ΓΔ: 1998.38 -0.80% Τζίρος: 284.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Larissa-UNESCO
Shutterstock

Λάρισα, μια πόλη που επιλέγει να είναι φιλική για τα ποδήλατα

Η αλήθεια είναι ότι αποτελεί περιοχή που ευνοεί τη χρήση ποδηλάτων, αφού είναι χωρίς ανηφόρες και το κυριότερο, έχει πολύ όμορφες διαδρομές για ασφαλείς ορθοπεταλιές.

Το ποδήλατο μπορεί να παρέχει όλες τις δυνατότητες για γρήγορη αλλά και οικονομική μετακίνηση, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην άσκηση του σώματος. Οι πόλεις μας όμως είναι φιλικές για τη χρήση του ποδηλάτου για να μπορέσει ο πολίτης να το επιλέξει για την καθημερινή μετακίνηση του; Στη πόλη της Λάρισας, τα τελευταία χρόνια βλέπει κανείς όλο και περισσότερα ποδήλατα στους δρόμους να κινούνται και αυτό είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον. Η αλήθεια είναι ότι η Λάρισα είναι μια περιοχή που ευνοεί τη χρήση ποδηλάτων, αφού είναι χωρίς ανηφόρες και το κυριότερο, έχει πολύ όμορφες διαδρομές για ασφαλείς ορθοπεταλιές. Σύμφωνα με τον ποδηλατικό χάρτη Ελλάδας ο δήμος Λαρισαίων σήμερα διαθέτει 15,5 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμους γεγονός που τον καθιστά ιδιαίτερα φιλικό στη χρήση του ποδηλάτου. Βέβαια, το μέλλον αυτής της πόλης έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς σύμφωνα με τα έργα Βιώσιμης Κινητικότητας που βρίσκονται σε εξέλιξη, θα αποκτήσει συνολικά 40 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμους.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιώργος Σόυλτης, τα έργα αυτά θα προσδώσουν στην πόλη ένα τεράστιο πλεονέκτημα αναφορικά με την χρήση του ποδηλάτου. «Η Λάρισα σύμφωνα με τα έργα του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που εξελίσσονται, θα αποκτήσει συνολικά 40 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμους, με αποτέλεσμα να γίνει μια πόλη φιλική στο ποδήλατο σε επίπεδο υποδομών» δήλωσε ο κ. Σούλτης και συμπλήρωσε: Βρίσκονται σε εξέλιξη έργα που θα δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων προσφέροντας στον ποδηλάτη τη δυνατότητα να διασχίζει ολόκληρη την πόλη με το ποδήλατο. Άλλωστε η λογική του ΣΒΑΚ είναι αυτή ώστε οι πόλεις μας να καταφέρουν να εντάξουν καλύτερα όλες τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης». Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία του ποδηλατικού χάρτη Ελλάδας σε επίπεδο Θεσσαλίας οι δήμοι με διαδρόμους ποδηλάτων σήμερα έχουν ως εξής:

  • Δήμος Αγιάς: 5,9χλμ.
  • Δήμος Φαρκαδόνας: 1,4χλμ.
  • Δήμος Τρικκαίων: 4,3χλμ.
  • Δήμος Λίμνης Πλαστήρας: 9,4χλμ.
  • Δήμος Καρδίτσας: 13,4χλμ., εκ των οποίων συνύπαρξη ΙΧ- ποδηλάτου: 1,3 χλμ., λωρίδα ποδηλάτου: 0,8 χλμ. και διάδρομοι ποδηλάτων: 11,3χλμ .
  • Δήμος Λαρισαίων: 15,5χλμ., εκ των οποίων συνύπαρξη ΙΧ- ποδηλάτου: 1,2 χλμ., λωρίδα ποδηλάτου: 1,1 χλμ. και διάδρομοι ποδηλάτων: 13,2 χλμ.
  • Δήμος Βόλου: 11,7 χλμ., εκ των οποίων συνύπαρξη ΙΧ- ποδηλάτου: 0,7 χλμ., συνιστώμενες λωρίδες ποδηλάτου: 1 χλμ., λωρίδες ποδηλάτου: 2,6 χλμ., διάδρομοι ποδηλάτων: 7,4 χλμ.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νίκος Ταχιάος ομιλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ταχιάος: Η βιώσιμη κινητικότητα και το μετρό στο επίκεντρο των υποδομών

Στο συνέδριο Green Deal Greece 2025, ο Ν. Ταχιάος ανέδειξε τη βιώσιμη κινητικότητα και την ενίσχυση του μετρό ως προτεραιότητες, ενώ παρουσιάστηκαν προτάσεις για έργα και κυκλοφοριακές λύσεις.
Νίκος Ταχιάος ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ταχιάος: Σε πλήρη λειτουργία η επέκταση του Μετρό ως Μάρτιο 2026

Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως έως το τέλος Μαρτίου 2026, μετά τις απαιτούμενες δοκιμές και πιστοποιήσεις για την απόλυτη ασφάλεια του συστήματος.
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σειρά
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Ρυθμίσεις κυκλοφορίας στον E65 έως 21 Νοεμβρίου λόγω ασφαλτικών εργασιών

Από 6 έως 21 Νοεμβρίου θα ισχύσουν ρυθμίσεις στον E65, με αποκλεισμό της δεξιάς λωρίδας και της Λ.Ε.Α. στο ρεύμα προς Λαμία, λόγω έργων συντήρησης. Η Κεντρική Οδός ζητά προσοχή από τους οδηγούς.