ΓΔ: 1390.25 -0.88% Τζίρος: 130.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 DATA
Φωτο: Pixabay

Συνωστισμός μεγάλων κατασκευαστικών σε δύο οδικά έργα στην περιφέρεια

Όλοι οι μεγάλοι όμιλοι κατέβηκαν στα δύο οδικά έργα συνολικής αξίας 510 εκατ. ευρώ. Στο κατασκευαστικό «παιχνίδι» για τους δύο οδικούς άξονες μπαίνουν και συμμαχίες μικρότερων εταιρειών. 

Με πέντε ενδιαφερόμενους ξεκίνησε η δημοπράτηση για το οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, ενώ έξι είναι οι μνηστήρες για τη σύνδεση της Μακρακώμης με τη σήραγγα Τυμφρηστού, ύψους 200 εκατ. ευρώ. Εκτός από τους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, που είτε κατά μόνας είτε με συμπράξεις έχουν καταθέσει προσφορές στην κούρσα των δύο διαγωνισμών μπαίνουν και μικρότερες εταιρείες. 

Ειδικότερα, οι πέντε συμμετοχές είναι κοινές και στους δύο διαγωνισμούς με τις Άβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και τη συμμαχία ΑΚΤΩΡ (Όμιλος Intrakat) - ΜΕΤΚΑ (Όμιλος Μυτιληναίου) να έχουν δώσει το «παρών», ενώ στη διεκδίκηση μπαίνει, ως αναμενόταν, καθώς είχε διεκδικήσει με προσφυγή την αλλαγή των όρων της προηγούμενης διακήρυξης, και η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ., καθώς και το σχήμα ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ -ΟΔΟΣ ΑΤΕ -ΙΝΤΕΡΚΑΤ - ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ. Στους διεκδικητές του οδικού Μακρακώμης – Τυμφρηστού προστίθεται και το σχήμα ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ – TRACE.

Τα δύο οδικά έργα είναι μεσαίου μεγέθους σε όρους προϋπολογισμού, αν και με σύνθετες τεχνικές απαιτήσεις. Η πορεία τους μέχρι σήμερα δεν ήταν ανέφελη παρότι αποτελούν διαχρονικά αιτήματα των τοπικών κοινωνιών, τόσο για τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων, όσο και της οδικής ασφάλειας. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός για το Ιωάννινα – Κακαβιά ακυρώθηκε δύο φορές και ξαναπροκηρύχθηκε, όπως και για το Μακρακώμη – Τυμφρηστός αυτή είναι η δεύτερη προσπάθεια.

Αναβάθμιση διαπεριφερειακών και συνοριακών συνδέσεων

Το πρώτο έργο αφορά στην οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού, από το σημείο όπου συναντά την Εγνατία Οδό, με την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Στο αντικείμενο, που αφορά μελέτη και κατασκευή, περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου της Εγνατίας, η κατασκευή του οδικού τμήματος 46,4 χλμ. ως το Καλπάκι, με έξι ανισόπεδους κόμβους και η αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου τοπικού δικτύου. 

Στον συνολικό προϋπολογισμό του έργου, που ανέρχεται σε 310 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται και η προαίρεση αναβάθμισης του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 54 μήνες.

Το έργο μελέτης-κατασκευής της σύνδεσης της παράκαμψης Μακρακώμης με το ανατολικό μέτωπο της σήραγγας Τυμφρηστού, μήκους περίπου 30 χλμ., είναι ιδιαίτερα σύνθετο από τεχνικής άποψης. Στο αντικείμενο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων, πλήθος ορθογώνιων και σωληνωτών οχετών, καθώς και διευθέτηση ρεμάτων.

Η σημασία του εν λόγω οδικού έργου είναι μεγάλη, καθώς προορίζεται να εξυπηρετεί ταυτόχρονα τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας - Αγρινίου και ως οριζόντιος άξονας τη σύνδεση ΠΑΘΕ – Ιόνιας Οδού. Ακόμη, θα συνδέσει το Καρπενήσι με το κέντρο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και θα ενώσει μέσω ΠΑΘΕ τη Λαμία με τη βόρεια και τη νότια Ελλάδα. Συγχρόνως, θα αποτελέσει μια ασφαλή επιλογή μετακίνησης μεταξύ Λαμίας – Καρπενησίου, αλλά και με το Αγρίνιο, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Στερεάς Ελλάδας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Gefyra-Patra-Katarreysh
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Τρίζουν» οι υποδομές της χώρας και... λεφτά δεν υπάρχουν για συντήρηση

Τέσσερις στους δέκα Αθηναίους φοβούνται ότι θα πέσει γέφυρα την ώρα που οδηγούν. Ποια είναι η υβριδική λύση χρηματοδότησης για τη συντήρηση των υποδομών που προτείνεται από το Τεχνικό Επιμελητήριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε μικρότερα έργα νέας γενιάς στρέφουν την προσοχή τους οι κατασκευαστές

Τη σκυτάλη από τα μεγάλα έργα που φτάνουν στην ολοκλήρωση, έχουν πάρει υποδομές νέας γενιάς, όπως η Γραμμή 4, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η επέκταση της Ιόνιας Οδού, αλλά και σειρά έργων ΣΔΙΤ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκαταλείπουν οι μηχανικοί το Δημόσιο λόγω των χαμηλών αμοιβών

Η ζήτηση από τον ιδιωτικό τομέα χτυπάει «κόκκινο», χάρη στα μεγάλα έργα υποδομών και την ιδιωτική κατασκευή. Οι αμοιβές στο Δημόσιο παραμένουν κολλημένες 40-50% χαμηλότερα. Εκατοντάδες θέσεις μένουν κενές.
γέφυρα,εργα,υποδομες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από τα 500 εκατ. ευρώ αυξάνονται τα κονδύλια του ΠΔΕ για υποδομές

Στόχος, η γρήγορη και εντός προϋπολογισμού εκτέλεση της τεράστιας δεξαμενής έργων. Το Δημόσιο βάζει σε πρόγραμμα τις πληρωμές προς τον ιδιωτικό τομέα. Αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού η κλιματική κρίση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευές: Πώς χτίζουν τα χαρτοφυλάκια του μέλλοντος οι μεγάλοι όμιλοι

Θηριώδες ανεκτέλεστο 15,8 δισ. έχουν διαμορφώσει στο τέλος του 2023 οι μεγάλοι των κατασκευών: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ, Άβαξ και Μυτιληναίος. Τα νέα δεδομένα στα δημόσια έργα, τα ιδιωτικά, οι παραχωρήσεις και οι ΣΔΙΤ.