ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Από αριστερά: Δανάη Μπεζαντάκου, CEO, Navigator Shipping Consultants Ltd, Greece, Roberto Coustas, Co-Founder και CEO DEEP SEA TECHNOLOGIES Greece, Αμαλία Μήλιου-Θεοχαράκη, Commercial Manager, Teo Shipping Corporation Greece, Αλεξία Ιγγλέση, Director Alberta Shipmanagement Ltd Greece και ο κ. Χρήστος Μάγκος, CEO, Interunity Management Corporation, Greece. Πηγή: Delphi Forum

Οι νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία σε διεθνές επίπεδο

Η προσαρμογή στους νέους κανόνες για την προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί ένα από τα στοιχήματα του κλάδου, όπως τονίστηκε στο Φόρουμ των Δελφών.

Για την εξέχουσα θέση που έχει η ελληνική ναυτιλία παγκοσμίως μίλησαν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, η Αλεξία Ιγγλέση, Director Alberta Shipmanagement Ltd Greece, ο Χρήστος Μάγκος, CEO, Interunity Management Corporation και η Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη, Commercial Manager, Teo Shipping Corporation Greece και ο Ρομπέρτο Κούστας, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, DEEP SEA TECHNOLOGIES Greece).

«Η ελληνική ναυτιλία έχει ιστορία πάνω από 200 χρόνια και η τεχνογνωσία πέρασε μέσα στα χρόνια από γενιά σε γενιά. Η ελληνική ναυτιλία είχε το προνόμιο να προσαρμόζεται σε κάθε είδους συνθήκη» τόνισε η Αλεξία Ιγγλέση.

Όπως σημείωσε η κ. Ιγγλέση η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, όπως το know how των Ελλήνων που «ταξίδεψαν» τις γνώσεις τους από γενιά σε γενιά, τη γεωγραφική θέση της χώρας που οδήγησε τους Έλληνες προς την θάλασσα αλλά και την προσαρμοστικότητα που παρουσιάζει η ελληνική ναυτιλία σε κάθε είδους συνθήκη.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις σημαντικότερες ημερομηνίες της ελληνικής ναυτιλίας από το 1774 και την Συνθήκη του Κιουτσούκ Καιναρτζή, μέχρι την σπουδαία επιρροή του άσκησε η ελληνική ναυτιλία κατά την διάρκεια των παγκοσμίων πολέμων και την κορυφαία θέση που κατέχει ακόμα και σήμερα.

Με την σειρά της η κ. Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη υπερθεμάτισε την σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας τονίζοντας πως η «ναυτιλία εξαρτάται από την ικανότητα, τις δράσεις και τον επαγγελματισμό όσων ασχολούνται με αυτήν».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας της αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η ναυτιλία την εποχή του κορονοϊού και στάθηκε στους «ήρωες» που δούλεψαν υπό αντίξοες συνθήκες για να κρατήσουν την ναυτιλία όρθια ενώ προέβλεψε ότι τα cargo θα γνωρίσουν ανάπτυξη 6-7% το 2021.

Τεχνολογία και ναυτιλία

«Η τεχνολογία βοηθάει τη ναυτιλία με real time data και μπορεί να αποτρέψει ανθρώπινα λάθη, ωστόσο να μην ξεχνάμε ότι η τεχνολογία ελέγχεται από ανθρώπους. Όσο η σχέση τεχνολογίας – ανθρώπων περιπλέκεται τόσο θα χρειάζεται ακόμα περισσότερες ικανότητες για να είναι διαχειρίσιμη. Από την άλλη δεν μπορούμε να βασιζόμαστε μόνο σε αυτή» τόνισε η κα. Μήλιου – Θεοχαράκη.

Ο κ. Κούστας, με τη σειρά του, τόνισε την σημασία της τεχνολογίας στην εποχή του κορονοϊού και πόσο κρίσιμο είναι να υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε «να ανταπεξέλθεις στις προκλήσεις της εποχής» ενώ, υπογράμμισε πως η πανδημία έφερε πιο κοντά την τεχνολογία στην ναυτιλία.

«Ο κορονοϊός δημιούργησε την ανάγκη των εταιρειών να επικοινωνούν με τα πληρώματα που είναι απομακρυσμένα με το «δώρο» της τεχνολογίας» είπε ο κ. Κούστας ενώ ολοκληρώνοντας την ομιλία του εξήρε τη σημασία των έξυπνων τεχνολογιών για την ναυτιλία λέγοντας πως  «Οι έξυπνες τεχνολογίες πρέπει να οδηγήσουν σε έξυπνες αποφάσεις και έξυπνες δράσεις».

Τέλος, ο κ. Μάγκος, έθεσε ως ύψιστη προτεραιότητα για την ναυτιλία το περιβάλλον, την άποψη του οποίο ενστερνίστηκε η κα. Ιγγλέση, η οποία τόνισε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι νέες πηγές καυσίμων. «Η ναυτιλία πρέπει να βρει τα επόμενα χρόνια ένα καινούριο καύσιμο που θα μας φέρει πιο κοντά σε μηδενικές εκπομπές ρύπων».

Καλουπτσίδη: Γίγαντας της ναυπήγησης η Κίνα

Λίγο αργότερα σε συζήτηση για το πώς η Κίνα έγινε τα τελευταία 20 χρόνια «γίγαντας» στη ναυπήγηση πλοίων, η Μυρτώ Καλουπτσίδη, Assistant Professor Department of Economics at Harvard University, USA, τόνισε πως η «Κίνα τα τελευταία 20 χρόνια έχει προσπεράσει στον τομέα αυτό την Νότια Κορέα και την Ιαπωνία».

Πώς έγινε αυτό; Όπως ανέφερε η κα. Καλουπτσίδη η Κίνα το έβαλε στο κέντρο των προτεραιοτήτων της και πήρε μέτρα γι’ αυτό όπως π.χ. οι επενδύσεις και ο εύκολος και φθηνός δανεισμός από τράπεζες. Παράλληλα, επένδυσαν και στην παραγωγή πλοίων.

«Το πιο σοκαριστικό από όλα είναι όχι ότι έγινε υπερδύναμη αλλά, το πόσο σύντομα το κατάφερε» σημείωσε ενώ, αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό της Κίνας για τα επόμενα 20 χρόνια. «Η Κίνα θα συνεχίσει να επενδύει στη ναυπήγηση ενώ βάζει στο τραπέζι και άλλους τομείς όπως η ρομποτική». 

Τη συζήτηση συντόνισε η  Δανάη Μπεζαντάκου, CEO, Navigator Shipping Consultants Ltd.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αν. Λαιμός: Οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου

Ο κ. Λαιμός σημείωσε ότι υπάρχει ποικιλία εφοπλιστών στο κάδρο, τόσο μικροί, όσο και μεγάλοι ιδιοκτήτες, άλλοι με παραδοσιακούς πόρους χρηματοδότησης, άλλοι που βασίζονται σε ομόλογα, άλλοι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Για δεύτερη χρονιά η Ελλάδα παραμένει πίσω από την Κίνα στη ναυτιλία

Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο με τους δέκα κορυφαίους στόλους στον κόσμο που παρουσίασε η VesselValues της Veson Nautical η Ιαπωνία καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στόλου 206,3 δισ. δολ. ΗΠΑ σε περιουσιακά στοιχεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύεται η συνεργασία Ελλάδας - Γερμανίας στον τομέα της ναυτιλίας

Στόχος της συνεργασίας είναι η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε., αλλά και η ανάληψη πρωτοβουλιών και πολιτικών που θα ενισχύσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας και την προώθηση της πράσινης ναυτιλίας.