ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Δεν θέλουν ανοικτά σούπερ μάρκετ τις Κυριακές οι καταναλωτές

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν είναι αναγκαία η επταήμερη λειτουργία των σούπερ μάρκετ και επτά στους δέκα διαφωνούν με την παράταση του καθημερινού ωραρίου.

Αντίθετοι με την επταήμερη λειτουργία στα σούπερ μάρκετ και στο διευρυμένο ωράριο εμφανίζονται 8 στους 10 καταναλωτές, ενώ 7 στους 10 έχουν ήδη στοκάρει αγαθά για τουλάχιστον μία εβδομάδα.

Αναλυτικότερα, πιο ψύχραιμη στάση έχουν αρχίσει να επιδεικνύουν οι εγχώριοι καταναλωτές απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στις αγορές για βασικά είδη, καθώς εμφανίζουν σαφή μείωση της ανησυχίας για το θέμα των ελλείψεων στην αγορά.

Η εικόνα αυτή συνάδει και με την γενικότερη ομαλοποίηση που καταγράφεται στη λιανική τροφίμων τα τελευταία εικοσιτετράωρα, όπου δεν σημειώνεται συνωστισμός στα σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να εκτιμούν ότι δεν υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω διεύρυνση του ωραρίου των καταστημάτων.

Σύμφωνα με τη δεύτερη έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του COVID-19 στην Ελλάδα, προκύπτει ότι οι καταναλωτές πλέον δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%), αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού.

Παράλληλα ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει προχωρήσει σε αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου, ποσοστό πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1 - 2% που αγόραζε on line πριν την κρίση, αλλά και το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων καταναλωτών, ήτοι το 80%, δεν θεωρεί αναγκαία την λειτουργία των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές, ενώ το 69% διαφωνεί και με την διεύρυνση του ωραρίου. Μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Σε ό,τι αφορά το στοκάρισμα των νοικοκυριών, με βάση την ίδια έρευνα, κατά μέσο όρο ανά κατηγορία το 70% των καταναλωτών έχουν αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα όπως ζυμαρικά και ρύζι τουλάχιστον το 50% έχουν αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού. Μόνο το 9% του κοινού δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων. Σημειώνεται ότι το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λειτουργούν σήμερα όλες οι λαϊκές αγορές και ορισμένα σούπερ μάρκετ

Τα σούπερ μάρκετ θα ανοίξουν στις 08:00 και θα κλείσουν στις 14:00 ενώ η Βαρβάκειος Αγορά θα κλείσει στις 15:00 το μεσημέρι. Η Αγορά του Ρέντη θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι το απόγευμα της Καθαράς Δευτέρας.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα στρέφονται οι Έλληνες

Σε έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με τηλεφωνική δημοσκόπηση σε επιστημονικά τυχαίο δείγμα 1880 νοικοκυριών τον Ιανουάριο 2024, πλέον τα PL αντιπροσωπεύουν το 36% του καλαθιού από 33% που ήταν πέρυσι.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαμηλή πτήση τιμών στα σαρακοστιανά με μειώσεις που φθάνουν το 30%

Όπως προκύπτει από τις τιμοληψίες που έχουν πραγματοποιηθεί, από την πρώτη μέρα εφαρμογής του «Καλαθιού της Σαρακοστής» οι τιμές στην πλειονότητα των βασικών προϊόντων είναι χαμηλότερες ή ίσες με πέρυσι.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναβαθμίζεται το e-Καταναλωτής με στοιχεία και για ψηφιακά σούπερ μάρκετ

Οι καταναλωτές θα μπορούν να ελέγχουν 3.000 με 3.500 κωδικούς προϊόντων, καινούργιους αλλά και επικαιροποιημένους, ενώ η διαδικασία της ένταξης όσο το δυνατόν περισσότερων κωδικών δεν σταματάει.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεν χάνονται οι προσφορές από τα ράφια, οι πολυεθνικές σε στάση αναμονής

Παρά τις μειώσεις στους τιμοκαταλόγους, οι πολυεθνικές δεν θέλουν να σοκάρουν τους καταναλωτές με πλήρη απόσυρση προσφορών και παρακολουθούν στενά τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους.