ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ήρθαν για να μείνουν τα ποδήλατα στους ελληνικούς δρόμους;

Στροφή των Ελλήνων προς τη χρήση ποδηλάτου παρατηρήθηκε στη διάρκεια της καραντίνας. Τώρα, δημιουργούνται προσωρινοί ποδηλατοδρόμοι στην Αθήνα για να γίνει αυτή η αλλαγή μέρος της καθημερινότητά μας.

Κι έτσι ξαφνικά οι αθηναϊκοί δρόμοι γέμισαν με ποδήλατα. Εικόνα αρκετά σπάνια τα τελευταία χρόνια κατά τα οποία οι δρόμοι της πρωτεύουσας και των προαστίων της καταλαμβάνονταν σχεδόν αποκλειστικά από αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Εν μέσω καραντίνας λόγω πανδημικής κρίσης έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους οικογένειες ολόκληρες πάνω στα ποδήλατά τους, νέοι αλλά και μεγαλύτεροι. Οι πωλήσεις και οι επισκευές ποδηλάτων αυξήθηκαν, όπως μαρτυρούν στοιχεία των καταστημάτων πώλησης. Τα καταστήματα αυτά ήταν από τα ελάχιστα που επωφελήθηκαν από τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορονοϊού.

Όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αναστάσιος Παπαδόπουλος, ιδιοκτήτης του καταστήματος με ποδήλατα στη Γλυφάδα το προηγούμενο δίμηνο κατεγράφη μια αύξηση της τάξης του 300% στις πωλήσεις και επισκευές-σέρβις των ποδηλάτων. Χαρακτηριστικό είναι επίσης, το παράδειγμα συναδέλφων του, οι οποίοι δηλώνουν ότι το εμπόρευμα τούς τελείωσε και αναγκάστηκαν να κάνουν μεγάλες παραγγελίες προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες.

«Το δίμηνο των περιοριστικών μέτρων υπήρξε μια αύξηση της τάξης του 300% στο κατάστημά μας. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει την αγορά καινούργιων ποδηλάτων, αλλά και τις επισκευές και σέρβις σε ποδήλατα που ήταν παρατημένα για πολλά χρόνια. Αυτό που συνέβη αυτή την περίοδο δεν το έχω ξαναδεί στα 25 χρόνια που ασχολούμαι με τον χώρο του ποδηλάτου. Παράλληλα, ανέβηκαν πολύ και οι πωλήσεις των αξεσουάρ για τα ποδήλατα», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παπαδόπουλος και προσθέτει ότι οι αυξήσεις οφείλονται σε τρεις λόγους. «Το ενδιαφέρον για τα ποδήλατα είχε ξεκινήσει ακόμα και πριν από την επιβολή των αυστηρών περιοριστικών μέτρων γιατί ο κόσμος ήθελε να πηγαίνει στη δουλειά του και γενικότερα να μετακινείται με το ποδήλατο προκειμένου να αποφεύγει τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Στη συνέχεια έκλεισαν τα γυμναστήρια, τα πάρκα και γενικά οι χώροι άθλησης οπότε όσοι πήγαιναν εκεί ήθελαν να βρουν έναν τρόπο να αθλούνται. Τέλος, η μόνη διέξοδος από την καραντίνα ήταν ο περίπατος ή το ποδήλατο», δηλώνει ο Αναστάσιος Παπαδόπουλος.

Όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης του καταστήματος με τα ποδήλατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι αυξήθηκαν οι πωλήσεις και ακριβών ποδηλάτων. Δηλαδή, είχαν ζήτηση ποδήλατα που κοστίζουν 150-250 ευρώ αλλά και ποδηλάτων που κοστίζουν πάνω από 1.000 ευρώ, κάτι που δείχνει ότι κάποιοι αποφάσισαν να επενδύσουν στην μετακίνησή τους με το ποδήλατο. «Αυτή είναι μια πελατεία που δεν υπήρχε, είχε εξαφανιστεί», λέει ο κ. Παπαδόπουλος που χωρίς να είναι βέβαιος ότι η τάση αυτή θα διατηρηθεί θεωρεί ότι την τελευταία περίοδο σίγουρα εκτιμήθηκαν τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου. «Είδα πολλούς ανθρώπους να εκτιμούν το ποδήλατο, να εκτιμούν το τι μπορούν να κάνουν με αυτό, να πηγαίνουν στη δουλειά τους, να βγαίνουν βόλτα με τα παιδιά τους κτλ», καταλήγει ο κ. Παπαδόπουλος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. 

Η μειωμένη κίνηση στους δρόμους λόγω των περιορισμών, ευνόησε πολύ την κυκλοφορία με το ποδήλατο, ιδιαίτερα στις περιοχές που δεν έχουν ποδηλατοδρόμους. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το υπουργείο Περιβάλλοντος κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή με την οποία θεσπίζονται γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων. Μπορεί κανείς να βρει το χάρτη με τους ποδηλατοδρόμους της Αττικής στην παρακάτω διεύθυνση: εδώ

Αντίστοιχες είναι και οι τάσεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου ήταν ήδη περισσότερο διαδεδομένη η χρήση του ποδηλάτου.

Τα οφέλη της κυκλοφορίας του ποδηλάτου είναι αναρίθμητα. Σε έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα τις προηγούμενες ημέρες δείχνει ότι η μετακίνηση με ποδήλατο στη δουλειά μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου κατά 24%. Ο Ρίτσαρντ Πάτερσον του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ που ηγήθηκε της έρευνας χαιρέτισε τα σχέδια να αυξηθούν κατά πολύ οι ποδηλατοδρόμοι και τα πεζοδρόμια στις βρετανικές πόλεις και δήλωσε ότι μια μεγάλη αύξηση στις μετακινήσεις με το ποδήλατο θα έχει έναν θετικό αντίκτυπο στην υγεία των πολιτών παγκοσμίως. Η συγκεκριμένη έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 300.000 ατόμων.

Οι ειδικοί πάντως προειδοποιούν ότι είναι απαραίτητο να λαμβάνουμε τις κατάλληλες προφυλάξεις όταν κυκλοφορούμε με το ποδήλατο, δηλαδή είναι αναγκαίος ο εξοπλισμός προστασίας, όπως είναι τα κράνη και παράλληλα πρέπει να έχουμε την κατάλληλη ενδυμασία. Τέλος, τα ποδήλατα που ήταν ξεχασμένα σε αποθήκες για χρόνια μπορούν να ξαναβγούν στο δρόμο, αλλά μόνο μετά από το κατάλληλο σέρβις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Ολυμπιακή Φλόγα στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

«Η διαδρομή της φλόγας σήμερα φωτίζει με τον πιο εμβληματικό τρόπο το πρώτο και το μεγαλύτερο δημόσιο Πανεπιστήμιο της Ελλάδας και ένα από τα σπουδαιότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα στον κόσμο» είπε Πρύτανης του Ε.Κ.Π.Α..
astinomia, astynomia, ELAS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα λόγω της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων να αποφύγουν την κίνησή τους και τη στάση και στάθμευση των οχημάτων τους κατά μήκος των αναφερόμενων διαδρομών της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας.
police-astynomia-nea-smyrni
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περισσότερες από 400 προσαγωγές για την δολοφονία του Γ. Λυγγερίδη

«Προέκυψαν στοιχεία για εγκληματική οργάνωση, αποτελούμενη από 158 μέλη, τα οποία, τουλάχιστον από το 2019, τελούσαν κακουργηματικές και πλημμεληματικές αξιόποινες πράξεις» είπε ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Δημήτρης Μάλλιος.