ΓΔ: 788.46 -0.37% Τζίρος: 51.14 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Λύση για το «έμφραγμα» των courier με το δίκτυο «έξυπνων θυρίδων»

Ανάπτυξη δικτύων smart lockers σε πολλά σημεία προωθούν οι εταιρείες ταχυμεταφορών για να αποσυμφορηθεί η παράδοση δεμάτων, ενώ η κυβέρνηση παρέχει διευκολύνσεις με ειδική νομοθετική ρύθμιση.

Με την προώθηση ρύθμισης που διευκολύνει την ανάπτυξη δικτύου «έξυπνων θυρίδων» (smart lockers) για την παραλαβή δεμάτων επιχειρεί η κυβέρνηση να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας με την παράδοση παραγγελιών που είχαν γίνει μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η αδυναμία των ελληνικών εταιρειών ταχυμεταφορών να «σηκώσουν» την έκρηξη των παραγγελιών, που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα αν και έχει μεσολαβήσει ένας χρόνος από την πρώτη καραντίνα, οδηγεί σε μέτρα που μπορούν να αποσυμφορήσουν το λεγόμενο «τελευταίο μίλι» στην παράδοση των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από e-shops.

Δίκτυο από smart lockers έχουν ήδη αναπτύξει ξένες εταιρείες ταχυμεταφορών όπως η DHL σε συνεργασία με πρατήρια υγρών καυσίμων και άλλα σημεία λιανικής. Οι εγχώριες εταιρείες του κλάδου περιμένουν τη ρύθμιση προκειμένου να αναπτύξουν ευκολότερα και φθηνότερα το δικό τους δίκτυο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ACS επιδιώκει να δημιουργήσει μέσα στους επόμενους μήνες δίκτυο από 200 smart lockers σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Για να διευκολύνει την εγκατάσταση των «έξυπνων θυρίδων», το υπουργείο Ανάπτυξης έχει εντάξει ρύθμιση στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου για «απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων». Το άρθρο 55 του σχεδίου νόμου προβλέπει πως:

  • «Επιτρέπεται χωρίς επιπλέον άδεια και υπό την προϋπόθεση της διασφάλισης του απορρήτου της ταχυδρομικής αλληλογραφίας και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η εγκατάσταση αυτόματων μηχανημάτων για την παραλαβή και παράδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») σε χώρους και ακίνητα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (O.T.A.) α’ βαθμού, του Δημοσίου, δημοσίων επιχειρήσεων και εν γένει σε δημόσιους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους, από ταχυδρομικές επιχειρήσεις οι οποίες παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, διαθέτουν εθνική γενική άδεια ταχυδρομικών υπηρεσιών από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.)…».

Η δαπάνη για την προμήθεια, τη συντήρηση, την επισκευή και τεχνική κάλυψη των αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») «βαρύνει αποκλειστικά τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Τα μηχανήματα για την παραλαβή και παράδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») είναι ιδιοκτησίας των εταιρειών ταχυμεταφορών». Οι O.T.A. α’ βαθμού, το Δημόσιο και οι δημόσιες επιχειρήσεις, στα ακίνητα ή τους χώρους των οποίων εγκαθίστανται τα αυτόματα μηχανήματα παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers»), παρέχουν τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης αυτών.

Η ρύθμιση προβλέπει πως οι ΟΤΑ, το Δημόσιο και οι δημόσιες επιχειρήσεις στα ακίνητα ή τους χώρους των οποίων εγκαθίστανται τα αυτόματα μηχανήματα παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal lockers») συνάπτουν σύμβαση με την εταιρεία ταχυμεταφορών, η οποία καταβάλλει αποζημίωση για τη χρήση του χώρου που καταλαμβάνει το μηχάνημα παραλαβής και παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών («postal locker»). Η αποζημίωση αυτή δεν υπερβαίνει μηνιαίως το ποσό των πέντε ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (τ.μ.) της επιφάνειας που καταλαμβάνει το ανωτέρω μηχάνημα σε εξωτερικό χώρο, και το ποσό των δέκα ευρώ ανά τ.μ. της επιφάνειας που καταλαμβάνει το μηχάνημα σε εσωτερικό χώρο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επόμενες στάσεις μετρό - προαστιακού: Διαγωνισμοί για έργα 500 εκατ.

Προκηρύσσεται η γραμμή 2 του μετρό προς το Ίλιον ως το τέλος του έτους, στο Ταμείο Ανάκαμψης η γραμμή προαστιακού Άνω Λιόσια - Μέγαρα. Στο νέο ΕΣΠΑ μπαίνουν μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γρίφος οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθυστερούν οι αποφάσεις

Στην κυβέρνηση περιμένουν τη μελέτη που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Lamda Development για τη βιωσιμότητα της επέκτασης της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας αστικής σήραγγας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μένουν στα χαρτιά τα έργα στην Αττική, δυσφορία των τεχνικών εταιρειών

Δεν περιμένει άλλα δέκα χρόνια η Αττική για να τελειώσουν οι διαγωνισμοί για τα νέα έργα, τονίζουν προς την κυβέρνηση οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών εταιρειών. Μέσα στις γιορτές ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πόλεμος» εταιρειών για τα λεωφορεία, καθυστερεί ο διαγωνισμός

Ενδιαφέρον κολοσσών από την Ευρώπη και την Κίνα συγκεντρώνει ο διαγωνισμός για 750 νέα λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και ήδη άρχισε η... καταιγίδα προσφυγών. Καθυστερήσεις και λόγω της διεθνούς έλλειψης επεξεργαστών.