ΓΔ: 2087.2 1.05% Τζίρος: 225.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Klarna: Πόσα χρήματα δαπανούν οι Έλληνες για ταξίδια σχετιζόμενα με γάμους
Φώτο: Shutterstock

Klarna: Η πλειοψηφία βάζει όριο τα 500€ για συμμετοχή σε γάμο εκτός πόλης

Έρευνα της Klarna αποκαλύπτει ότι οι γάμοι προορισμού γίνονται οικονομικά δυσβάσταχτοι για πολλούς καλεσμένους, με αρκετούς να απορρίπτουν την πρόσκληση λόγω κόστους.

Με την καλοκαιρινή περίοδο να αποτελεί την κορύφωση των γαμήλιων τελετών, η Klarna παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας που καταγράφει το αυξανόμενο οικονομικό βάρος των καλεσμένων σε γάμους προορισμού. 

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2025 σε συνεργασία με την Appinio και βασίστηκε σε δείγμα 1.000 Ελλήνων καταναλωτών.

Οι γάμοι προορισμού—δηλαδή γάμοι που πραγματοποιούνται μακριά από τον τόπο κατοικίας των νεόνυμφων και των προσκεκλημένων—συνοδεύονται από υψηλά έξοδα, όπως μεταφορικά, διαμονή και δώρο.

 Το 61% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να ξοδέψει πάνω από 500€, ενώ το 36,7% θέτει ως ανώτατο όριο τα 250€. Μόλις ένα 7% είναι πρόθυμο να δαπανήσει άνω των 1.500€.

Η οικονομική πίεση είναι τέτοια που 4 στους 10 παραδέχονται πως έχουν αρνηθεί πρόσκληση σε γάμο εξαιτίας του κόστους. Όσοι παρευρέθηκαν, πλήρωσαν κυρίως έως 500€ (61%), με μικρό ποσοστό (4,7%) να ξεπερνά τα 1.000€.

Οι κυριότεροι παράγοντες κόστους είναι η διαμονή (35,3%) και τα μεταφορικά (33,8%), ενώ το 21,5% εντοπίζει το δώρο ως επιπλέον οικονομική πίεση. Σημαντική μερίδα καλεσμένων (46,5%) επιλέγει να συνδυάζει το γάμο με διακοπές, ενώ άλλοι μειώνουν τη διαμονή ή τη μοιράζονται με άλλους για να περιορίσουν τις δαπάνες.

Η Klarna προτείνει ευέλικτες λύσεις, όπως η πληρωμή καταλυμάτων (π.χ. Airbnb) σε άτοκες δόσεις. Το 44,3% δηλώνει ότι αποταμιεύει εκ των προτέρων, ενώ 44,9% χρησιμοποιεί τα τρέχοντα διαθέσιμα. Το 9% προτιμά τις πιστωτικές κάρτες, ενώ άλλο 9% στρέφεται σε δανεισμό από κοντινά πρόσωπα. Το 7,4% επιλέγει υπηρεσίες τύπου Buy Now Pay Later (BNPL).

Για μελλοντικούς γάμους προορισμού, το 39,8% σκοπεύει να βασιστεί σε αποταμιεύσεις, ενώ το 28,3% θα μειώσει προσωπικά έξοδα. Το 8,9% εξετάζει το ενδεχόμενο χρήσης BNPL για μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με γυναίκα σε μαγαζί
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Klarna: Ανεβαίνει η αγοραστική διάθεση των καταναλωτών για Black Friday

Η έρευνα της Klarna δείχνει αυξημένη πρόθεση αγορών για τη Black Friday, με έμφαση σε μόδα και τεχνολογία. Οι καταναλωτές στρέφονται στο online, θέτουν όρια δαπανών και ελέγχουν τιμές πριν τις προσφορές.
Αμερικανική σημαία Καπιτώλιο
ΔΙΕΘΝΗ

Ρεκόρ δαπανών στις ΗΠΑ τα Χριστούγεννα παρά τις πιέσεις από πληθωρισμό

Οι χριστουγεννιάτικες δαπάνες στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεπεράσουν για πρώτη φορά το 1 τρισ. δολάρια, με ισχυρή ώθηση από το e-commerce, την AI και την ανταγωνιστική αγορά, παρά πληθωρισμό και δασμούς.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ανθεκτικά σούπερ μάρκετ, οι «φοβισμένοι» καταναλωτές, τι ψωνίζει κάθε γενιά

Η αγορά των σούπερ μάρκετ δείχνει εντυπωσιακή ανθεκτικότητα, οι καταναλωτές αν και πιεσμένοι ψυχολογικά αυξάνουν τις αγορές τους με σημαντικές διαφοροποιήσεις αναλόγως τη γενιά που ανήκουν.
Οικονομία Γερμανίας ευρώ
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανοί οικονομολόγοι: Υπερβολικά απαισιόδοξοι και υπερβολικές αποταμιεύσεις

Οι Γερμανοί αποταμιεύουν υπερβολικά και αυτό βλάπτει την οικονομία, προειδοποιούν οικονομολόγοι και προτείνουν ενημέρωση και ενδεχόμενο φόρο στους λογαριασμούς ταμιευτηρίου. Δανός οικονομολόγος τονίζει ότι η απαισιοδοξία δεν δικαιολογείται.
Χριστουγεννιάτικο εμπορικό κέντρο
ΔΙΕΘΝΗ

Οι Γερμανοί φέτος θα ξοδέψουν λιγότερα για χριστουγεννιάτικα δώρα

Οι Γερμανοί φέτος θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο 263 ευρώ για χριστουγεννιάτικα δώρα, 34 ευρώ λιγότερα από πέρυσι, λόγω ακρίβειας. Παρά τις οικονομικές πιέσεις, η προσμονή για τη γιορτή παραμένει υψηλή, με πιο προσεκτικές αγορές.