bd-sprite
Η νέα ειδική σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής».

Σε... διόρθωση τιμών θέλει να σύρει τις πολυεθνικές η κυβέρνηση

Οι εταιρείες που τιμωρήθηκαν με πρόστιμα για υπερβολικά κέρδη καλούνται να μειώσουν τις τιμές. Απαντούν ότι αυτό θα γίνει με εκπτώσεις και όχι με νέους τιμοκαταλόγους, ενώ σε ορισμένους κωδικούς θα αυξήσουν τις τιμές.

Σε μειώσεις τιμών είναι πλέον αναγκασμένες να προχωρήσουν οι πολυεθνικές εταιρείες Unilever και Ρrocter & Gamble στους κωδικούς των προϊόντων που έχει διαπιστωθεί υπέρβαση στο περιθώριο της κερδοφορίας τους. Σε παρόμοια κατάσταση θα βρεθούν και οι άλλες 6 πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο του ελέγχου (Colgate –Palmolive, Henkel, Jonshon & Jonshon κλπ).

Οι κωδικοί των δύο εταιρειών που πρέπει να μειώσουν τις τιμές είναι ίσως λιγότεροι από 100 συνολικά, όπως έλεγε πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης προς το BD. Η εξέλιξη αυτή δεν φαίνεται να έρχεται άμεσα – εντός των προσεχών εβδομάδων. Ωστόσο πηγές της αγοράς έλεγαν ότι δεν πρόκειται να αλλάξουν τιμοκαταλόγους, διότι όπως έλεγαν χαρακτηριστικά «σε μία περίοδο που είναι σε καθεστώς διατίμησης το περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων, δεν είναι δυνατόν να αλλάξει ο τιμοκατάλογος». Και συμπλήρωναν πως «απλώς η μείωση θα γίνεται με μία έκπτωση επί της τιμής». Όμως, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι κωδικοί των οποίων οι τιμές μειώθηκαν και είναι σε επίπεδα χαμηλότερα του περιθωρίου κέρδους θα ανατιμηθούν!

Ο έλεγχος της ΔΙΜΕΑ γίνεται σε κωδικούς προϊόντων και όχι στα προϊόντα. Δηλαδή ένα προϊόν μπορεί να έχει 5,6,7 κωδικούς – δηλαδή διαφορετική συσκευασίες – και ο έλεγχος γίνεται σε κάθε ένα κωδικό. Μπορεί όμως μία εταιρεία από τους π.χ. οκτώ κωδικούς ενός προϊόντος στους τέσσερις να έχει μειώσει την τιμή και στους άλλους να την έχει αυξήσει, υπερβαίνοντας και το περιθώριο κέρδους. Με βάση τις διατάξεις της ρύθμισης δεν ενδιαφέρει αν ο μέσος όρος της τιμής του προϊόντος, λαμβάνοντας υπόψη την διαφορετική τιμολόγηση του κάθε κωδικού, είναι σύννομος ως προς την κερδοφορία. Και το γεγονός αυτό αποτελεί μία από τις ενστάσεις των εταιρειών.

Πάντως επικρατεί – όπως είναι φυσικό – μεγάλη αναστάτωση στην επιχειρηματική αγορά, πρωτίστως μεταξύ των πολυεθνικών εταιρειών. Κι όπως μάλιστα έλεγαν προς το BD πηγές που είναι θέση να γνωρίζουν «ποιος θα κάνει τον ήρωα σήμερα να κάνει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την συγκεκριμένη ρύθμιση, που αν μη τι άλλο είναι αντικοινοτική».

Και πρόσθεταν ότι «πρόκειται για έκτακτο μέτρο, που δεν μπορεί να έχει διάρκεια πάνω από 3,4, 6 μήνες. Στην προκειμένη περίπτωση πλησιάζουμε τα δύο χρόνια». Κι άλλες πηγές σημείωναν ότι στην προσφυγή που θα γίνει από τις δύο – προς το παρόν – προαναφερόμενες εταιρείες στο Διοικητικό Εφετείο σε βάρος του προστίμου, θα υπάρξει και συνολική νομική αξιολόγηση της ρύθμισης, με βάση την οποία θα προκύπτει η αντικοινοτικότητα της.  

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση τζίρου 5% το Πάσχα στα σούπερ μάρκετ, με ζημιές πούλησαν το αρνί

Η παρέμβαση του υπ. Ανάπτυξης κατέβασε στα 10 ευρώ τη μέση τιμή στο αρνί και ανάγκασε τα σούπερ μάρκετ να πουλήσουν με ζημιά, αλλά η χαμηλή τιμή λειτούργησε σαν «κράχτης» και αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε άλλα είδη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.