ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
tram, syntagma
Φωτο: Giorgos Zachos / SOOC

Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ στις καταγγελίες για ζητήματα ασφάλειας του Τραμ

Απαντήσεις και διευκρινήσεις στις καταγγελίες που έκανε το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής για προβλήματα ασφαλείας στο μέσο δίνει με ανακοίνωσή της η ΣΤΑΣΥ.

Διευκρινίσεις αλλά και απαντήσεις σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του δικτύου του Τραμ δίνει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ μετά τις καταγγελίες του Σωματείου Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής για προβλήματα ασφαλείας στο μέσο.

Σημειώνεται πως το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ με ανακοίνωσή του καταγγέλλει πως η Τηλεματική, τα συστήματα σηματοδότησης, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, είτε υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου. «Με συρμούς προβληματικούς με εργαζόμενους εξαντλημένους από τα συνεχόμενα δρομολόγια, προσπαθούμε να βγάλουμε εις πέρας ένα συγκοινωνιακό έργο, με τα ελάχιστα επιτρεπτά όρια ασφάλειας» αναφέρει και καλεί «τους αρμόδιους της κυβέρνησης να δώσουν λύση στα χρονίζοντα προβλήματα της γραμμής ΤΡΑΜ».

Η ΣΤΑΣΥ στην ανακοίνωσή της αναφέρει πως το Τραμ κινείται με χαμηλή ταχύτητα στο δρόμο, τηρώντας τον ΚΟΚ και το σύστημα σηματοδότησης οδικής κυκλοφορίας και η κίνηση και ο έλεγχος γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροδηγό. Παράλληλα τονίζει πως δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς και προσθέτει πως ο ρόλος του συστήματος τηλεματικής στο Τραμ είναι να δίνεται προτεραιότητα στα οχήματα, να ενημερώνει το κέντρο λειτουργίας για τη θέση των οχημάτων και να πληροφορεί τους επιβάτες για την ώρα άφιξης των συρμών. Όσον αφορά την ύπαρξη προβλημάτων, η ΣΤΑΣΥ υποστηρίζει πως «όταν ανακύπτουν τεχνικά ζητήματα, επιδιορθώνονται άμεσα, ακολουθώντας και στην περίπτωση αυτή τις ισχύουσες διαδικασίες και τους κανονισμούς ασφάλειας».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Διοίκησης της ΣΤΑΣΥ έχει ως εξής:

«Το Τραμ είναι ένα μέσο μεταφοράς σταθερής τροχιάς, που συνυπάρχει στο οδικό δίκτυο των πόλεων με κινούμενα οχήματα και πεζούς. Ως όχημα δρόμου, οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι χαμηλές και κινείται, τηρώντας τον ΚΟΚ και το σύστημα σηματοδότησης οδικής κυκλοφορίας. Η κίνηση και ο έλεγχός του γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροδηγό, μέσω της οπτικής επαφής που έχει με το δρόμο. Γι΄αυτό τον λόγο, δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς.

Στο δίκτυο του Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα τηλεματικής, συνδεδεμένο με το σύστημα οδικής κυκλοφορίας, που δίνει προτεραιότητα στο Τραμ και ενημερώνει το Κέντρο Ελέγχου για την ακριβή θέση των οχημάτων. Το σύστημα παράλληλα ενημερώνει τον επιβάτη κατά την παραμονή του στη στάση  για τους χρόνους άφιξης των συρμών και αναμονής. Σε περιπτώσεις τεχνικών δυσλειτουργιών του συστήματος, το Πρωτόκολλο Λειτουργίας προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες, που ακολουθούνται από τους άρτια εκπαιδευμένους και έμπειρους ηλεκτροδηγούς της ΣΤΑΣΥ. 

Η επικοινωνία των ηλεκτροδηγών με το Κέντρο Ελέγχου είναι συνεχής και αδιάλειπτη καθ' όλη τη διάρκεια του δρομολογίου, μέσω σύγχρονου συστήματος επικοινωνίας (tetra). Στο Κέντρο Ελέγχου Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα παρακολούθησης όλων των οχημάτων, που κινούνται στο δίκτυο σε πραγματικό χρόνο, με ανανέωση του στίγματος και της θέσης του κάθε οχήματος κάθε 20 δευτερόλεπτα. Όταν ανακύπτουν τεχνικά ζητήματα, επιδιορθώνονται άμεσα, ακολουθώντας και στην περίπτωση αυτή τις ισχύουσες διαδικασίες και τους κανονισμούς ασφάλειας. 

Με την προμήθεια και κυκλοφορία των 25 σύγχρονων νέων οχημάτων Τραμ από τον Δεκέμβριο του 2021, οι δυσλειτουργίες στο σύστημα της τηλεματικής έχουν ελαχιστοποιηθεί. Υπογραμμίζουμε, πως το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί επικουρικά και δεν αφορά στην ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΑΣΑ: Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες ενημέρωσης επιβατών στην Αττική

Πλήρης λειτουργία σύγχρονου Info Kiosk στον χώρο αφίξεων του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και δημιουργία νέου γραφείου εξυπηρέτησης στον σταθμό του Μετρό, στο λιμάνι του Πειραιά.
Spiliopoulos-Giorgos-CEO OASA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπερταμείο: Ο Γιώργος Σπηλιόπουλος αναλαμβάνει νέος CEO στον όμιλο ΟΑΣΑ

Ο κ. Σπηλιόπουλος είναι Χημικός Μηχανικός, PhD, με μακροχρόνια εμπειρία στις εταιρείες Barilla και Procter & Gamble στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ελβετία, στις οποίες σημείωσε ρεκόρ ταχείας ανάπτυξης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Προχωρά η επέκταση του Προαστιακού σε Ραφήνα και Λαύριο

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο και την Ραφήνα, θα εξυπηρετήσει τους οικισμούς της Ανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής.