ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Farmaka, Medicines, Drugs, Pills, Ygeia, Health
Φωτο: Shutterstock

Διανομή φαρμάκων έκαναν 9 στους 10 φαρμακοποιούς στην πανδημία

Επιπλέον παρατηρήθηκε αύξηση στην επικοινωνία των ασθενών μέσω τηλεφώνου και email για την παροχή υποστήριξης και για τις ανάγκες της συνταγογράφησης σε σύγκριση με την περίοδο πριν την πανδημία.

Ακόμη και κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων χρειάστηκε να κάνει 94,4% των φαρμακοποιών της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια των lockdowns της πανδημίας COVID-19, σε ασθενείς που δεν μπορούσαν ή δεν έπρεπε να βγουν από το σπίτι τους. Ταυτόχρονα  σχεδόν 7 στους 10 φαρμακοποιούς παρατήρησαν αύξηση στην επικοινωνία των ασθενών μέσω τηλεφώνου και email για την παροχή υποστήριξης και για τις ανάγκες της συνταγογράφησης σε σύγκριση με την περίοδο πριν την πανδημία.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα με θέμα «Έλληνες φαρμακοποιοί στην πανδημία», που θα παρουσιαστεί αύριο (21 Οκτωβρίου), στις 18:30, κατά τη διάρκεια του PHARMApoint 2023, που διοργανώνει  ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκη (ΦΣΘ) στο συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα φαρμακεία στήριξαν τη διαδικασία της αντιμετώπισης της πανδημίας συμμετέχοντας στον προγραμματισμό των ραντεβού για εμβολιασμό κατά της COVID-19, λειτουργώντας ως κανάλια δωρεάν διανομής self tests από την πολιτεία και ως σημεία διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων και εγγραφής στον προσωπικό γιατρό.

Μάλιστα η παροχή αυτών των υπηρεσιών αύξησε τον αριθμό των επισκεπτών στα φαρμακεία, όπως διαπίστωσε το 76,4% των συμμετεχόντων φαρμακοποιών. Εξάλλου, σχεδόν 7 στους 10 φαρμακοποιούς (70,5%) τόνισαν ότι πάρα πολύ συχνά πολίτες που είναι θετικοί στην COVID-19 ζητούν τη συμβουλή τους για τη διαχείριση της λοίμωξης, ενώ 8 στους 10 (85,9%) δήλωσαν ότι η συμβολή των φαρμακοποιών στην έγκυρη πληροφόρηση και τη σωστή καθοδήγηση των πολιτών ήταν σημαντική και λειτούργησε ως ασπίδα στην έντονη παραπληροφόρηση σχετικά με τα χαρακτηριστικά της COVID-19, των θεραπειών της, των εμβολίων και των μέτρων πρόληψης που θέσπιζε η πολιτεία.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 50,7% των συμμετεχόντων φαρμακοποιών δήλωσε ότι η πανδημία συνέβαλε πάρα πολύ/πολύ στην ανάδειξη του ρόλου του φαρμακοποιού ως αναπόσπαστου μέρους του συστήματος υγείας, το 29,5% αρκετά, το 16,2% λίγο και το 3,6% καθόλου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Μάιο έως και τον Ιούλιο του 2023 με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου από 339 φαρμακοποιούς που είναι μέλη του ΦΣΘ, εκ των οποίων το 61,9% ήταν γυναίκες και το 38,1% άνδρες. Τη σύνταξη και την επιμέλεια του ερωτηματολογίου είχε ο φαρμακοποιός, τακτικός αντιπρόσωπος Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου, Δημήτριος Κόπανος και την επίβλεψη ο γραμματέας ΔΣ ΦΣΘ, φαρμακοποιός, Γεώργιος-Κωνσταντίνος Κιοσές. 

Τι χρειάζονται οι γυναίκες φαρμακοποιοί για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους 

Η λειτουργία βρεφονηπιακών σταθμών υπό την ευθύνη των Φαρμακευτικών Συλλόγων ή του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ), η ίδρυση Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) για παιδιά φαρμακοποιών, η διοργάνωση σεμιναρίων, η δημιουργία ομάδων υποστήριξης και η επιδότηση πρόσληψης υπεύθυνου φαρμακοποιού τουλάχιστον για ένα εξάμηνο είναι μόνο μερικές από τις προτάσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητας των εργαζόμενων γυναικών φαρμακοποιών.

Οι προτάσεις αυτές προέκυψαν μέσω της συμπλήρωσης ειδικού ερωτηματολογίου με θέμα «Γυναίκα φαρμακοποιός: ένας πολυσύνθετος ρόλος», μια πρωτοβουλία- μοναδική πανελλαδικά- του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. Το ερωτηματολόγιο απαντήθηκε από 1.071 φαρμακοποιούς σε όλη την επικράτεια, εκ των οποίων 308 από την Θεσσαλονίκη. Το 85,6% ήταν γυναίκες και το 14,4% άνδρες.

Το 47,25% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι ο διπλός ρόλος της γυναίκας φαρμακοποιού ως μητέρας και ως εργαζόμενης δεν είναι καθόλου εύκολος, το 25,21% λίγο εύκολος, το 12,14% πάρα πολύ εύκολος, το 8,59% μέτριας δυσκολίας και το 6,81% πολύ εύκολος. Μάλιστα, το 82,91% τόνισε ότι οι απαιτήσεις του σύγχρονου φαρμακείου και ο έντονος φόρτος εργασίας προβληματίζουν πάρα πολύ/πολύ τη νέα γυναίκα φαρμακοποιό ως προς την επιθυμία της να γίνει μητέρα, το 12,70% μέτρια, το 2,62% λίγο και το 1,77% καθόλου.

Οι συμμετέχοντες απάντησαν και στο αν θα εξυπηρετούσε και τις φαρμακοποιούς η παροχή εκ μέρους της πολιτείας επιδομάτων στήριξης και άδειας από ένα εξάμηνο έως δύο χρόνια όπως ισχύει για τις εργαζόμενες μητέρες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Το 76% απάντησε πάρα πολύ, το 13,45% πολύ, το 7,19% μέτρια, το 1,49% λίγο και το 1,87% καθόλου.


Όσον αφορά την προοπτική λειτουργίας βρεφονηπιακών σταθμών υπό την ευθύνη των φαρμακευτικών συλλόγων ή του ΠΦΣ, όπου αυτό καθίσταται εφικτό, το 67,32% δήλωσε ότι συμφωνεί πάρα πολύ, το 17,18% πολύ, το 10,46% μέτρια, το 2,80% λίγο και το 2,24% καθόλου.

Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων θα κάνει η αντιπρόεδρος του Δ.Σ. ΦΣΘ, φαρμακοποιός, Άννα Σιδηροπούλου αύριο (21/10), στις 18:30, κατά τη διάρκεια του PHARMApoint 2023. Στη δημιουργία του ερωτηματολογίου συμμετείχαν οι φαρμακοποιοί Εύη Κορωνίδου και Μαρία Μυρωνίδου, ενώ η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων έγινε από την φαρμακοποιό Κατερίνα Καραμούζη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ελλείψεις πάνω από 400 φαρμάκων καταγράφονται στη Θεσσαλονίκη

Ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Διονύσιος Ευγενίδης σημειώνει πως οι ελλείψεις φαρμάκων είναι ένα χρόνιο πρόβλημα. Τη δημιουργία παρατηρητηρίου ελλείψεων φαρμάκων προτείνει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένας στους δύο Έλληνες δηλώνουν ότι τους περίσσεψαν φάρμακα τo τελευταίο έτος

Τι δείχνουν τα αποτελέσματα της νέας πανελλαδικής έρευνας κοινής γνώμης της GIVMED που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα με την επιστημονική επιμέλεια του Ινστιτούτου Πολιτικής Υγείας σε συνεργασία με τη διαΝΕΟσις.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τί φέρνει η συνταγογράφηση της φαρμακευτικής κάνναβης στους ασθενείς

Η διάθεση των τελικών φαρμακευτικών προϊόντων κάνναβης για ιατρικούς λόγους είναι πραγματικότητα και στη χώρα μας δίνοντας ανακούφιση σε χιλιάδες ασθενείς που υποφέρουν από χρόνιους πόνους.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΛΑΣ: Προσπάθεια εξαπάτησης των πολιτών μέσω απατηλών διαφημίσεων

Οι εν λόγω διαφημίσεις, σύμφωνα με την αστυνομία, εμφανίζονται κυρίως ως «χορηγούμενες» σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φερόμενες μάλιστα ψευδώς, σε πολλές περιπτώσεις, να προέρχονται από άρθρα έγκριτων εφημερίδων και ιστοσελίδων.