ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πώς το ποδήλατο μπορεί να αλλάξει τις σύγχρονες πόλεις

Σημαντικό εργαλείο για τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος αποτελεί η επιλογή της χρήσης εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, όπως το ποδήλατο ειδικά στις μεγάλες πόλεις.

Τριπλή λύση για τις μεγαλουπόλεις - και όχι μόνο  - αποτελεί η μικροκινητικότητα που μπορεί να προσφέρει σημαντικά στην εκτόνωση κυκλοφοριακών προβλημάτων, στη μείωση της ρύπανσης, του θορύβου αλλά και του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες.

Μπορεί να αποτελεί κλισέ, αλλά η άποψη ότι κάθε κρίση μπορεί να είναι και ευκαιρία ισχύει κατά πολύ στην περίπτωση της πανδημίας σε σχέση με το ποδήλατο. Πολλοί ήταν εκείνοι που προτίμησαν την ελευθερία που δίνει το ποδήλατο, αφενός κατά τη διάρκεια των lockdowns και αφετέρου στη συνέχεια προκειμένου να αποφύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πρόκειται για μία φθηνή, εύκολη και «πράσινη» επιλογή μετακίνησης που πολλοί κράτησαν και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, έως και σήμερα.

Έρευνα του 2021 της McKinsey σε άτομα ηλικίας 18 έως 65 ετών έδειξε πως το 70% των ερωτώμενων σημείωσε ότι θα ήθελε να χρησιμοποιεί ποδήλατο, ηλεκτρικό ή παραδοσιακό, ή πατίνι για τις καθημερινές του μετακινήσεις προκειμένου να αποφύγουν τη χρήση αυτοκινήτων. Πιο πρόσφατη έρευνα, το περασμένο καλοκαίρι, στην Ελλάδα, από τη Focus Bari έδειξε πως πάνω από το 50% των οδηγών της Ελλάδας θέλει να παίρνει λιγότερο το αυτοκίνητό του μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ το 20% το κάνει ήδη προκειμένου να γλυτώσει από τις αυξήσεις των καυσίμων. Ενδεικτική της στροφής αυτής είναι και η μεγάλη επιτυχία των ηλεκτρικών ποδηλάτων κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του προγράμματος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την επιδότηση στροφής στην ηλεκτροκίνηση. Στο πρώτο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ο απόλυτος πρωταγωνιστής ήταν το ηλεκτρικό ποδήλατο.

Σημαντική, ωστόσο, στην προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακινήσεων είναι και η συνεισφορά των εταιρειών που μέσω εξειδικευμένων προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης προωθούν μία νέα κουλτούρα, βιώσιμων μετακινήσεων με το βλέμμα σε ένα αειφόρο μέλλον. Ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι και εκείνο της ΔΕΗ για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου μέσα από μία σειρά δράσεων υπό την «ομπρέλα» του e-bike φεστιβάλ. Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων, η ΔΕΗ έχει επισκεφθεί και ενημερώσει μεγάλο αριθμό πόλεων σε όλη την Ελλάδα για την προσφορά της χρήσης ποδηλάτου στην καθημερινή μας ζωή. Μέσω αυτών των επισκέψεων κάτοικοι σε όλη την Ελλάδα έχουν μάθει για τα οφέλη της ποδηλασίας με ηλεκτρική υποβοήθηση ειδικά σε πόλεις με ανηφόρες και κατηφόρες. 

Πιο αναλυτικά, η ΔΕΗ στήριξε διοργανώσεις όπως τον ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικό Γύρο της Ελλάδας, τον Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας και υλοποίησε πρωτότυπες δράσεις όπως το  ΔΕΗ e-bikeFestival, το πρώτο φεστιβάλ ηλεκτρικών ποδηλάτων στην Ελλάδα. Το ΔΕΗ e-bikeFestival φιλοξενήθηκε συνολικά σε 7 πόλεις μέχρι σήμερα, με πιο πρόσφατο σταθμό την Πλατεία Συντάγματος την Κυριακή 29 Μαΐου. Χιλιάδες επισκέπτες γνώρισαν τα οφέλη της βιώσιμης μετακίνησης και ενημερώθηκαν για ενεργειακές λύσεις και τρόπους μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος του νοικοκυριού ή της επιχείρησής τους.

Εν γένει, η ΔΕΗ στηρίζει ενέργειες για τη βιώσιμη μετακίνηση αποδεικνύοντας έμπρακτα τη δέσμευση της για ένα καλύτερο και πιο πράσινο μέλλον. Εξάλλου, ένας από τους βασικούς πυλώνες του Στρατηγικού Σχεδίου της ΔΕΗ είναι η εφαρμογή του “Green Deal” στο χαρτοφυλάκιο των μονάδων παραγωγής της Επιχείρησης, το οποίο συνίσταται στη σταδιακή κατάργηση των λιγνιτικών μονάδων με παράλληλη ταχεία ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθιστώντας τις τελευταίες ως την κυρίαρχη τεχνολογία παραγωγής ηλεκτρισμού. Θέτοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη στον πυρήνα του μοντέλου μετάβασής της, η ΔΕΗ εξέδωσε το 2021 το πρώτο Ομόλογο Υψηλής Απόδοσης  στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο συμπεριλαμβάνει δείκτη βιωσιμότητας (sustainability KPI).  Η ΔΕΗ έχει ήδη μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 32% το 2021, σε σχέση με το 2019. Επιπλέον, υλοποιεί ένα επενδυτικό σχέδιο που θα αυξήσει την ισχύ της παραγωγής της από ΑΠΕ σε 9,5 GW το 2026, από 3,4 GW που είναι σήμερα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

MARKET MAKER

Οι αγοραστές ξεθαρρεύουν, αδύναμες τράπεζες και λήξη συναγερμού σε ΓΕΚ Τέρνα

Οι Έλληνες επενδυτές επανέρχονται, οι τράπεζες υστερούν σε σχέση με τον Γενικό Δείκτη, η αντίδραση της ΓΕΚ Τέρνα, γιατί η Ελλάκτωρ μένει κάτω από τη λογιστική αξία, η ΔΕΗ μαζεύει ίδιες μετοχές και το rebound της ΜΥΤΙΛ.
pixida, agores
MARKET MAKER

Το ΧΑ προπομπός της πτώσης, Aegean σε ρυθμό... πανδημίας και τα διεθνή ρίσκα

Οι πιέσεις εκδηλώθηκαν πρώτα στο ΧΑ και ακολούθησε η Ευρώπη, ο γεωπολιτικός κίνδυνος σταθερά στο προσκήνιο, η μεγάλη πτώση της Aegean, η Ελλάκτωρ άντεξε με στήριγμα την επιστροφή κεφαλαίου και γιατί πιέστηκε η ΤΕΝΕΡΓ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.
Metoxes, Agores, Xrimatistirio, Stocks
MARKET MAKER

Τα χαμόγελα των αγοραστών της Παρασκευής, η ΔΕΗ και κάτι ψήνεται στη ΜΥΤΙΛ

Οι αγοραστές στην αντεπίθεση με τους πωλητές να αποσύρονται, η ισχυρή αντίδραση των τραπεζών, η δυναμική κίνηση της ΔΕΗ ενόψει των αποτελεσμάτων, η επόμενη κίνηση της Mytilineos και το ράλι της Optima.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκθεση: «άνδρα πολύτροπον. Αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου»

Την έκθεση οργανώνει το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη και θα διαρκέσει μέχρι 12 Μαΐου. Παρουσιάζεται στην αίθουσα Σπυρίδωνος και Ευρυδίκης Κωστοπούλου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού.
MARKET MAKER

Το αθόρυβο ρεκόρ των τραπεζών, το discount της Alpha και το ξέσπασμα της ΕΚΤΕΡ

Υψηλά επτά ετών για τις τράπεζες στη διάρκεια της συνεδρίασης, ράλι από την Πειραιώς με +4,53%, η Alpha παραμένει σε discount σε σχέση με τον κλάδο και η εκτίναξη της ΕΚΤΕΡ μετά από «σκούπισμα» στα χαμηλά.