ΓΔ: 1437.88 1.37% Τζίρος: 166.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
paixnidia
Shutterstock

Αμείωτες οι πωλήσεις παιχνιδιών κόντρα στην κακή συγκυρία της αγοράς

Αισιοδοξία στον κλάδο ενόψει της εορταστικής περιόδου. Σημαντική αύξηση πωλήσεων από τις αλυσίδες Jumbo και Μουστάκας. Οι Έλληνες κατασκευαστές μεταφέρουν την παραγωγή από την Κίνα στην Ευρώπη.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η έκθεση «Το Παιδί και το Παιχνίδι» που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ) μεταξύ 21 και 24 Σεπτεμβρίου. Όπως σημειώνει στο BD ο πρόεδρος του Συνδέσμου, κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, η συμμετοχή των εταιρειών ήταν καθολική, καθώς περί τις 60 εταιρείες παρουσίασαν τις συλλογές παιχνιδιών τους για την προσεχή εορταστική περίοδο, ενώ αυξημένες ήταν και η επισκέψεις των εμπόρων, οι οποίοι προχώρησαν σε σημαντικές παραγγελίες.

«Το γεγονός αυτό μας γεμίζει με αισιοδοξία για την εξέλιξη της αγοράς παιχνιδιού τα φετινά Χριστούγεννα, σε συνέχεια μίας αρκετά θετικής καλοκαιρινής αλλά και φθινοπωρινής περιόδου», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι η ανελαστικότητα των δαπανών γύρω από το παιδί επαληθεύεται και κατά την τρέχουσα περίοδο, παρά την αύξηση του κόστους διαβίωσης για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Ως προς τις τιμές, ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ αναφέρει ότι η εικόνα είναι μεικτή συνολικά στην αγορά, με κάποιες κατηγορίες προϊόντων να έχουν καταγράψει μείωση στην τελική τιμή, συνέπεια της εκλογίκευσης των κοστών μεταφοράς, ενώ ορισμένες εταιρείες παιχνιδιών έχουν προχωρήσει σε μικρή αύξηση τιμών. «Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις για τον καταναλωτή μέσα στα καταστήματα», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος, σημειώνοντας μάλιστα ότι συνήθως, τα ακριβότερα παιχνίδια εμφανίζουν αυξημένη ζήτηση τον τελευταίο μήνα του έτους.

Μία σημαντική διαφοροποίηση, που πλέον όμως διαπιστώνεται ειδικά όσον αφορά τις ελληνικές εταιρείες παραγωγής παιχνιδιού, είναι η μετατόπιση της παραγωγής τους σε χώρες της Ευρώπης. «Ιταλία, Βουλγαρία και Ρουμανία έχουν αυξήσει την τελευταία διετία την συμμετοχή τους στην κατασκευή παιχνιδιών με ελληνικό όνομα, εις βάρος της Κίνας, καθώς η πανδημία και η κατάρρευση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας άνοιξε νέους ορίζοντες για τις ελληνικές επιχειρήσεις», διευκρινίζει ο κ. Παπαδόπουλος, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι η Κίνα σταδιακά καθίσταται ακριβότερη. Για αρκετές από αυτές τις εταιρείες, η ετήσια έκθεση της Νυρεμβέργης, που πραγματοποιείται στο τέλος του Ιανουαρίου, αποτελεί πολύ σημαντικό πεδίο δραστηριοποίησης, καθώς προσφέρεται η δυνατότητα σε αρκετά ελληνικά παιχνίδια -όπως είναι τα παζλ- να ταξιδέψουν σε άλλες χώρες.

Ως προς την εξέλιξη του καλοκαιριού, ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ υποστηρίζει ότι η θερινή περίοδος ολοκληρώθηκε χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, με αρκετές κατηγορίες προϊόντων μάλιστα να εμφανίζουν αύξηση τζίρου σε ποσοστό έως και 15%. Ανάλογη ήταν η εξέλιξη και του Σεπτεμβρίου, κατά τον οποίο κυριαρχούν οι πωλήσεις σχολικών ειδών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΠΠΑ σημαντικό κομμάτι της αγοράς πλέον καλύπτεται και από τα σούπερ μάρκετ, τα οποία έχουν διευρύνει την γκάμα των προσφερόμενων παιχνιδιών και ειδών γραφικής ύλης, κερδίζοντας μερίδια αγοράς που ενδέχεται να προσεγγίζουν πλέον και διψήφιο ποσοστό, καθώς προχωρούν σε πολύ γενναιόδωρες προσφορές.

Πώς κινούνται Jumbo - Μουστάκας

Χαρακτηριστικά, αξίζει να σημειωθεί η θετική εξέλιξη του τζίρου της αλυσίδας Jumbo, η οποία μέσα στον Αύγουστο είχε αυξημένες πωλήσεις κατά 9% συγκριτικά με πέρσι, με το οκτάμηνο να καταγράφει ενίσχυση εσόδων κατά 20% συγκριτικά με το 2022. Ο σταθερός προσανατολισμός στην χαμηλότερη δυνατή τιμή φαίνεται να αποδίδει για τον όμιλο, ο οποίος ωστόσο διόρθωσε προηγούμενη εκτίμηση για αύξηση πωλήσεων από 15%, σε 12% το δεύτερο εξάμηνο φέτος, λαμβάνοντας υπόψιν την εξέλιξη του τζίρου των σχολικών ειδών αλλά και την δυσκολία πρόβλεψης της καταναλωτικής συμπεριφοράς τους τελευταίους δύο μήνες του έτους.

Να σημειωθεί ότι το δεύτερο εξάμηνο συνεισφέρει το 65% του συνολικού τζίρου του ομίλου. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ως προς τα καθαρά κέρδη, η αρχική προσδοκία για αύξηση 10% περίπου έχει διορθωθεί σε 15%, καθώς εκτιμάται ότι η μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους θα είναι τελικώς μικρότερη του 2%.

Με αύξηση πωλήσεων σε διψήφιο ποσοστό εκτιμά ότι θα κλείσει την τρέχουσα χρήση επίσης η αλυσίδα Μουστάκας, η οποία παραμένει σταθερά προσανατολισμένη προς -αλλά και ενδεχομένως συνυφασμένη με- το παιχνίδι. Ο πρόεδρος της αλυσίδας κ. Νίκος Μουστάκας, κάνει λόγο στο BD για μία θετική θερινή περίοδο κι έναν επίσης ενθαρρυντικό Σεπτέμβριο, αναφέροντας μάλιστα ότι οι μέσες τιμές των προϊόντων είναι μειωμένες κατά 10% συγκριτικά με πέρσι.

Η αλυσίδα επέκτεινε φέτος το δίκτυο της με δύο νέα καταστήματα, ένα Lego κι ένα Μουστάκας, στο εμπορικό πάρκο Designers Outlet, ενώ σχεδιάζει την προσθήκη ακόμη ενός σημείου, πιθανά μέχρι την λήξη του έτους, εκτός Αττικής. Ο κ. Μουστάκας σημειώνει ότι ο κόσμος επιστρέφει στα καταστήματα, επιθυμώντας να συνδυάσει τις αγορές για το παιδί με την κοινωνικοποίηση και τη βόλτα. Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ, αναφέροντας την σημαντική υποχώρηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων παιχνιδιού στον συνολικό τζίρο της αγοράς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς αντιμετωπίζουν Jumbo - Μουστάκας τη διαταραχή στη διεθνή αγορά

Προετοιμασμένες οι μεγάλες αλυσίδες της αγοράς παιχνιδιών για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν βλέπουν σοβαρές ελλείψεις και ανατιμήσεις ενόψει των Χριστουγέννων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιγότερο απαισιόδοξος ο Βακάκης: Τι λέει για την ανταμοιβή των μετόχων

Σε εξομάλυνση της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας προσβλέπει ο πρόεδρος της Jumbo. Τονίζει την ανάγκη να ανταμειφθούν οι πιστοί μέτοχοι. Παρά τον πόλεμο, συνεχίζει να «ποντάρει» στην αγορά του Ισραήλ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Tρία σχήματα ενδιαφέρονται για την εξαγορά της «νέας» Folli Follie

Η εταιρεία συνομιλεί με τρεις ενδιαφερόμενους αγοραστές, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. «Ασφυξία» προκαλεί η δικαστική απόφαση για τη δέσμευση περιουσιακών στοιχείων, θα κατατεθεί έφεση.