ΓΔ: 907.62 0.39% Τζίρος: 11.85 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:43:32 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Θ. Βενιάμης: Η ελληνική σημαία να γίνει και πάλι ανταγωνιστική

«H ελληνική σημαία πρέπει να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητάς της για να προσελκύσει πίσω ένα μεγαλύτερο μερίδιο της ελληνικής πλοιοκτησίας», τόνισε ο κ. Βενιάμης.

Όραμα μας είναι να προσελκύσουμε τους νέους στο ναυτικό επάγγελμα και τα ελληνόκτητα πλοία να είναι γεμάτα Έλληνες ναυτικούς. Η ελληνική σημαία θα γίνει και πάλι ανταγωνιστική και η εξέλιξη αυτή θα μας κάνει όλους υπερήφανους, τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης σε διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων με θέμα: «Η Διάσταση της Ναυτιλίας».

«H ελληνική σημαία πρέπει να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητάς της για να προσελκύσει πίσω ένα μεγαλύτερο μερίδιο της ελληνικής πλοιοκτησίας. Πρόσφατα έγιναν αρκετές διορθωτικές κινήσεις που ανέκοψαν το κύμα φυγής από το νηολόγιο αλλά χρειάζονται και άλλες βελτιώσεις διοικητικού χαρακτήρα για να μπορέσει να αποκτήσει πάλι αίγλη» τόνισε ο κ. Βενιάμης.

Απευθυνόμενος τους συνομιλητές του καθηγητές Άγγελο Κότιο, Μαρία Μποϊλέ, Ιωάννη Στιβακτή, Κωνσταντίνα Μπότσιου και Αριστοτέλη Τζιαμπίρη, εξέφρασε την εκτίμηση ότι κάθε χρονιά το νηολόγιο θα δυναμώνει καθώς περισσότερα πλοία θα υψώνουν ελληνική σημαία «γιατί θα είμαστε 100% ανταγωνιστικοί με τις άλλες σημαίες».

Ο κ. Βενιάμης απέδωσε την αισιοδοξία του για αλλαγή ρότας στο ελληνικό νηολόγιο που έχανε μέχρι πρότινος πλοία, στις θεσμικές αλλαγές που έγιναν πρόσφατα και σε ορισμένες ακόμη που ετοιμάζονται, προκειμένου το υπό ελληνική σημαία πλοίο να είναι πλήρως ανταγωνιστικό με αυτό που φέρει άλλη σημαία.

Ανέφερε ότι η ΕΕΕ έχει ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια, ενημέρωσης και προσέλκυσης των νέων, απευθύνοντας πρόσκληση να έρθουν κοντά «σε μια θάλασσα ευκαιρίες».

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε επίσης την κοινή προσπάθεια του υπουργείου Ναυτιλίας του ιδρύματος Ευγενίδου και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλων φορέων για τον εκσυγχρονισμό και εναρμόνιση με τις σύγχρονη εποχή του προγράμματος σπουδών για τους αξιωματικούς των Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού.

Για την ελληνική ναυτιλία τόνισε ότι έχει διαχρονικά χρήση τη χώρα μας σε σύγχρονο ναυτιλιακό και εμπορικό σταυροδρόμι των Ηπείρων.

«Η Βαλκανική ενδοχώρα και ευρύτερος χώρος της εγγύς ανατολής αλλά και η προώθηση του κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδος συνηγορούν υπέρ της σύμπραξης ενός μεγάλου σύγχρονου στόλου και ανταγωνιστικών ναυτιλιακών υπηρεσιών στη χώρα μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η προσέλκυση και εγκατάσταση περισσότερων ελληνικών και ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και εταιρειών στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την δημιουργία προστιθέμενης αξίας» ανέφερε. Επίσης χαρακτήρισε καλοδεχούμενη την Cosco αλλά ζήτησε να αφήσει και το ελληνικό ναυτιλιακό Cluster να επιβιώσει.

«Το cluster είναι πηγή ζωής και πρέπει να συνεχιστεί. Μετά την εκκίνηση και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα είναι πολύ χρήσιμο για την εμπορική ναυτιλία και την ακτοπλοΐα» συμπλήρωσε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιχειρηματικές συμφωνίες και ρεκόρ επισκεψιμότητας στα φετινά Ποσειδώνια

Οι διοργανωτές της έκθεσης είδαν φέτος αύξηση 7% του χώρου των εκθετών σε σύγκριση με την έκθεση του 2018 (το 2020, λόγω πανδημίας, η διοργάνωση δεν πραγματοποιήθηκε) και εντυπωσιακή αύξηση σχεδόν 18% στον αριθμό επισκεπτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μ. Τραυλού: Θεματοφύλακας ευημερίας η ναυτιλία, πρόκληση η πράσινη μετάβαση

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο του κλάδου στο παγκόσμιο εμπόριο ενώ σε ότι αφορά τη μετάβαση στη πράσινη εποχή τόνισε ότι απαιτούνται ρεαλιστικές λύσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έλληνες εφοπλιστές: Αναγκαία η ίδρυση ενός Ταμείου για τη ναυτιλία

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού σημείωσε πως η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αποτελεί βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας και είναι υποχρέωση δεσμευτική για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.