ΓΔ: 871.34 1.44% Τζίρος: 66.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ράλι στην αγορά των ποδηλάτων και ισχυρή πίεση για αύξηση τιμών

Μεγάλη ζήτηση και αυξημένα κόστη εισαγωγής ανταλλακτικών έφεραν αυξήσεις στις τιμές χονδρικής, ενώ στις ΗΠΑ καταγράφεται άλμα των τιμών λιανικής. Κερδίζουν έδαφος και τα ηλεκτρικά, επιδότηση σε σχεδόν 7.500 ποδήλατα.

Μεγάλη ήταν η στροφή των Ελλήνων στο ποδήλατο κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών, αφού οι περιορισμοί της καραντίνας έκαναν πολλούς να βγάλουν από τα πατάρια τα ποδήλατά τους και οδήγησαν ακόμα περισσότερους στα καταστήματα για να αγοράσουν καινούρια.

Πλέον, η ζήτηση, αλλά κυρίως η δυσκολία στην προμήθεια των ανταλλακτικών οδηγεί τις τιμές σε άνοδο, τουλάχιστον στη χονδρική σε πρώτη φάση, μία τάση που φαίνεται ότι δεν επηρεάζει μόνο την ελληνική αγορά αλλά αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο.

Αυξημένες είναι οι τιμές χονδρικής στα ποδήλατα τουλάχιστον κατά 10%, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, καθώς πολλά από τα απαραίτητα ανταλλακτικά και πρώτες ύλες για την κατασκευή των ποδηλάτων έρχονται από την Ασία. Οι ναύλοι, λένε άνθρωποι που παρακολουθούν την αγορά, από 2.000 ευρώ σήμερα μπορεί να φτάνουν έως και τα 10.000. Ενώ οι τιμές ανεβαίνουν κι άλλο αν αναγκαστεί κανείς να κάνει τη μεταφορά αεροπορικά λόγω της μεγάλης ζήτησης.

Σύμφωνα με το Bloomberg, στις ΗΠΑ οι πωλήσεις ποδηλάτων παρουσίασαν άνοδο 77% από τον Μάρτιο του 2020 ως τον φετινό Μάρτιο ανεβάζοντας την αγορά στα 6,7 δισ. δολάρια, ενώ η αύξηση στις πωλήσεις έφτασε στα 27% λόγω της δυσκολίας ανεύρεσης ανταλλακτικών αλλά και γιατί οι καταναλωτές αναζήτησαν και πιο ακριβά μοντέλα. Στην Ελλάδα η αύξηση στις τιμές της λιανικής είναι αρκετά μικρότερη. Ειδικότερα, έχει φτάσει έως σήμερα στο 10% έως 15% συγκριτικά με την περασμένη χρονιά.

Η ζήτηση παραμένει υψηλή ακόμα και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων. Μάλιστα, πηγές της αγοράς σημειώνουν ότι το πρώτο πεντάμηνο του 2021 η ζήτηση είναι αυξημένη κατά 25% συγκριτικά με την περασμένη χρονιά. Η αγορά φαίνεται να αισιοδοξεί και για το επόμενο διάστημα καθώς διανύουμε τους μήνες που είναι παραδοσιακά καλή η αγοραστική κίνηση ποδηλάτων.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα

Δυναμική ανάπτυξη φαίνεται πως θα γνωρίσει και στην Ελλάδα το ηλεκτρικό ποδήλατο, με τη βοήθεια και του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», στο πλαίσιου του οποίου έχει εγκριθεί η επιδότηση αγοράς σχεδόν 7.500 ποδηλάτων.

Πάντως, αν και υπήρξε μεγάλη ζήτηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η χρονοβόρα διαδικασία των εγκρίσεων φαίνεται ότι έχει αποθαρρύνει πολλούς υποψήφιους αγοραστές. Παράλληλα, πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα που δεν προσφέρει επαρκή κίνητρα. Όπως επισημαίνουν, η επιδότηση μπορεί να φθάνει το 40% για την αγορά του ηλεκτρικού ποδηλάτου, έχει όμως «ταβάνι» τα 800 ευρώ, όταν τα φθηνότερα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν τιμές που αρχίζουν από τα 1.500 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΝ από τις 14.000 συνολικά αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», έγκριση έχουν πάρει οι 9.667 και σε ποσοστό 77,55% (7.497) αφορούν σε ηλεκτρικά ποδήλατα.

Θέλοντας να τονώσει την αγορά, το ΥΠΕΝ προχωράει στην παροχή δυνατότητας επιδότησης και σε νομικά πρόσωπα με συγκεκριμένη όμως δραστηριότητα. Ειδικότερα, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του τουρισμού, της εκμίσθωσης δικύκλων και ποδηλάτων, καθώς και στις υπηρεσίες διανομής κατ’ οίκον (delivery) θα μπορούν να επιδοτούνται για την αγορά έως δέκα ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Παράλληλα, με στόχο το «πρασίνισμα» των μετακινήσεων το ΥΠΕΝ πρόσφατα παρουσίασε και την Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο, που στοχεύει στην:

  • Αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για τις μετακινήσεις των πολιτών από το 2020 έως το 2030.
  • Αύξηση της μετακίνησης ποδηλάτου σε συνδυασμό με άλλα μέσα.
  • Ένταξη των συστημάτων ποδηλάτου κοινής χρήσης στο μεταφορικό σύστημα των πόλεων,
  • Χρήση ποδηλάτων για μεταφορά εμπορευμάτων μικρού βάρους σε μικρές αποστάσεις,
  • Ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού,
  • Ανάδειξη του ποδηλάτου ως κατάλληλου οικονομικού μέσου για καθημερινή μετακίνηση, για άθληση και αναψυχή
  • Αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής,
  • Παροχή κινήτρων και υποστήριξη της τεχνογνωσίας για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στον δημόσιο και τον ιδιωτικού τομέα.
Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

fysiko aerio-gas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποσό ρεκόρ για το επίδομα θέρμανσης, αυξάνονται τα εισοδηματικά όρια

Στόχος της κυβέρνησης να καλυφθούν από το επίδομα περισσότερα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο και πλήττονται από μεγάλες ανατιμήσεις. Σε δεύτερο χρόνο η απευθείας επιδότηση λογαριασμών φυσικού αερίου.
Κώστας Σκρέκας, Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικό σχέδιο για επιδότηση από την ΕΕ στους καταναλωτές ρεύματος

Ελλάδα και Ισπανία ζητούν να επιδοτηθούν με ευρωπαϊκά κονδύλια οι καταναλωτές που επιβαρύνονται από τις υψηλές τιμές στο ρεύμα. Στόχος, να γίνει συζήτηση στη Σύνοδο Κορυφής του Οκτωβρίου.
revma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται η επιδότηση για το ακριβό ρεύμα: Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Στο νομοσχέδιο για την εξοικονόμηση ενέργειας που κατατίθεται σήμερα έχουν ενταχθεί οι διατάξεις για επιδότηση έως 30 ευρώ ανά MWh. Καθιερώνεται υποχρέωση της ΔΕΗ για πώληση ενέργειας από λιγνίτη στην προθεσμιακή αγορά.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτροκίνητη η επόμενη ημέρα της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου

Η Ελλάδα ακολουθεί την τάση «ασθμαίνοντας» με το πρόγραμμα του Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης να μην έχει αποδώσει τα μέγιστα έως σήμερα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλασιάζεται το όριο για net metering, απλοποίηση αδειοδότησης φωτοβολταϊκών

Σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση το όριο ισχύος αυξάνεται στα 3 MW από 1 MW. Μέσω του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering) κάθε καταναλωτής μπορεί να μετατραπεί σε παραγωγό ενέργειας. Τι θα γίνει με την αδειοδότηση φωτοβολταϊκών.