Στην τελική φάση βρίσκονται οι εργασίες για την ολοκλήρωση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, με στόχο την παράδοσή τους στις 30 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για την υλοποίηση του τμήματος Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, το οποίο θεωρείται κρίσιμο για την πλήρη ολοκλήρωση του έργου.
Στο τελευταίο τμήμα, από το τέλος της Περιμετρικής Πατρών στο Μιντιλόγλι έως τα Καμίνια, η ασφαλτόστρωση έχει προχωρήσει σε ποσοστό άνω του 50%. Παράλληλα, βρίσκονται υπό κατασκευή δύο κόμβοι (στο Μιντιλόγλι και τη ΒΙ.ΠΕ.), μία κάτω διάβαση στα Βραχναίικα, δύο μεγάλοι τοίχοι αντιστήριξης στα Τσουκαλαίικα, καθώς και τα κτίρια διοίκησης και διοδίων στα Καμίνια.
Η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου συνεχίζεται με ορίζοντα ολοκλήρωσης τις αρχές του 2026, ενώ οι συνδετήριες οδοί Αμαλιάδας και Κυλλήνης προβλέπεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του έτους.
Εφόσον δεν προκύψουν απρόοπτα, ο στόχος είναι να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια και να παραδοθούν τα τελευταία χιλιόμετρα στις 30 Νοεμβρίου, ολοκληρώνοντας τη διασύνδεση μεταξύ των πρωτευουσών της Αχαΐας και της Ηλείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χρειάστηκαν περισσότερα από οκτώ χρόνια από τη λειτουργία του τμήματος Κορίνθου-Πατρών μέχρι να ληφθεί η απόφαση, το 2020, για την επανένταξη της διαδρομής Πάτρα-Πύργος στην Ολυμπία Οδό και την εκκίνηση των εργασιών το 2022.
Στρατηγική σημασία και οφέλη ασφάλειας
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εξετάζονται πλέον τρόποι για την υλοποίηση του τμήματος Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, που αποτελεί καθοριστικό βήμα για την ολοκλήρωση του έργου.
Η δημιουργία της Ολυμπίας Οδού έχει συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση των ατυχημάτων σε έναν δρόμο που χαρακτηριζόταν ως «καρμανιόλα». Η κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με αυξημένες προδιαγραφές ασφαλείας έχει μειώσει σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα έχουν μηδενιστεί, προσφέροντας ασφαλέστερες συνθήκες για οδηγούς και επιβάτες.
Ενδεικτικό είναι ότι από τα περίπου 11 συμβάντα που διαχειρίζονται καθημερινά οι ομάδες οδικής ασφάλειας, τα μισά αφορούν ακινητοποιημένα οχήματα.
Καινοτομία στη διαχείριση διοδίων
Τους πρώτους μήνες λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, ιδιαίτερη κινητικότητα παρουσίασε ο ηλεκτρονικός τρόπος πληρωμής διοδίων μέσω του ΟΛΥΜΠΙΑ PASS.
Η Πατρών-Πύργου αποτελεί τον πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα, με αποκλειστική χρήση ηλεκτρονικών διοδίων και Αυτόματων Μηχανημάτων Πληρωμής. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το ένα τρίτο των οδηγών επιλέγει πληρωμή με πομποδέκτη, ενώ οι υπόλοιποι χρησιμοποιούν τα αυτόματα μηχανήματα. Από αυτούς, οι μισοί πληρώνουν με κάρτα ή κινητό και οι άλλοι μισοί με μετρητά.