ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
Φωτο: Shutterstock

Πτώση πληθωρισμού στο 3,1% αλλά συνεχίζεται το ράλι για τιμές τροφίμων

«Πρωταθλητής» το ελαιόλαδο με την αύξηση της τιμής να ξεπερνά το 67%, ενώ για το σύνολο των ειδών διατροφής η άνοδος ήταν υψηλότερη του 8%. Νέα «βουτιά» στο -60% για το φυσικό αέριο.

Σε τροχιά αποκλιμάκωσης διατηρήθηκε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο, καθώς υποχώρησε στο 3,1% από 3,5% που ήταν τον Δεκέμβριο του 2023, με τις τιμές, όμως, βασικών αγαθών όπως τα τρόφιμα να διατηρούνται επίμονα ανοδικά, ενώ παράγοντας που συντηρεί την πτωτική εικόνα για τον γενικό δείκτη εξακολουθεί να είναι η υποχώρηση των τιμών της ενέργειας. 

Το ελαιόλαδο παραμένει ο πρωταθλητής της ανόδου με αύξηση 67,4%, ενώ το ακολουθούν τα φρούτα και τα λαχανικά με άνοδο 14% και το μεταλλικό νερό με τη δική του αύξηση να φθάνει στο 11,7%. Διψήφια η αύξηση και για φαρμακευτικά προϊόντα (+12,7%), αεροπορικά εισιτήρια (+11,5%) και ασφάλιστρα υγείας (+14%). 

Στον αντίποδα συνεχίστηκε η «βουτιά» για την τιμή του φυσικού αερίου που έφθασε στο -60,2%, ενώ κατά 3,2% υποχώρησαν καύσιμα και λιπαντικά και κατά 2,5% οι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. 

 

Η πορεία σε ετήσια βάση

Όπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 3,1% τον μήνα Ιανουάριο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2023, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 8,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά -χυμούς φρούτων.
  • 2,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 1,9% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 5,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
  • 2,6% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
  • 1,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  • 2,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 2,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

xreokopia, forologia, xrei
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κόβουν τη διασκέδαση 3 στους 4 Έλληνες λόγω των πληθωριστικών πιέσεων

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 52% των Ελλήνων δεν φτιάχνει το σπίτι του λόγω της ακριβείας ενώ το 55% έχει μειώσει τις αγορές σε είδη τροφίμων και το 28% βάζει χέρι στις αποταμιεύσεις του για να πληρώσει τις αγορές.
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι τιμές τροφίμων συντήρησαν την ανοδική πορεία για τον πληθωρισμό

«Πρωταθλητής» αυξήσεων το ελαιόλαδο, με την τιμή του να ενισχύεται πάνω από 58%, ενώ συνολικά για τον τομέα της διατροφής η αύξηση των τιμών έφθασε στο 8,9%, με τον πληθωρισμό να διαμορφώνεται στο 3,5% για τον Δεκέμβριο.
Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Θα δημιουργήσουμε νέα όπλα στη μάχη κατά της ακρίβειας

Ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι σε πολλά προϊόντα που βρίσκονται στη πρωτοβουλία για μόνιμη μείωση τιμής η έκπτωση είναι πολύ μεγαλύτερη του 5%. Θα εξαντληθεί το νομικό οπλοστάσιο που υπάρχει κατά της ακριβείας.
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην Ελλάδα ο 2ος μικρότερος πληθωρισμός: Τι προστάτευσε την οικονομία

Σε βάθος τετραετίας, η σωρευτική αύξηση του πληθωρισμού ήταν η δεύτερη μικρότερη στην ευρωζώνη, επισημαίνει η Eurobank. Χαμηλή αξιοποίηση του δυναμικού και υψηλή ανεργία βοήθησαν στη συγκράτηση του πληθωρισμού.