ΓΔ: 905.53 -0.29% Τζίρος: 69.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shuttestock

Λύση για το «έμφραγμα» των courier με νέες υποδομές στον Ελαιώνα

Με βάση σχετική μελέτη, προτείνεται η δημιουργία μιας Αστικής Πύλης Logistics στον Ελαιώνα, έργο που θα δημιουργηθεί είτε μέσω ΣΔΙΤ, είτε μέσω σύμβασης παραχώρησης.

Σε νέα εστία ανάπτυξης για τον τομέα των logistics θα μπορούσε να εξελιχθεί η περιοχή του Ελαιώνα, σύμφωνα με σχετικό σχέδιο νόμου, που επεξεργάζονται στο υπουργείο Υποδομών, καθώς όχι μόνο διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές (π.χ. χρήσεις γης, εγγύτητα με μεγάλους οδικούς άξονες), αλλά επιπλέον μπορεί να υποστηρίξει την επιτυχία του επόμενου μεγάλου στοιχήματος για τον κλάδο, δηλαδή της ταχύτερης εξυπηρέτησης των πελατών, ιδίως από τις εταιρείες ταχυμεταφορών. 

Τις ημέρες των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων, η «γύμνια» του συγκεκριμένου κλάδου αποκαλύφθηκε σε πλήρη θέα, καθώς οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις ξεπέρασαν ακόμα και τις 10-15 ημέρες για δέματα εντός του ίδιου νόμου, τη στιγμή που το κόστος χρέωσης της υπηρεσίας ταχυμεταφοράς αυξήθηκε.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η ζήτηση για τις εν λόγω υπηρεσίες παραμένει υψηλή ακόμα και σήμερα, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος μεταξύ των καταναλωτών, επιταχύνοντας μια τάση η οποία είχε αρχίσει να διαφαίνεται και πριν την πανδημία. 

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πλέον αυξημένη ανάγκη για νέα κέντρα διανομής, μικρότερα και πιο ευέλικτα, τα οποία να μπορούν να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους καταναλωτές και ασφαλώς τις αλυσίδες λιανεμπορίου, οι περισσότερες εκ των οποίων συνεχίζουν να βασίζονται στις εταιρείες ταχυμεταφορών για την μεταφορά των προϊόντων τους.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Ελαιώνας έχει αρχίσει να προβάλει ως μια σημαντική «πύλη» για την εξυπηρέτηση σημαντικού μέρους της Αθήνας. Το υπουργείο Υποδομών έχει στα «σκαριά» σχέδιο, με το οποίο θα επιχειρηθεί ο ανασχεδιασμός των αστικών εμπορευματικών μεταφορών και των υπηρεσιών αποθήκευσης. 

Με βάση σχετική μελέτη, προτείνεται η δημιουργία μιας Αστικής Πύλης Logistics στον Ελαιώνα, έργο που θα δημιουργηθεί είτε μέσω ΣΔΙΤ, είτε μέσω σύμβασης παραχώρησης. Εκτός από τον Ελαιώνα, προτείνεται και η ανάπτυξη τοπικών υποδομών logistics και σε Πειραιά, Καλλιθέα, Περιστέρι και Γλυφάδα. Με τον τρόπο αυτό, θα επιχειρηθεί η αποσυμφόρηση άλλων περιοχών της Αττικής, όπου έχουν συγκεντρωθεί σχεδόν όλα τα logistics της περιοχής, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την ευρύτερη περιοχή του Ασπροπύργου και της Ελευσίνας.

Μέσω της δημιουργίας υποδομών σε περιοχές πιο κοντά προς το κέντρο της Αθήνας, καταρχάς θα μειωθούν οι μετακινήσεις και συνεπώς θα βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει και περιβαλλοντικό κι ενεργειακό όφελος. Επιπλέον, θα αυξηθεί κατακόρυφα το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών των αλυσίδων λιανεμπορίου, καθώς η διαλογή των προϊόντων θα μπορεί να γίνεται πλέον σε πολύ πιο κοντινά σημεία με τον τελικό προορισμό.

Πρόκειται για μια τάση, η οποία έχει αρχίσει να γίνεται κοινός τόπος σε αγορές του εξωτερικού, ιδίως όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μεγαλύτερη διάδοση. Σε αυτές έγινε αντιληπτό ότι το μοντέλο μιας κεντρικής και μεγάλης αποθήκης, που βρίσκεται εκτός της πόλης, δεν είναι πλέον λειτουργικό και πλέον απαιτούνται και μικρότερα κέντρα διαλογής και διανομής προϊόντων σε περιοχές εντός του αστικού ιστού.

Αυτό επιχειρείται να γίνει σήμερα και στην Αττική, μέσω του Ελαιώνα. Σημειωτέον ότι το κέντρο της Αθήνας δέχεται και τη σημαντικότερη επιβάρυνση από πλευράς ροών της εφοδιαστικής αλυσίδας, ακριβώς λόγω της ύπαρξης μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων. Με δεδομένο μάλιστα ότι τα επόμενα χρόνια αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη επιχειρήσεων που συνδέονται με τον τουρισμό (π.χ. ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα κτλ.), τόσο στο κέντρο, όσο και στα νότια προάστια με την ανάπτυξη του Ελληνικού, είναι ξεκάθαρη η ανάγκη για ανάπτυξη νέων υποδομών logistics σε πιο κοντινά σημεία.

Ο Ελαιώνας καλύπτει μια σημαντική έκταση 9.500 στρεμμάτων, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι σήμερα εγκαταλελειμμένο και υποβαθμισμένο. Στην περιοχή απαντάται σημαντικός αριθμός κενών ή ετοιμόρροπων κτιρίων που στο παρελθόν στέγαζαν βιοτεχνίες. Επίσης, υπάρχουν και σημαντικές και αναξιοποίητες εκτάσεις και ασφαλώς ελάχιστοι κάτοικοι. Με δεδομένο ότι προσφέρονται πλέον χρήσεις logistics, ο Ελαιώνας κρίνεται ως ιδανικό σημείο για να υποδεχθεί τέτοιες δραστηριότητες. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Απ. Βακάκης, η Jumbo και η εκτόξευση στα κόστη μεταφοράς container

Έντονη ανησυχία ακόμη και για αθέμιτες πρακτικές στις θαλάσσιες μεταφορές εκφράζει ο επικεφαλής της Jumbo, καθώς τα κόστη αυξάνονται ακόμη και κατά 800%. Διεθνής προβληματισμός, δυσμενείς προβλέψεις των αναλυτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θριάσιο: Κινδυνεύουν 250 εκατ. ευρώ, εισαγγελέας για τη σύμβαση Σπίρτζη

Τη σύμβαση παραχώρησης του Χρήστου Σπίρτζη για το μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο απορρίπτει η Κομισιόν και θέτει ζήτημα επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων, ενώ προχωρά έρευνα από τις εισαγγελικές αρχές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το νέο ΕΣΠΑ ξεκλειδώνει υποδομές μεταφορών και περιφερειακή ανάπτυξη

Το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 αναμένεται να ενεργοποιήσει ένα πλέγμα επενδύσεων για την μείωση της χρήσης άνθρακα και την αύξηση χρήσης καθαρών μορφών ενέργειας στις μεταφορές που σήμερα προκαλούν το 25% των συνολικών αεριών του θερμοκηπίου.