Φώτο: Pixabay

Το στοίχημα ανάπτυξης της ελληνικής στέβιας

Οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής στέβιας βρέθηκε στο επίκεντρο ημερίδας της Green Cola και της Stevia Hellas με τίτλο «Ελληνική Στέβια: Συνεργασία από τη γη στο ράφι» από τον πρότυπο Αγροτικό Συνεταιρισμό Στέβια Ελλάς και την Green Cola.

Οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής στέβιας, η «γεωγραφία» της ευρωπαϊκής στέβιας καθώς και το μοντέλο συνεργασίας της Stevia Hellas με την εταιρεία Green Cola βρέθηκαν στο επίκεντρο ημερίδας με τίτλο «Ελληνική Στέβια: Συνεργασία από τη γη στο ράφι» που συνδιοργανώθηκε από τον πρότυπο Αγροτικό Συνεταιρισμό Στέβια Ελλάς και την Green Cola.

«Το δικό μας παράδειγμα, αυτό της συνεργασίας της Stevia Hellas με την Green Cola, πιστεύω ότι μπορεί να αποτελέσει ένα θετικό δείγμα, μια αισιόδοξη αλλά και πλήρως πρακτική αφήγηση για την Ελλάδα των επόμενων χρόνων. Εμείς που έχουμε παραμείνει εδώ, που συνεχίζουμε να παράγουμε στη χώρα μας δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι επιτελούμε έναν πολλαπλό ρόλο που εκτείνεται από την οικονομία έως την κοινωνική συνοχή. Όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να συνεχίζουμε να στηρίζουμε τη χώρα μας», τόνισε ο Περικλής Βενιέρης, Πρόεδρος της Green Cola.

Από την πλευρά του, ο Χρήστος Σταμάτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Stevia Hellas, σημείωσε ότι «το μέλλον του αγροτικού τομέα, της πρωτογενούς παραγωγής, πρέπει να έχει στη βάση της τρία βασικά χαρακτηριστικά: τη συνεργασία, κάτι που αποτελεί για εμάς στη Stevia Hellas βασική κατεύθυνση, την τεχνολογία και την καινοτομία στην παραγωγή, για να μπορούμε να εξελίσσουμε τις τεχνικές μας και να δημιουργούμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, καθώς και τη δημιουργία υπεραξίας στα ίδια μας τα προϊόντα, έτσι ώστε να είναι πλήρως βιώσιμη η δουλειά μας».

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, για τις προοπτικές της ευρωπαϊκής στέβιας τοποθετήθηκε ο Joel Perret, Πρόεδρος της γαλλικής εταιρείας Stevia Natura, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η παραγωγή της στέβιας στην Ευρώπη δεν έχει ακόμη την πορεία της αντίστοιχης παραγωγής στην Ασία. Εντούτοις, το στοίχημα της ανάπτυξης της στέβιας στην Ευρώπη σε επίπεδο παραγωγής είναι πολύ σημαντικό. Πρόκειται για έναν τομέα που δημιουργεί μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας, τονώνει την αγροτική παραγωγή και συνδέει την πρωτογενή παραγωγή με την καινοτομία.

Η Ilanit Kabessa, Επικεφαλής Καινοτομίας, Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Επενδυτικών Σχημάτων της Dole Packaged Food, επεσήμανε ότι πλέον το έδαφος είναι πρόσφορο για την ανάπτυξη της στέβιας. Πρόσθεσε ότι υπάρχει μια σημαντική τάση, διεθνώς, για φυσικά προϊόντα, οι νέοι κανονισμοί ευνοούν πλέον την ανάπτυξή της στην Ευρώπη ενώ η βιομηχανία έχει και τη δυνατότητα και τη θέληση να δεχτεί την καινοτομία.

«Απαιτείται μελέτη και σχέδιο»

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Venus Growers, Στέλιος Θεοδουλίδης, χρειάζεται μελέτη και σχέδιο. Όπως είπε, η παραγωγή υψηλού επιπέδου και η ποιότητα στα προϊόντα είναι σίγουρα η βάση αλλά δεν αρκεί από μόνη της. Απαιτείται η μελέτη των αγορών, η ερμηνεία και η πρόβλεψη των διεθνών τάσεων, η δημιουργία προϊόντων που έχουν ευθεία σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών.

Από την πλευρά του, ο Δρ. Φίλιππος Παπαδόπουλος -Διευθυντής Στρατηγικών Έργων, της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής επεσήμανε ότι πρέπει να γίνουμε μέρος των μεγάλων ευρωπαϊκών αφηγημάτων, αυτό της υγιεινής διατροφής και αυτό της βιωσιμότητας, έτσι ώστε να δημιουργούμε προϊόντα τα οποία έχουν πραγματικό νόημα για τον καταναλωτή. Πρέπει ταυτόχρονα να εισάγουμε στην παραγωγή την ψηφιακή τεχνολογία και την καινοτομία ως βασικά οχήματα για να βρισκόμαστε στην επόμενη ημέρα.

Η επιτυχία της ανάπτυξης της στέβιας εξαρτάται άμεσα από τους καταναλωτές, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Μάνος Ελευθερίου, VP Business Development της Green Cola. Όπως υποστήριξε, για να δημιουργηθεί μια σημαντική ζήτηση στην αγορά πρέπει να προτείνουμε προϊόντα που συνδυάζουν φυσικά συστατικά, απαντώντας στην απαίτηση του καταναλωτή για υγιεινή διατροφή, με τη γεύση, η οποία πάντοτε θα αποτελεί την προτεραιότητα του καταναλωτή. Και αυτό είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της στέβιας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola Τρία Έψιλον: Επενδύσεις ύψους 17,8 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Αύξηση τζίρου, όγκου πωλήσεων και κερδοφορίας παρουσίασε το 2018 η Coca-Cola Τρία Έψιλον, η οποία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 17,8 εκατ. ευρώ συνεχίζοντας το επενδυτικό της πλάνο στη χώρα μας, όπως αποκαλύπτουν τα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας.