Η κάλυψη των βασικών αναγκών των καταναλωτών αποτελεί την ειδοποιό διαφορά της φετινής Black Friday σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, εν μέσω πανδημίας. Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας GfK, οι καταναλωτές φέτος περνούν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο, αναζητώντας το προϊόν που δεν μπορούν να αγοράσουν διαφορετικά. Έτσι, φέτος για πρώτη φορά το προϊόν και όχι τιμή συνιστά το βασικό κριτήριο των αγορών τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα προϊόντα τεχνολογίας και οι ψηφιακές συσκευές αναμένεται να αποτελέσουν τις βασικές κατηγορίες προϊόντων στις οποίες θα στραφούν οι καταναλωτές, καθώς πλέον αυτές έχουν καταστεί αναγκαίες τόσο για την εργασία και την εκπαίδευση εξ αποστάσεως, όσο και για την ψυχαγωγία στο σπίτι.
Σύμφωνα με την GfK, η πανδημία υποχρεώνει ακόμη και εκείνους που δίσταζαν να ψωνίσουν από το ψηφιακό κανάλι να εξοικειωθούν με αυτό, στοιχείο ιδιαίτερα ενδιαφέρον σε ό,τι αφορά ειδικά τις μεγαλύτερες γενιές. Ήδη, το πρώτο εξάμηνο του 2020 το 48% των κατόχων φορητών υπολογιστών στην Βρετανία πραγματοποίησε έρευνα για προϊόντα μόνο διαδικτυακά.
Περαιτέρω, η έρευνα GfK με τίτλο “What’s Hot this Black Friday”, εντοπίζει τρεις τάσεις που θα καθορίσουν τις αγορές των καταναλωτών την φετινή Black Friday αλλά και την περίοδο των γιορτών:
- Η πρώτη αφορά στην εξ αποστάσεως εργασία και μάθηση, και στις ανάγκες που αυτή συνεπάγεται για τους καταναλωτές σε διεθνές επίπεδο, τοποθετώντας τους υπολογιστές στην κατηγορία προϊόντων με την μεγαλύτερη ζήτηση.
- Η δεύτερη τάση αφορά στην υγεία και στα προϊόντα που σχετίζονται με την άθληση και την ευεξία, όπως είναι π.χ. τα έξυπνα ρολόγια, ενώ
- Η τρίτη τάση αφορά το σπίτι. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2020, οι πωλήσεις κουζίνομηχανών υπερδιπλασιάστηκαν διεθνώς, καθώς το 69% των καταναλωτών δηλώνει ότι μαγειρεύει για διασκέδαση στο σπίτι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.