ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Μέσα στην εβδομάδα οι οδηγίες για τα κρουαζερόπλοια

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας τονίζει ότι η εφαρμογή των πρωτοκόλλων επιβατών για την κρουαζιέρα που ήδη έχουν ανακοινωθεί δεν σημαίνει ότι αυτό θα σημάνει και επανεκκίνηση της κρουαζιέρας.

Η υιοθέτηση των ευρωπαϊκών οδηγιών - που θα πρέπει να τηρούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια, λόγω κορονοϊού, που έχουν ήδη ανακοινωθεί και αναμένεται να πάρουν το «πράσινο φως» μέσα στην εβδομάδα από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν σημαίνει ότι κάτι τέτοιο θα σημάνει και καθολικό άνοιγμα της κρουαζιέρας στη χώρα μας.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες τονίζει με δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η εφαρμογή των πρωτοκόλλων επιβατών για την κρουαζιέρα που ήδη έχουν ανακοινωθεί και πρόκειται να εγκριθούν δεν σημαίνει ότι αυτό θα σημάνει και επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στη χώρα μας από 1ης Αυγούστου καθώς χρειάζεται μεγάλος χρόνος προετοιμασίας για τα πληρώματα αλλά και για τις εταιρείες.

Σε ερώτηση αν υπάρχουν αυτή τη στιγμή προγραμματισμένοι πλόοι κρουαζιεροπλοίων για την Ελλάδα ο κ. Κόντες ανέφερε ότι ορισμένες μικρές εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι μπορεί να ξεκινήσουν μικρές κρουαζιέρες τριήμερες η τετραήμερες χωρίς ωστόσο να πιάνουν λιμάνια της Ελλάδας αλλά να πραγματοποιούν μόνο θαλάσσια περιήγηση εν πλω και επιστροφή στο λιμάνι από όπου εκίννησαν, λόγω των αυξημένων μέτρων για προστασία των επιβατών. Αναφορικά με τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων ο κ. Κόντες τόνισε ότι νωρίτερα από το Σεπτέμβριο δεν υπάρχει καμμία εταιρεία που να έχει ανακοινώσει την έναρξη δρομολογίων για τη χώρα μας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύνταξη του προγράμματος οδηγιών που θα πρέπει να ακολουθούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια σε όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο δράσης του προγράμματος Healthy Gateways εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, έχει αναλάβει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Η κάθε χώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το δικαίωμα στο πλαίσιο αυτών των ευρωπαϊκών οδηγιών να μπορεί να προχωρεί σε μικρές αλλαγές.

Οι οδηγίες της ΕΕ, που αναμένεται να εγκριθούν και από το υπουργείο Ναυτιλίας και που αφορούν την τήρηση συγκεκριμένων κανόνων από επιβάτες και πλήρωμα στα ελληνικά λιμάνια, περιλαμβάνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα εξής:

- Τον καθορισμό του μέγιστου αριθμού των μετακινούμενων ταξιδιωτών στο 60% του συνολικού αριθμού που ορίζεται στο πιστοποιητικό ασφαλείας του κρουαζιερόπλοιου.

- Υποχρεωτικούς ελέγχους σε επιβάτες και πλήρωμα πριν από την επιβίβαση, με θερμομέτρηση και με την υποβολή ειδικής δήλωσης υγείας.

- Επίσης, στα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να οριστούν καμπίνες απομόνωσης στην περίπτωση που υπάρξει τυχόν κρούσμα, ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρχουν συμβάσεις των εταιρειών με ιατρικά κέντρα στα νησιά.

- Περιλαμβάνει επίσης την ειδική εκπαίδευση των πληρωμάτων των πλοίων για την αντιμετώπιση τυχόν κρούσματος, την εφαρμογή κανόνων ατομικής υγιεινής και προστασίας με την ύπαρξη σταθμών αντισηπτικών σε διάφορα σημεία του πλοίου.

Τέλος, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πλέον δεν θα υπάρχουν γεύματα σε μπουφέ, αλλά μόνο στις τραπεζαρίες του πλοίου με τήρηση συγκεκριμένων αποστάσεων ασφαλείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Αναγκαιότητα να μπει ο Πειραιάς στον χάρτη της κρουαζιέρας

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ υπογράμμισε τη σημασία της αύξησης των κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν στο λιμάνι και τη χρήση του λιμένα ως home port και τόνισε πως θα υπάρξουν σειρές δράσεων προς αυτή την κατεύθυνση.
Κρουαζιερόπλοιο, κρουαζιέρα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε επενδύσεις για «πράσινα» κρουαζιερόπλοια προχώρησαν πολλές εταιρείες

Αυτό υποστηρίζει η Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) για τις πρακτικές του κλάδου στην προώθηση της ατζέντας για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν οι αφίξεις κρουαζιέρας το α΄ εξάμηνο του 2023 στον Πειραιά

Σε επίπεδο εξαμήνου, το 2023 η διακίνηση επιβατών παρουσίασε αύξηση 108,33% σε σχέση με το 2022, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 500.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 270.000 ήταν αυτοί που ξεκίνησαν και τελείωσαν την κρουαζιέρα τους στο ίδιο λιμάνι.