ΓΔ: 1365.48 0.60% Τζίρος: 100.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ηλεκτρικά ΙΧ: Ανοίγει πλατφόρμα για τις αιτήσεις επιδότησης

Όποιος... προλάβει θα πάρει την επιδότηση, καθώς το συνολικό ποσό των 100 εκατ. ευρώ είναι πολύ μικρό και οι αιτήσεις θα ικανοποιηθούν κατά σειρά προτεραιότητας. Σχεδιάζεται ήδη το επόμενο πρόγραμμα.

Στην πιο κρίσιμη φάση της εισέρχεται η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, αυτήν κατά την οποία θα ανοίξει η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν αιτήσεις επιδότησης για αγορά αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων.

Η πλατφόρμα, που έχει σχεδιαστεί στα πρότυπα του προγράμματος «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον», ανοίγει σύντομα, πιθανόν και εντός εβδομάδας, γεγονός που σημαίνει ότι όσοι, ιδιώτες και νομικά πρόσωπα, καταθέσουν πρώτοι αιτήσεις, αυτές είναι που θα εξεταστούν κατά προτεραιότητα μέχρι να εξαντληθεί ο προϋπολογισμός του προγράμματος. Ένα μοντέλο, ακριβώς ίδιο με όσα είχαν ισχύσει κατά τους μέχρι τώρα κύκλους του «Εξοικονομώ».

Τούτο σημαίνει ότι οι πρώτοι που θα καταθέσουν αιτήματα θα έχουν και προβάδισμα έναντι των υπολοίπων, καθώς τα διαθέσιμα προς το παρόν κεφάλαια είναι περιορισμένα και δεν υπερβαίνουν τα 100 εκατ, ευρώ. Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, εφόσον καταγραφεί το ίδιο ισχυρό ενδιαφέρον με αυτό που είχε διαφανεί στις αρχές Ιουνίου όταν και ανακοινώθηκε το πρόγραμμα, σε πολύ σύντομο διάστημα αυτά τα 100 εκατ. θα έχουν εξαντληθεί.

Στο υποθετικό για παράδειγμα σενάριο που όλο το ενδιαφέρον εστιασθεί αποκλειστικά στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε έχει υπολογιστεί ότι αρκούν 16.500 αιτήσεις (που τηρούν τα κριτήρια), προκειμένου να εξαντληθούν και τα 100 εκατ. ευρώ.

Σε ένα τέτοιο σενάριο, τα εμπλεκόμενα υπουργεία (Οικονομικών, Περιβάλλοντος-Ενέργειας, Μεταφορών), εξετάζουν να ενισχύσουν το πρόγραμμα με εθνικούς ή και κοινοτικούς πόρους, προκειμένου να το συντηρήσουν «ζωντανό» τουλάχιστον μέχρι και τα τέλη του 2020.

Το επόμενο πρόγραμμα θα είναι καλύτερο

Κι αυτό, καθώς από τις αρχές του νέου έτους, η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα είναι σε θέση να λανσάρει ένα ακόμη πιο γενναίο πρόγραμμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους από το υφιστάμενο. Έχοντας ως «πυρομαχικά» τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, του οποίου η προίκα, αλλά και οι άξονες που αυτό θα χρηματοδοτήσει, καλώς εχόντων των πραγμάτων αναμένεται ότι θα έχουν οριστικοποιηθεί έως τον Οκτώβριο, η κυβέρνηση φιλοδοξεί να επιδοτήσει την αγορά πολλών περισσότερων χιλιάδων ηλεκτρικών αυτοκίνητων και σκούτερ.

Η διάρκεια του υφιστάμενου προγράμματος έχει ανακοινωθεί ότι θα είναι για ενάμισι χρόνο, ωστόσο είναι πολύ πιθανό τα κεφάλαια να εξαντληθούν πολύ νωρίτερα, με δεδομένα τα ποσά των επιδοτήσεων τα οποία έχουν ανακοινωθεί.

Πόσο επιδοτείται κάθε όχημα

Σημειωτέων ότι η επιδότηση για αγορά ΙΧ έχει οριστεί με πλαφόν τα 5.500 ευρώ και θα είναι περίπου ίση με το 15% της λιανικής τιμής του αυτοκινήτου προ φόρων. Επιπλέον ενίσχυση 400 ευρώ προβλέπεται για όποιον θέλει να αγοράσει φορτιστή, επομένως αθροιστικά διαμορφώνεται ένα ποσό της τάξης των 6.000 ευρώ.

Στα δίκυκλα, η ενίσχυση φτάνει στο 20% της λιανικής τιμής προ φόρων, με «πλαφόν» στα 800 ευρώ, ενώ ακόμη σημαντικότερη είναι η ενίσχυση για τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Η επιδότηση φτάνει το 40%, με «οροφή» πάλι τα 800 ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο με δεδομένο ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο κοστίζει σήμερα γύρω στα 1.700-1.800 ευρώ.

Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, έχει ανακοινωθεί μπόνους απόσυρσης 1.000 ευρώ για την απομάκρυνση παλαιών συμβατικών οχημάτων και 400 ευρώ για την απόσυρση αντίστοιχης κατηγορίας δικύκλων. Επομένως εφόσον η αγορά νέου ηλεκτρικού ΙΧ συνδυαστεί με την απόσυρση του παλαιού συμβατικού αυτοκινήτου ή της παλαιάς μοτοσυκλέτας, τότε η ενίσχυση για τον δικαιούχο αυξάνεται, πέραν των πλαφόν των 5.500 και 800 ευρώ αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τα ταξί καθιερώνονται τριών ειδών κίνητρα και συγκεκριμένα:

  • Ενισχύεται με ποσοστό 25% και έως 8.000 € η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος.
  • Ενισχύεται με ποσοστό 15% και έως 5.500 € η αγορά υβριδικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/km.
  • Επιβραβεύεται με 2.500€ η υποχρεωτική αντικατάσταση παλαιού οχήματος.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτροκίνητη η επόμενη ημέρα της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου

Η Ελλάδα ακολουθεί την τάση «ασθμαίνοντας» με το πρόγραμμα του Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης να μην έχει αποδώσει τα μέγιστα έως σήμερα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πως θα γίνει «πράσινο» νησί η Αστυπάλαια, τι προβλέπεται για τις επιδοτήσεις

Το επενδυτικό σχέδιο ύψους 20 εκατ. της Volkswagen και του ελληνικού δημοσίου στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου «έξυπνου» και «πράσινου» νησί της Μεσογείου. Το 2024 η ολοκλήρωση του έργου.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα νέα μπόνους για ηλεκτρικά οχήματα σε εταιρείες και ιδιοκτήτες ταξί

Υπερτριπλασιάζονται και θα ανέλθουν σε 10 τα οχήματα εταιρειών που θα επιδοτούνται από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Υπερδιπλάσιο ποσό στους ιδιοκτήτες ταξί για απόσυρση παλιών αυτοκινήτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζι» στα ηλεκτρικά ταξί βάζει το ΥΠΕΝ με επιδότηση 22.500 ευρώ

Ακίνητο έχει μείνει ως το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σε ό,τι αφορά τα ταξί, με πωλήσεις μονοψήφιου αριθμού οχημάτων, ενώ στο σύνολο έχουν επιδοτηθεί οι αγορές 5.322 ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρικά ΙΧ: Πώς δεν... πήρε μπροστά το πρόγραμμα για επιδότηση

Αυξημένο το ενδιαφέρον για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά τα 2/3 των αιτήσεων στο πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» αφορούν σε ηλεκτρικά ποδήλατα και δίκυκλα. Για παραμένουν οικονομικά ασύμφορα τα ηλεκτρικά ΙΧ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλο το ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση - τι δείχνουν οι πρώτες μέρες του προγράμματος

Αυξημένο είναι το ενδιαφέρον από ιδιώτες και επιχειρήσεις για υποβολή αιτήσεων για επιδότηση μέσω του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση. Πρωταγωνιστές τα ποδήλατα αλλά και τα αυτοκίνητα για την ανανέωση των εταιρικών στόλων.