ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Supermarket
Φωτο: Shutterstock

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.

Από τους περισσότερους από 17.000 κωδικούς προϊόντων που υπάρχουν στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, μειώνονται οι τιμές, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα, σε 3.900 κωδικούς, δηλαδή περίπου στο ένα πέμπτο του συνόλου.

Πρόκειται για προϊόντα που αφορούν σε είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού. Οι τιμές κατά τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Σκρέκα μειώνονται ως και 18,2%. Οι μειώσεις αφορούν τις αρχικές τιμές (τιμές καταλόγου), ενώ ακόμη δεν έχει γίνει σαφές πώς θα επηρεαστούν οι προσφορές, που σίγουρα θα είναι λιγότερες σε πλήθος και όχι όσο «γενναιόδωρες» ήταν μέχρι σήμερα.

Μετά από πολλούς μήνες ανατιμήσεων, που δημιούργησαν ένα ασφυκτικό περιβάλλον ακρίβειας στο σύνολό των καταναλωτών – με τους πιο ευπαθείς εξ αυτών να βρίσκονται σε δεινή θέση – είναι η πρώτη φορά που κυβέρνηση μπορεί να «πανηγυρίσει» ότι, με τις θεσμικές παρεμβάσεις της, προκαλεί αποκλιμάκωση των τιμών.

Βέβαια, όπως έγραφε το BD, τα όσα συμβαίνουν από χθες 1η Μαρτίου στην αγορά, φέρνουν σε «αχαρτογράφητα νερά» πρωτίστως τις προμηθευτικές επιχειρήσεις, αλλά και την κυβέρνηση. Για διαφορετικούς λόγους. Οι επιχειρήσεις θέλουν να «ανιχνεύσουν» τις καταναλωτικές διαθέσεις με βάση τα νέα δεδομένα και πως η κάθε μία θα ενισχύσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, ενώ η κυβέρνηση αυτό που επιδιώκει περισσότερο είναι η άμεση καταγραφή των μειώσεων στον δείκτη τιμών καταναλωτή και το «αποτύπωμα» τους στον πληθωρισμό. Και τούτο προκειμένου να προκαλέσει «πολιτική ρωγμή» στο κλίμα της ακρίβειας, δεδομένου μάλιστα ότι σε τρεις μήνες είναι η κρίσιμη αναμέτρηση των ευρωεκλογών.

Αναφορικά με τη ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία οποιαδήποτε εταιρεία προχωρήσει σε ανατιμήσεις συγκεκριμένων προϊόντων δεν θα έχει την δυνατότητα προσφορών στα εν λόγω προϊόντων για τρεις μήνες, αξίζει να σημειωθεί ότι τον Φεβρουάριο 2024, μετά την εφαρμογή του μέτρου, ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν τον αντίστοιχο περσινό μήνα ανατιμήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων. Έτσι, κατά το υπουργείο, η εφαρμογή της ρύθμισης συνεισέφερε στον περιορισμό των ανατιμήσεων κατά 76% από το ένα έτος στο άλλο.

Χθες το πρωί, ο κ. Σκρέκας επισκέφτηκε το σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» στο Μαρούσι, προκειμένου να κάνει «αυτοψία» των μειώσεων, συνοδευόμενος φυσικά από τηλεοπτικά συνεργεία.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «τα μέτρα που λάβαμε είναι μόνιμα, διαρθρωτικά και αποσκοπούν στο να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις δεκαετιών στην αγορά. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε όλους τους πολίτες απέναντι στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και να οδηγηθούμε σε μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού». Και συμπλήρωσε ότι «μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό γάλα οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15%. Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας ώστε οι καταναλωτές να βλέπουν μόνιμα χαμηλότερες τιμές στα σούπερ μάρκετ».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Meiosi_timis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχέδιο «Β» για τις τιμές στα ράφια με... κωδικό "every day low price"

Οι προμηθευτές θα κληθούν να ενσωματώσουν στις τελικές τιμές τις προσφορές που δίνουν, αναφέρει στο BD ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας. Δυσκολίες στην εφαρμογή του μέτρου επισημαίνουν πηγές της αγοράς.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεν χάνονται οι προσφορές από τα ράφια, οι πολυεθνικές σε στάση αναμονής

Παρά τις μειώσεις στους τιμοκαταλόγους, οι πολυεθνικές δεν θέλουν να σοκάρουν τους καταναλωτές με πλήρη απόσυρση προσφορών και παρακολουθούν στενά τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους.