ΓΔ: 774.8 0.17% Τζίρος: 54.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Εκτίναξη του δείκτη εμπιστοσύνης των Ελλήνων καταναλωτών

Τα επίπεδα του ευρωπαϊκού δείκτη προσεγγίζει ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της χώρας μας, ο οποίος ενισχύεται σημαντικά το 3ο τρίμηνο 2019, φτάνοντας τις 84 μονάδες, 12 παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Στις 84 μονάδες διαμορφώθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το 3ο τρίμηνο 2019, πλησιάζοντας για πρώτη φορά τον ευρωπαϊκό δείκτη, που διαμορφώθηκε στις 88 μονάδες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen, ο δείκτης σημειώνει αύξηση κατά 12 μονάδες σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2019.

Και οι τρεις επιμέρους μεταβλητές, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, έχουν σημειώσει βελτίωση. Σημαντικά βελτιώνεται η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση 13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2019.

Σημειώνεται ότι το 56% των Ελλήνων αμφιβάλουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό σημαντικά μειούμενο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου το 72% εξέφραζε την ανάλογη αμφιβολία. Επτά στους δέκα Έλληνες (68%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ποσοστό σταθεροποιημένο από το 1ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Τρεις στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την προσωπική υγεία (22%).

Έξι στους δέκα Έλληνες (63%) προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι δύο κύριες ενέργειες των Ελλήνων για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62%, στα ίδια επίπεδα με το 3o τρίμηνο 2018) και στα έξοδα για ρουχισμό (59% σε ανάλογα ποσοστά το 3o τρίμηνο 2018 με 56%).

Τέλος, το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σημαντικά μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (71% το 3o τρίμηνο 2018).

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εμπόριο, ψώνια, μαγαζια, καταναλωτες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εύθραυστη ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης μετά από 5 μήνες πτώσης

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος ενισχύθηκε οριακά τον Δεκέμβριο, σημαντική βελτίωση προσδοκιών στη Βιομηχανία. Προβληματισμός για τον Ιανουάριο καθώς δεν επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις άρσης του lockdown.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Alpha Bank: Οι καταλύτες ανάκαμψης της οικονομίας το 2021

Η επίδραση των εμβολίων στην επανεκκίνηση του τουρισμού και την κατανάλωση και τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης θα αποτελέσουν τους κύριους παράγοντες για την επιστροφή της οικονομίας στην ανάπτυξη.