ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Τα 53 ηλεκτρικά ΙΧ που επιδοτούνται – Γιατί λείπει η Tesla από τη λίστα

Ποια είναι τα μοντέλα που διατίθενται σε τιμές έως 50.000 ευρώ και είναι επιλέξιμα για επιδότηση. Η λίστα δεν περιλαμβάνει μοντέλα Tesla, αλλά η εταιρεία ετοιμάζεται για διείσδυση στην Ελλάδα.

Τη λίστα με 53 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορούν να ενισχυθούν με την προβλεπόμενη από το νόμο επιδότηση αγοράς, έως 6.000 ευρώ, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μέσω της νέας ιστοσελίδας, που τέθηκε δοκιμαστικά σε λειτουργία και θα αρχίσει να υποδέχεται αιτήσεις καταναλωτών για επιδότηση από τις 24 Αυγούστου. Σημειώνεται ότι επιλέξιμα για επιδότηση θα είναι οχήματα που αγοράζονται από τις 7 Αυγούστου.

Στη λίστα του υπουργείου έχουν περιληφθεί οχήματα όλων των «παραδοσιακών» αυτοκινητοβιομηχανίων που έχουν αντιπροσωπείες στην Ελλάδα και οι τιμές τους δεν ξεπερνούν τα 50.000 ευρώ, που είναι και το πλαφόν, το οποίο ορίζει ο νόμος για την επιδότηση.

Πιο προσιτό μοντέλο της λίστας είναι το Skoda CITIGOe iV, με λιανική τιμή προ φόρων 17.984 ευρώ και ακριβότερο το BMW i 8P61, με λιανική τιμή προ φόρων 40.891 ευρώ. Αρκετά είναι τα προσιτά για το μέσο καταναλωτή μοντέλα: τέσσερα έχουν τιμές προ φόρων κάτω από τα 20.000 ευρώ και άλλα 18 μοντέλα έχουν τιμές κάτω από 30.000 ευρώ.

Όμως, παρότι η αμερικανική Tesla έχει γίνει πλέον ταυτίσει την επωνυμία με την ηλεκτροκίνηση, δικά της μοντέλα δεν περιλαμβάνονται στη λίστα των επιλέξιμων για επιδότηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό συμβαίνει επειδή η εταιρεία δεν διαθέτει στην Ελλάδα αντιπροσώπευση και η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου έλαβε τιμές μόνο από τους καταλόγους των αντιπροσωπειών.

Παρ’ όλα αυτά, η καινοτομική βιομηχανία του Έλον Μασκ δεν θα λείψει από την ελληνική αγορά, στις νέες συνθήκες που διαμορφώνουν τα κίνητρα της κυβέρνησης για την επιδότηση της ηλεκτροκίνησης. Έχει ήδη ανακοινώσει, στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, ότι άνοιξε στο διαδίκτυο το design studio και για Έλληνες καταναλωτές, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν το μοντέλο αυτοκινήτου που θέλουν, με τον εξοπλισμό που επιθυμούν και να παίρνουν προσφορά τιμής.

Η Tesla έχει ανακοινώσει ότι μέσα στο τρίτο τρίμηνο θα ανοίξει στην Αθήνα ένα pop-up κατάστημα (εποχικό κατάστημα), δίνοντας τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να κάνουν και test drive στα οχήματά της.

Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι «όλα τα οχήματα Tesla με βασική τιμή μέχρι 50.000 ευρώ προ φόρων είναι επιλέξιμα για 15% επιδότηση με μέγιστη μείωση 6.000 ευρώ στην τιμή αγοράς για ιδιώτες ή 5.500 ευρώ για εταιρείες. Οι εταιρείες μπορούν να διεκδικήσουν το κίνητρο αγοράς για έως και 3 αυτοκίνητα».

Με τα σημερινά δεδομένα, η Tesla, λόγω των γενικά υψηλών τιμών των μοντέλων της, έχει μόνο ένα, το Model 3 Standard Range Plus, το οποίο διατίθεται σε τιμή χαμηλότερη των 50.000 ευρώ και είναι επιλέξιμο για επιδότηση (η τιμή του αρχίζει από τα 46.990 ευρώ και μετά την αφαίρεση της επιδότησης υπολογίζεται ότι θα πέφτει στα 41.500 ευρώ).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Germany-Electric Cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Όλα τα νέα κίνητρα για την απόκτησή τους

Ποιες εκπτώσεις παρέχει ο νέος νόμος σε εταιρείες για απόκτηση «καθαρών» οχημάτων. Αφορολόγητη και η παροχή τους σε εργαζομένους στελέχη και μετόχους. Εξαιρούνται τα ηλεκτρικά από τα τεκμήρια εισοδήματος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιο πολλά καταναλωτικά από στεγαστικά δάνεια έδωσαν οι τράπεζες το 2023

Στο 2% ο ρυθμός αύξησης των καταναλωτικών δανείων το 2023, ενώ συρρικνώθηκαν κατά 3,7% τα στεγαστικά. Οι τράπεζες αύξησαν περισσότερο τα επιτόκια στα στεγαστικά και διατήρησαν αυστηρά κριτήρια χορήγησης δανείων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τα... Τάρταρα στην κορυφή της ευρωζώνης οι ελληνικές τράπεζες

Οι πέντε βασικοί δείκτες απόδοσης της ΕΚΤ κατατάσσουν τις ελληνικές τράπεζες στις κορυφαίες θέσεις της ευρωζώνης για το δ' τρίμηνο 2023, ενώ το 2019 βρίσκονταν στις χειρότερες. Το turnaround του κλάδου και η ανάγκη για βιώσιμη κερδοφορία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διπλή ανάσα με φθηνό δανεισμό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δισεκατομμύρια φθηνών δανείων από τα χρηματοδοτικά προγράμματα με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Κλείνει η ψαλίδα στο κόστος δανεισμού σε σχέση με την ευρωζώνη. Τι αναφέρει η Τρ. Ελλάδος.