ΓΔ: 1448.55 0.93% Τζίρος: 39.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:42:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Το 2022 η προκήρυξη μελετών για επέκταση του μετρό σε Δ. Αττική

Όπως τόνισε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών για τη «Γραμμή 4» το επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίσταται τα εργοτάξια στους χώρους που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί.

Εντός του 2022 προκηρύσσονται οι μελέτες για την επέκταση του μετρό (γραμμή 2) στη δυτική Αττική, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Ενημερώνοντας την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για τη σύμβαση του έργου "Γραμμή 4 -Τμήμα Α' 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή", ο κ. Καραμανλής μετέφερε "με βεβαιότητα" στους βουλευτές, ότι «θα προκηρύξουμε τις μελέτες το 2022. 'Αρα, ξεκινάει αυτό το έργο και μιλάμε τώρα για τις επεκτάσεις στο Ίλιον, στον 'Αγιο Νικόλαο, και στην Παλατιανή».

Αναφερόμενος στη "Γραμμή 4", ενημέρωσε την κοινοβουλευτική επιτροπή, ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια στους χώρους που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί, κατόπιν της πρόσφατης υπογραφής της σύμβασης μεταξύ της Αττικό Μετρό ΑΕ και της αναδόχου εταιρείας ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του τμήματος Α΄ της γραμμής 4.

Για τις επεκτάσεις της γραμμής 4, είπε ότι περιλαμβάνουν:  

  1. την επέκταση από το 'Αλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη με 6 σταθμούς και ότι «αυτό είναι ένα έργο που είναι σχετικά ώριμο», και μετά  
  2. την επέκταση από Ευαγγελισμό προς Ηλιούπολη με τρεις σταθμούς και (3) από Γουδή προς Μαρούσι και Εθνική Οδό με έντεκα σταθμούς. «Έργα που δεν είναι ακόμα μελετητικά ώριμα, αλλά το πρώτο κομμάτι των έργων που έχει να κάνει [...] μέχρι τον Περισσό και την Πετρούπολη - το οποίο κοστολογείται γύρω στα 300 εκατομμύρια - είναι ένα έργο σχετικά ώριμο. [...] Είναι η επέκταση της γραμμής 4, η οποία νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσει, και θα ξεκινήσει σχετικά σύντομα, αφού θα εξασφαλίσουμε βεβαίως την απαιτούμενη χρηματοδότηση» είπε ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, επανέλαβε ότι το έργο της γραμμής-4 είναι το σημαντικότερο έργο της τελευταίας εικοσαετίας. «Μετά την Αττική Οδό που ήταν μία σύμβαση παραχώρησης, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα. Μετά από αρκετές δυσκολίες [...] μπαίνει στην σωστή του διάσταση και πλέον συμβασιοποιείται, δηλαδή πλέον ξεκινάει. Οι πρόδρομες εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι», είπε ο κ. Καραμανλής.
    
Κληθείς να σχολιάσει την αντιπαράθεση για τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής είπε ότι πρέπει να αναμένουμε την απόφαση του ΣτΕ απέναντι στη σχετική προσφυγή. Σημείωσε ωστόσο, ότι «η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων έχει γίνει σε πάρα πολλές χώρες της Ευρώπης. Έχει γίνει στην Ακρόπολη, την έκανε και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ και κατά την άποψή μου, πολύ σωστά, στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, που κατά πολλούς αρχαιολόγους έχει πιο σημαντικά αρχαία από τον σταθμό Βενιζέλου. Επομένως, είναι μία πρακτική και μία μέθοδος, που δεν γίνεται για πρώτη φορά, ούτε στην Ελλάδα ούτε στο εξωτερικό. Εγώ σέβομαι τις επιστημονικές απόψεις των αρχαιολόγων, αλλά νομίζω ότι ο κοινός νους υπαγορεύει ότι, πολλές φορές, μπορείς να αποσπάσεις, δηλαδή, να βγάλεις μερικά αρχαία και να τα βάλεις πίσω. Και εν πάση περιπτώσει, αν καταφέραμε αυτό να το κάνουμε στην Ακρόπολη, κατάφεραν οι Ιταλοί να το κάνουνε στη Ρώμη, θεωρώ ότι μπορούμε τεχνικά να το κάνουμε και στη Θεσσαλονίκη». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μ. Παπαδόπουλος: Η Ελλάδα στις 20 κορυφαίες χώρες στα Logistics

Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών η πρόοδος που έχει ήδη συντελεστεί αποτελεί το θεμέλιο για να πάει η χώρα ακόμα υψηλότερα και να τοποθετηθεί στις 10 κορυφαίες χώρες μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παραλαβή 18 συρμών για τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης

Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η παραλαβή των συρμών που θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή του έργου, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως τον Σταθμό Νέα Ελβετία.  
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Ξεκίνησαν τα έργα για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας

Η νέα γραμμή περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, που θα εξυπηρετούν μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας και θα συνδέεται με τις υφιστάμενες γραμμές του μετρό μέσω δύο σταθμών ανταπόκρισης.