφορά στην παραλαβή, την ξήρανση και την αποθήκευση ρυζιού, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ρυζόμυλου, που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.

Αναφορικά με τις προοπτικές και τις δυνατότητες του του επόμενου χρόνου, ο κ. Πιστιόλα ανέφερε συγκεκριμένα ότι «υπάρχει αβεβαιότητα για το οτιδήποτε». Όλοι οι κοστολογικοί παράγοντες παραγωγής και διάθεσης είναι ανατιμημένοι. Και συμπληρώνει πως οι ανατιμήσεις συνεχίζονται, επί παραδείγματι, στην κατηγορία των οσπρίων κινούνται ακόμη και σε διψήφια ποσοστά. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει μονάδα στην Καστοριά και συνεργάζεται με ομάδες παραγωγών για την τυποποίηση της τοπικής παραγωγής φασολιών γίγαντες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλεμος τιμών στα ζυμαρικά, κερδίζει έδαφος η ιδιωτική ετικέτα

Μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ οι μεγάλες εταιρείες «απαντούν» με προσφορές με μείωση τιμών ακόμη και κατά 30%. Στο 26,2% αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων private label.
Vergina_beer
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξημένες πωλήσεις για την μπύρα Βεργίνα με περιορισμένες ανατιμήσεις

Παρά τις μεγάλες αυξήσεις στα κόστη, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης περιόρισε σε χαμηλά ποσοστά τις ανατιμήσεις. Η αυξημένη τουριστική κίνηση στήριξε τον όγκο των πωλήσεων. Αβεβαιότητα λόγω πολέμου για το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καφές σε φακελάκι τσαγιού: Καινοτομία από τον ιδρυτή της Coffeway

Άρχισε να διατίθεται μέσα από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το νέο προϊόν καφέ που ανέπτυξε ο Γιάννης Μπενόπουλος. Η διαδρομή από την αλυσίδα καταστημάτων στην παραγωγή καφέ για τα σούπερ μάρκετ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Αντεπίθεση στην αγορά με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Αφήνει πίσω την εποχή του σλόγκαν «του πουλιού το γάλα» και στρέφεται στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας η αλυσίδα, για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες κρίσης. Στα 1.200 από 850 θα αυξηθούν τα προϊόντα private label.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς γύρισαν την πλάτη στην ελληνική αγορά οι ισχυροί πολυεθνικοί όμιλοι

Το σπιράλ μείωσης πωλήσεων και κερδών μετά το 2010. Η υποβάθμιση των ελληνικών θυγατρικών και των κορυφαίων στελεχών τους στις δομές των ομίλων. Πώς συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη στα ράφια κατά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.