ΓΔ: 907.59 0.23% Τζίρος: 17.77 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:57:39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Όλο και πιο κοντά η πρώτη απογείωση υδροπλάνου

Συμπληρώνεται το παζλ των υπουργικών αποφάσεων: καθορίστηκε το τέλος υδατοδρομίου, αναμένεται νέα ΚΥΑ για τα καύσιμα. Τρία τα υδατοδρόμια που πήραν άδεια, ενώ έχουν υποβληθεί συνολικά 20 αιτήσεις αδειοδότησης.

Βαίνει προς ολοκλήρωση το νομικό πλαίσιο για την έναρξη λειτουργίας των υδατοδρομίων στη χώρα, καθώς, μετά την Κοινή Υπουργική Απόφαση που καθόρισε το ύψος των τελών υδατοδρομίου, έρχεται τις επόμενες εβδομάδες μια ακόμη ΚΥΑ για τις εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων.

Με τη νέα ΚΥΑ, ουσιαστικά ολοκληρώνεται το νομικό πλαίσιο και μπαίνει τέλος στο σίριαλ των υδροπλάνων που διαρκεί την τελευταία πενταετία και λύνονται βασικά θέματα για να ξεκινήσουν οι πτήσεις με υδροπλάνα.

Να σημειωθεί, ότι η φετινή χρονιά ήταν σχεδόν βέβαιο ότι θα έκλεινε με πτητικό έργο για τα υδροπλάνα, ωστόσο η πανδημία προκάλεσε νέα καθυστέρηση των πτήσεων. Ωστόσο, όπως έχει ήδη αναφέρει το Business Daily, η Hellenic Seaplanes αλλά και η Ελληνικά Υδατοδρόμια εξακολουθούν να τρέχουν τις διαδικασίες για να ξεκινήσουν όσο γίνεται πιο γρήγορα οι πτήσεις.

Σημειώνεται ότι το project των υδατοδρομίων θεωρείται απαραίτητο στην Ελλάδα, καθώς λόγω της μορφολογίας της και της πολυνησίας θα έπρεπε να έχει αναπτύξει δίκτυο, προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις όχι μόνο τουριστών αλλά κυρίως κατοίκων απομακρυσμένων νησιών.

Επίσης, με την έναρξη πτήσεων, τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέο ενδιαφέρoν για real estate σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια.

Τέλος 5 ευρώ ανά επιβάτη

Με την ΚΥΑ που εκδόθηκε στις 4/8/2020, καθορίστηκε το ύψος των τελών υδατοδρομίου, τέθηκαν και οι εξαιρέσεις στην καταβολής του για τους μόνιμους κάτοικους των νησιών Σάμου, Λέσβου, Κω, Χίου και Λέρου, για δρομολόγια από και προς τους συγκεκριμένους προορισμούς, αλλά και για επιβάτες, που είναι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών με μόνιμο πληθυσμό λιγότερο των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων.

Με βάση την απόφαση, ορίζεται ότι για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από υδατοδρόμιο, η εταιρεία αεροσκαφών, η οποία πραγματοποιεί τις πτήσεις, καταβάλλει τέλος υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, ποσού ύψους πέντε ευρώ (5,00 €) ανά επιβάτη, πλέον του αναλογούντος τέλους χαρτοσήμου.

Όσον αφορά στη νέα ΚΥΑ, θα πρέπει να εγκριθεί από έξι υπουργεία αλλά και την ΑΑΔΕ και αφορά τις εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων στα υδατοδρόμια που έχουν ήδη πάρει άδεια αλλά και σε όλα όσα αναμένεται να αδειοδοτηθούν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Έπεται δε η δημιουργία ηλεκτρονικού Μητρώο Αδειών.

Τα υδατοδρόμια και οι ενδιαφερόμενοι για εκτέλεση πτήσεων

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα αδειοδοτήθηκε το υδατοδρόμιο των Πατρών. Πρόκειται για ένα από τα τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, μετά από τα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα και τους Παξούς. Έως σήμερα έχουν υποβληθεί 20 αιτήσεις αδειοδότησης υδατοδρομίων.

Αρχική πρόθεση για την εκτέλεση πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα έχει εκδηλωθεί και από ελβετική αεροπορική εταιρεία, κάτοχο ελβετικού πιστοποιητικού αερομεταφορέα, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και από επενδυτές από τη Γερμανία, οι οποίοι ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν εταιρεία υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον πρόσφατο ν. 4663/2020, για τη χορήγηση άδειας υδατοδρομίου (άδεια ίδρυσης, άδεια λειτουργίας, άδεια ίδρυσης και λειτουργίας) απαιτείται υποβολή στο τμήμα Εναερίων Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου συνοδευόμενη από τεχνικό φάκελο, ο οποίος θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, όλες τις απαραίτητες μελέτες και τεύχη, που εκπονούνται με ευθύνη του ενδιαφερόμενου.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξάνεται ο αριθμός των πτήσεων από τη Ρωσία προς την Ελλάδα

Οι πτήσεις προς Τουρκία, η οποία απορροφά ετησίως μεγάλο μερίδιο του ρωσικού τουρισμού, εγκρίθηκαν σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της ρωσικής κυβέρνησης Τατιάνα Γκόλικοβα, έπειτα από το πόρισμα ειδικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων