Φώτο: ΑΠΕ

Καραμανλής: Προτεραιότητα σε έργα για την κλιματική αλλαγή

Τους βασικούς άξονες της κυβερνητικής πολιτικής στα έργα και τις μεταφορές ανέπτυξε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας σε συνέδριο του ΤΕΕ.

Τα έργα για την αντιμετώπιση των απειλών από την κλιματική αλλαγή θα έχουν προτεραιότητα στο νέο στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις υποδομές, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας σήμερα στο Athens Investment Forum του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Ανέφερε, μάλιστα, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου μεγάλου έργου το αντιπλημμυρικό έργο για 500.000 κατοίκους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πελοποννήσου, για το όποιο πρόσφατα υπογράφηκε δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο κρίσιμος στόχος της ανάπτυξης, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, θα υπηρετηθεί μέσα από τέσσερις καίριες στρατηγικές επιλογές. Ειδικότερα:

  1. Τα μεγάλα έργα δεν τα αντιμετωπίζουμε –ούτε προεκλογικά, ούτε τώρα ασφαλώς- ως εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού, αλλά ως εργαλεία ανάπτυξης. Γιατί δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας –και μία από τις βασικότερες δεσμεύσεις της κυβέρνησής μας είναι αυτή ακριβώς: να δημιουργήσουμε νέες δουλειές. Αλλά και μακροπρόθεσμα, βοηθούν ολόκληρες περιοχές της χώρας μας να αναπτυχθούν και να αναβαθμιστούν. Δεν είναι μυστικό ότι κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση μία εξαιρετικά προβληματική κατάσταση σε πολλά κρίσιμα έργα, άλλα εκ των οποίων βρίσκονται βαλτωμένα σε κάποιο στάδιο της υλοποίησης και άλλα σε πιο πρώιμο στάδιο της διαδικασίας. Για να δοθεί η βέλτιστη λύση σε καθεμία από αυτές τις σύνθετες περιπτώσεις, απαιτείται εντατική μελέτη, σφαιρική αντιμετώπιση και τελικά εύστοχες, ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Και βέβαια, συνεννόηση με την Ευρώπη που τα στηρίζει με τη χρηματοδότησή της. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε ότι τα κρίσιμα αυτά έργα θα υλοποιηθούν. Και μάλιστα με υψηλή ποιότητα, το συντομότερο δυνατό και με όσο γίνεται χαμηλότερο κόστος.
  2. Είναι ώρα να προετοιμαστεί ο στρατηγικός σχεδιασμός και της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η πατρίδα μας, τα οποία θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας τα επόμενα χρόνια. Έργα που θα είναι πλήρως τεκμηριωμένα ως προς τη σχέση κόστους – οφέλους, τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητά τους. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα ούτε προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως, ένα νέο, ισορροπημένο πρόγραμμα Υποδομών, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για να ξεπεράσουμε οριστικά την κρίση. Μέσα σε αυτό το πλάνο μας, κεντρική θέση έχουν τα έργα που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της μεγαλύτερης απειλής παγκοσμίως αυτήν την στιγμή, αυτήν της κλιματικής αλλαγής. Και επιπλέον: στη νέα γενιά έργων τοποθετούμε στο επίκεντρο τα σιδηροδρομικά και την ηλεκτροκίνηση, δείχνοντας εμπράκτως ότι για εμάς το Περιβάλλον τίθεται σε απόλυτη προτεραιότητα. Όχι στα λόγια, στην πράξη.
  3. Ιδιαίτερο βάρος δίνουμε και σε καίριες θεσμικές παρεμβάσεις. Δεν είναι στη φιλοσοφία μας να ξεριζώνουμε τα πάντα, συνεπώς δεν θέλουμε να καταργήσουμε τους υφιστάμενους Νόμους 4412 και 4413, αλλά να τους κάνουμε καλύτερους. Και επιπλέον, μας ενδιαφέρουν οι ουσιώδεις καινοτομίες, οι καλές ιδέες που έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία στο εξωτερικό, τα νέα, σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις».
  4. Αξιοποιούμε προς όφελος της ανάπτυξης και τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει ο τομέας των Μεταφορών. Πρωταρχικό ρόλο έχει η επένδυση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές. Είναι στρατηγικός μας στόχος να αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου.  Το σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Και η ενίσχυση των λιμένων του Βορρά, μπορεί να αναβαθμίσει ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα.
Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Ευκαιρία το Ταμείο Ανάκαμψης για έργα υποδομών και μεταφορών

Εντός του 2021 ξεκινάει η διαγωνιστική διαδικασία για να συνδεθούν και τα υπολειπόμενα τρία χιλιόμετρα σιδηροδρομικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.