bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Μείωση ΕΦΚ στο πετρέλαιο ζητά η ΠΟΠΕΚ

Ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα παράνομα κυκλώματα διακίνησης καυσίμων και η καθετοποίηση της αγοράς έχουν οδηγήσει - μαζί με την οικονομική κρίση - εκατοντάδες πρατήρια σε «λουκέτο».

Στο 1,05 ευρώ το λίτρο προβλέπεται - με τα σημερινά δεδομένα των διεθνών τιμών και της ισοτιμίας του δολαρίου - να διαμορφωθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης που θα διατίθεται στην αγορά από τις 15 Οκτωβρίου.

Αυτό ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου στο πλαίσιο πανελλήνιας συγκέντρωσης του κλάδου που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας, προσθέτοντας ότι η τιμή είναι υψηλότερη κατά 8 λεπτά περίπου το λίτρο σε σχέση με πέρυσι. Ο κ. Ασμάτογλου τόνισε ότι η φορολογία στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι δυσβάστακτη και επεσήμανε την ανάγκη να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ώστε αφενος τα νοικοκυριά να μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες τους και αφετέρου να αυξηθούν (λόγω υψηλότερης ζήτησης) τα έσοδα του Δημοσίου.

Η ΠΟΠΕΚ διοργάνωσε σήμερα στην Αθήνα, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΒΕΑ, συγκέντρωση για τα προβλήματα του κλάδου, σημειώνοντας ιδιαίτερα την παράνομη διακίνηση καυσίμων, τον αθέμιτο ανταγωνισμό και την πολυνομία.

Όπως χαρακτηριστικά επισημάνθηκε, έξι υπουργεία και η ανεξάρτητη Αρχή ανταγωνισμού έχουν συναρμοδιότητα για τα πρατήρια, ενώ ταυτόχρονα οι πρατηριούχοι είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν και να ανανεώνουν 35 διαφορετικές άδειες για τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους.

Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ σημείωσε ότι τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αγοράς Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) υπολειτουργούν και εξαντλούν τη δραστηριότητά τους στα πρατήρια. «Η ανεξέλεγκτη παραβατικότητα οφείλεται στις δομικές αδυναμίες της Διοίκησης, στην πολυνομία, την σύγχυση αρμοδιοτήτων αλλά και την απροθυμία της πολιτείας να βάλει τάξη στην αγορά καυσίμων», τόνισε ο κ. Ασμάτογλου.

Υπογράμμισε ότι ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα παράνομα κυκλώματα διακίνησης καυσίμων και η καθετοποίηση της αγοράς έχουν οδηγήσει - μαζί με την οικονομική κρίση - εκατοντάδες πρατήρια σε «λουκέτο». Ανέφερε τέλος ότι είναι αδύνατο ένας πρατηριούχος να λειτουργήσει 100 % νόμιμα, γιατί είναι τέτοιο το πλήθος των φορολογικών, τελωνειακών, αγορανομικών, υγειονομικών, πολεοδομικών, αστυνομικών, εργασιακών, ασφαλιστικών, πυροσβεστικών και άλλων διατάξεων ασφαλείας που είναι πραγματικά αδύνατο να τις γνωρίζει κάποιος και να τις εφαρμόζει.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πανελλαδική συγκέντρωση πρατηριούχων για τα προβλήματα της αγοράς καυσίμων

Πανελλαδική συγκέντρωση πρατηριούχων και εμπόρων καυσίμων διοργανώνει η Ομοσπονδία του κλάδου προκειμένου να συζητηθούν τα προβλήματα της αγοράς καυσίμων, ενόψει και της έναρξης της περιόδου θέρμανσης στις 15 Οκτωβρίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την παράταση της επιδότησης στο πετρέλαιο θέρμανσης ζητούν οι βενζινοπώλες

Να παραμείνει μέχρι τις 30 Απριλίου 2023 η κρατική επιδότηση ύψους 0,20 ευρώ στην αντλία, καθώς οι ραγδαίες διακυμάνσεις των τιμών εντείνουν την ανασφάλεια και καθιστούν αναγκαία μια σταθερή στήριξη για τους καταναλωτές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθηνότερο έως 64% το φυσικό αέριο σε σχέση με άλλα καύσιμα το 2023-24

Σωρευτικά κατά τη δεκαετία 2014-2024 μια πολυκατοικία που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο πλήρωσε για θέρμανση 18.000 ευρώ λιγότερα σε σχέση με το πετρέλαιο και ένα διαμέρισμα με αυτονομία εξοικονόμησε 3.500 ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

E-mail σε πρατήρια καυσίμων για υποβολή αρχείων έστειλε η ΑΑΔΕ

Η ΑΑΔΕ ενημερώνει ότι, μέχρι τις 30 Απριλίου 2024, οι πρατηριούχοι πρέπει να υποβάλουν τις άδειες, τα πιστοποιητικά και τις δηλώσεις της εγκατάστασής τους, στα διυλιστήρια ή τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων, με τις οποίες συναλλάσσονται.