ΓΔ: 1455.48 0.03% Τζίρος: 100.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Κρίσιμη συνάντηση Σκρέκα με τη βιομηχανία τροφίμων για τις τιμές

Τι συζήτησε ο υπουργός Ανάπτυξης με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ για τη μείωση τιμών κατά 5%, τις προσφορές και το χριστουγεννιάτικο «καλάθι» του νοικοκυριού.

Αύριο Τετάρτη πρόκειται να γίνει η συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα με τη διοίκηση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), στην οποία και θα αποσαφηνιστούν οι κυβερνητικές προθέσεις σχετικά με το θέμα των προσφορών.

Αν δηλαδή θα αφορούν περιπτώσεις αθέμιτων εμπορικών πρακτικών ή κάτι άλλο. Υπενθυμίζεται ότι το αρχικό σχέδιο που αφορούσε σε ευθεία παρέμβαση του υπουργείου στην εμπορική πολιτική των εταιρειών, δηλαδή στο σύνολο των προσφορών που πραγματοποιούνται, ακυρώθηκε και μάλιστα διά του στόματος του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Παύλου Μαρινάκη. Και οι σχεδιασμοί πλέον έχουν περιοριστεί στον εμπλουτισμό του καταλόγου των αθέμιτων ή παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών.

Εν τω μεταξύ, χθες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου συναντήθηκε με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ) και συζήτησε μαζί τους τρία βασικά θέματα. Πρώτον, σχετικά με το «χριστουγεννιάτικο καλάθι του νοικοκυριού», ο κ. Σκρέκας ζήτησε αυτό να επαναληφθεί και φέτος. Και μάλιστα να είναι «ανταγωνιστικό» του περυσινού. Επί της ουσίας, δηλαδή, να μην υπολείπεται σε κόστος του 2022. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των άλλων περιλάμβανε και όλες τις κατηγορίες του κρέατος.

Από την πλευρά του οι εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ του επεσήμαναν ότι στο διάστημα του ενός χρόνου που μεσολάβησε πραγματοποιήθηκαν σημαντικές ανατιμήσεις, αλλά ωστόσο θα προσπαθήσουν οι τιμές του «καλαθιού» να κινηθούν όσο είναι δυνατόν πλησιέστερα στα περσινά επίπεδα.

Δεύτερον, συζητήθηκε το θέμα της πρωτοβουλίας της μείωσης των τιμών κατά 5% για έξη μήνες. Στις 30 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία για τη συμμετοχή των εταιρειών στην πρωτοβουλία και πλέον ο αριθμός των προϊόντων πλησιάζει τα 1.000 – αρχικά ο στόχος ήταν 500 κωδικοί.

Τρίτον, έγινε συζήτηση σχετικά με την πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης να περιστείλει τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές αρκετών εταιρειών, που αφορούν στις μόνιμες «προσφορές», οι οποίες παρατηρούνται κυρίως στις κατηγορίες των απορρυπαντικών, καλλυντικών και ειδών ατομικής υγιεινής – και λιγότερες στις διάφορες κατηγορίες τροφίμων.

Πρόκειται –όπως έχει γράψει το BD– για «προσφορές» «1+1», «στα 3 το 1 δώρο», «στα 4 το 1 δώρο» ή με μόνιμο αυτοκόλλητο μείωσης τιμής. Ανέφερε ότι πρόκειται για παραπλανητικές προσφορές και θα ζητήσει από τους προμηθευτές να καταργηθούν και να καταγραφούν οι μειώσεις στους τιμοκαταλόγους των εταιρειών. Μάλιστα τους ενημέρωσε ότι σκοπεύει να προχωρήσει και σε σχετική νομοθέτηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.
Meiosi_timis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχέδιο «Β» για τις τιμές στα ράφια με... κωδικό "every day low price"

Οι προμηθευτές θα κληθούν να ενσωματώσουν στις τελικές τιμές τις προσφορές που δίνουν, αναφέρει στο BD ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας. Δυσκολίες στην εφαρμογή του μέτρου επισημαίνουν πηγές της αγοράς.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεν χάνονται οι προσφορές από τα ράφια, οι πολυεθνικές σε στάση αναμονής

Παρά τις μειώσεις στους τιμοκαταλόγους, οι πολυεθνικές δεν θέλουν να σοκάρουν τους καταναλωτές με πλήρη απόσυρση προσφορών και παρακολουθούν στενά τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους.