ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Pixabay

Συνωστισμός μεγάλων κατασκευαστικών σε δύο οδικά έργα στην περιφέρεια

Όλοι οι μεγάλοι όμιλοι κατέβηκαν στα δύο οδικά έργα συνολικής αξίας 510 εκατ. ευρώ. Στο κατασκευαστικό «παιχνίδι» για τους δύο οδικούς άξονες μπαίνουν και συμμαχίες μικρότερων εταιρειών. 

Με πέντε ενδιαφερόμενους ξεκίνησε η δημοπράτηση για το οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, ενώ έξι είναι οι μνηστήρες για τη σύνδεση της Μακρακώμης με τη σήραγγα Τυμφρηστού, ύψους 200 εκατ. ευρώ. Εκτός από τους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, που είτε κατά μόνας είτε με συμπράξεις έχουν καταθέσει προσφορές στην κούρσα των δύο διαγωνισμών μπαίνουν και μικρότερες εταιρείες. 

Ειδικότερα, οι πέντε συμμετοχές είναι κοινές και στους δύο διαγωνισμούς με τις Άβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και τη συμμαχία ΑΚΤΩΡ (Όμιλος Intrakat) - ΜΕΤΚΑ (Όμιλος Μυτιληναίου) να έχουν δώσει το «παρών», ενώ στη διεκδίκηση μπαίνει, ως αναμενόταν, καθώς είχε διεκδικήσει με προσφυγή την αλλαγή των όρων της προηγούμενης διακήρυξης, και η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ., καθώς και το σχήμα ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ -ΟΔΟΣ ΑΤΕ -ΙΝΤΕΡΚΑΤ - ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ. Στους διεκδικητές του οδικού Μακρακώμης – Τυμφρηστού προστίθεται και το σχήμα ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ – TRACE.

Τα δύο οδικά έργα είναι μεσαίου μεγέθους σε όρους προϋπολογισμού, αν και με σύνθετες τεχνικές απαιτήσεις. Η πορεία τους μέχρι σήμερα δεν ήταν ανέφελη παρότι αποτελούν διαχρονικά αιτήματα των τοπικών κοινωνιών, τόσο για τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων, όσο και της οδικής ασφάλειας. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός για το Ιωάννινα – Κακαβιά ακυρώθηκε δύο φορές και ξαναπροκηρύχθηκε, όπως και για το Μακρακώμη – Τυμφρηστός αυτή είναι η δεύτερη προσπάθεια.

Αναβάθμιση διαπεριφερειακών και συνοριακών συνδέσεων

Το πρώτο έργο αφορά στην οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού, από το σημείο όπου συναντά την Εγνατία Οδό, με την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Στο αντικείμενο, που αφορά μελέτη και κατασκευή, περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου της Εγνατίας, η κατασκευή του οδικού τμήματος 46,4 χλμ. ως το Καλπάκι, με έξι ανισόπεδους κόμβους και η αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου τοπικού δικτύου. 

Στον συνολικό προϋπολογισμό του έργου, που ανέρχεται σε 310 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται και η προαίρεση αναβάθμισης του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 54 μήνες.

Το έργο μελέτης-κατασκευής της σύνδεσης της παράκαμψης Μακρακώμης με το ανατολικό μέτωπο της σήραγγας Τυμφρηστού, μήκους περίπου 30 χλμ., είναι ιδιαίτερα σύνθετο από τεχνικής άποψης. Στο αντικείμενο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων, πλήθος ορθογώνιων και σωληνωτών οχετών, καθώς και διευθέτηση ρεμάτων.

Η σημασία του εν λόγω οδικού έργου είναι μεγάλη, καθώς προορίζεται να εξυπηρετεί ταυτόχρονα τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας - Αγρινίου και ως οριζόντιος άξονας τη σύνδεση ΠΑΘΕ – Ιόνιας Οδού. Ακόμη, θα συνδέσει το Καρπενήσι με το κέντρο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και θα ενώσει μέσω ΠΑΘΕ τη Λαμία με τη βόρεια και τη νότια Ελλάδα. Συγχρόνως, θα αποτελέσει μια ασφαλή επιλογή μετακίνησης μεταξύ Λαμίας – Καρπενησίου, αλλά και με το Αγρίνιο, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Στερεάς Ελλάδας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευές: Πώς χτίζουν τα χαρτοφυλάκια του μέλλοντος οι μεγάλοι όμιλοι

Θηριώδες ανεκτέλεστο 15,8 δισ. έχουν διαμορφώσει στο τέλος του 2023 οι μεγάλοι των κατασκευών: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ, Άβαξ και Μυτιληναίος. Τα νέα δεδομένα στα δημόσια έργα, τα ιδιωτικά, οι παραχωρήσεις και οι ΣΔΙΤ.
γέφυρα,εργα,υποδομες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρίσιμες υποδομές χωρίς συντήρηση: Ο λογαριασμός θα πάει στους χρήστες

Νέο μοντέλο στη δημοπράτηση των έργων: Στο επίκεντρο παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ με χρέωση των χρηστών. Ανακατεύθυνση πόρων του ΠΔΕ στη συντήρηση υποδομών φέρνουν η γήρανση και τα ακραία καιρικά φαινόμενα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει ο δρόμος για μπουλντόζες στη ΣΔΙΤ του βόρειου άξονα της Κρήτης

Η περιβαλλοντική έγκριση των δύο εργοταξίων της ΣΔΙΤ για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ βάζει το νερό στο αυλάκι έναν περίπου χρόνο μετά την υπογραφή. Στενεύει ο χρόνος για τα 427 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ επενδύσεων στα αεροδρόμια και ρεκόρ της επιβατικής κίνησης

Τα νέα ιστορικά υψηλά κίνησης με 69,77 εκατ. επιβάτες φέρνουν νέες επενδύσεις, με σχεδιασμούς για επεκτάσεις και έργα υποδομών. Στο ΧΑ το αεροδρόμιο της Αθήνας, αξιοποίηση των 22+1 μικρότερων αερολιμένων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράταση αγωνίας για τη διεκδίκηση του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης

Σε αναμονή μέχρι νεωτέρας εισέρχεται ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο παραχώρησης των 1,75 δισ. ευρώ, ενώ στο προσκήνιο έρχεται η αύξηση του προϋπολογισμού που είχε καταρτιστεί πριν από έξι χρόνια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλεξανδρούπολη: Τεχνικός σύμβουλος για το λιμάνι, ανατροπή για τα έργα

Το ΤΑΙΠΕΔ άρχισε την αναζήτηση τεχνικού συμβούλου που θα καταρτίσει το νέο αναπτυξιακό σχέδιο. Σκληρή μάχη εταιρειών για την αναβάθμιση των υποδομών, δικαιώθηκε η ένσταση της Κωνσταντινίδης κατά της ΤΕΚΑΛ.