ΓΔ: 905.04 -0.05% Τζίρος: 54.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Τράπεζα της Ελλάδος
Φωτο: Τράπεζα της Ελλάδος

ΤτΕ: Βελτίωση των τουριστικών εισπράξεων τον Ιούνιο στα 790 εκατ. ευρώ

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις διαμορφώθηκαν στο 31,6% των αντίστοιχων του Ιουνίου 2019. Στα 7,5 δισ. διευρύνθηκε το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών για το α' εξάμηνο.

Ανοδική πορεία ακολούθησε το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών στο α' εξάμηνο του 2021, φθάνοντας στο επίπεδο των 7,5 δισ. ευρώ, με ενίσχυση κατά 446 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος. 

Αντίθετα ο Ιούνιος αποδείχθηκε ένας θετικός μήνας, με μείωση του ελλείμματος κατά 88 εκατ. στα 1,3 δισ. ευρώ, χάρη στην καλή εικόνα που είχε το ταξιδιωτικό ισοζύγιο, με τις εισπράξεις από τον τουρισμό να φθάνουν στο επίπεδο των 790 εκατ. ευρώ από μόλις 83,1 εκατ. που ήταν τον Ιούνιο του 2020. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι τουριστικές εισπράξεις έφθασαν στο 31,6% των αντίστοιχων τον Ιούνιο του 2019, όπου είχαν διαμορφωθεί υψηλότερα από τα 2,5 δισ. ευρώ. 

Πιο αναλυτικά και βάσει των στοιχείων της ΤτΕ, τον Ιούνιο του 2021, το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών παρουσίασε έλλειμμα ύψους 1,3 δισεκ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση κατά 88 εκατ. ευρώ έναντι του Ιουνίου του 2020. 

Η αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών οφείλεται στη μεγαλύτερη αύξηση των εισαγωγών από την αύξηση των εξαγωγών. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 36,7% και 11,9% σε τρέχουσες και σταθερές τιμές αντίστοιχα και οι εισαγωγές κατά 43,4% και 19,0% σε τρέχουσες και σταθερές τιμές αντίστοιχα. Ειδικότερα, οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα σημείωσαν αύξηση κατά 30,0% και 22,5% σε τρέχουσες και σταθερές τιμές και οι εισαγωγές χωρίς καύσιμα σημείωσαν αύξηση κατά 33,4% και 30,9% σε τρέχουσες και σταθερές τιμές αντίστοιχα. 

To πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών σημείωσε αύξηση, η οποία οφείλεται στη βελτίωση του ταξιδιωτικού ισοζυγίου. Αντίθετα, τα ισοζύγια μεταφορών και λοιπών υπηρεσιών επιδεινώθηκαν σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών και οι σχετικές εισπράξεις παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση, ως αποτέλεσμα επιδράσεων βάσης λόγω των χαμηλών επιπέδων τους το 2020. Ωστόσο, οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν σε επίπεδο που αντιστοιχεί μόλις στο 31% των εισπράξεων του ίδιου μήνα του 2019. Το πλεόνασμα του ισοζυγίου μεταφορών μειώθηκε κατά 7,5%, αν και το ισοζύγιο θαλάσσιων μεταφορών κατέγραψε βελτίωση.  

Τον Ιούνιο του 2021, το έλλειμμα του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων περιορίστηκε, κυρίως λόγω της αύξησης των καθαρών εισπράξεων από λοιπά πρωτογενή εισοδήματα και, δευτερευόντως, της μείωσης των καθαρών πληρωμών για τόκους, μερίσματα και κέρδη έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2020. Το ισοζύγιο δευτερογενών εισοδημάτων βελτιώθηκε λόγω της καταγραφής καθαρών εισπράξεων, έναντι καθαρών πληρωμών της γενικής κυβέρνησης τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Το α΄ εξάμηνο του 2021, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών κατέγραψε αύξηση κατά 446 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και διαμορφώθηκε σε 7,5 δισεκ. ευρώ. 

Η αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών οφείλεται στη μεγαλύτερη αύξηση των εισαγωγών έναντι των εξαγωγών σε απόλυτα μεγέθη. Αναλυτικότερα, οι εξαγωγές σημείωσαν αύξηση κατά 29,4% και 14,8% σε τρέχουσες και σταθερές τιμές αντίστοιχα και οι εισαγωγές σημείωσαν αύξηση κατά 23,8% σε τρέχουσες τιμές και 7,3% σε σταθερές τιμές. Ειδικότερα, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα αυξήθηκαν περίπου με τον ίδιο ρυθμό (23,1% και 23,5% αντίστοιχα) σε τρέχουσες τιμές, ενώ σε σταθερές τιμές αυξήθηκαν κατά 19,4% και 22,5% αντίστοιχα.

Η αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών οφείλεται στη βελτίωση του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών, η οποία όμως αντισταθμίστηκε μερικώς από τη μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου μεταφορών, αλλά και από την επιδείνωση του ισοζυγίου λοιπών υπηρεσιών. Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών μειώθηκαν κατά 20,4%, ενώ οι σχετικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 51,0% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 20% των εισπράξεων του 2019. Οι καθαρές εισπράξεις από μεταφορές παρουσίασαν μείωση κατά 22,3%. Τέλος, το πλεόνασμα του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων σημείωσε αύξηση κυρίως λόγω της μείωσης των πληρωμών για τόκους, μερίσματα και κέρδη, ενώ το έλλειμμα του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων αυξήθηκε.

Ισοζύγιο Κεφαλαίων

Τον Ιούνιο του 2021, το ισοζύγιο κεφαλαίων κατέγραψε πλεόνασμα, έναντι μικρού ελλείμματος τον αντίστοιχο μήνα του 2020, και διαμορφώθηκε σε 291 εκατ. ευρώ. Το α΄ εξάμηνο του 2021, το πλεόνασμα του ισοζυγίου κεφαλαίων αυξήθηκε σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020 και διαμορφώθηκε σε 714 εκατ. ευρώ.

Συνολικό Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών και Κεφαλαίων

Τον Ιούνιο του 2021, το έλλειμμα του συνολικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και κεφαλαίων (το οποίο αντιστοιχεί στις ανάγκες της οικονομίας για χρηματοδότηση από το εξωτερικό) μειώθηκε κατά 379 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020 και διαμορφώθηκε σε 1,0 δισεκ. ευρώ. Το α΄ εξάμηνο του 2021, το έλλειμμα του συνολικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και κεφαλαίων αυξήθηκε σε 6,8 δισεκ. ευρώ από 6,5 δισεκ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2020.

Ισοζύγιο Χρηματοοικονομικών Συναλλαγών

Τον Ιούνιο του 2021, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν αύξηση κατά 136 εκατ. ευρώ, ενώ οι υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού παρουσίασαν αύξηση κατά 579 εκατ. ευρώ.
Στις επενδύσεις χαρτοφυλακίου, η αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στην αύξηση κατά 9,6 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεών τους σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του εξωτερικού. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους οφείλεται στην αύξηση των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου κατά 888 εκατ. ευρώ. 

Στην κατηγορία των λοιπών επενδύσεων καταγράφηκε αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, κυρίως λόγω της στατιστικής προσαρμογής (456 εκατ. ευρώ) που συνδέεται με την έκδοση τραπεζογραμματίων. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους αντανακλά κυρίως την αύξηση των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε καταθέσεις και repos στην Ελλάδα κατά 9,6 δισεκ. ευρώ (περιλαμβάνεται και ο λογαριασμός TARGET). 

Το α΄ εξάμηνο του 2021, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού σημείωσαν αύξηση κατά 776 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, που αντιστοιχούν σε άμεσες επενδύσεις μη κατοίκων στην Ελλάδα, κατέγραψαν αύξηση κατά 2,3 δισεκ. ευρώ.

Στις επενδύσεις χαρτοφυλακίου, η αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 11,6 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του εξωτερικού. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους οφείλεται στην αύξηση κατά 2,3 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου.

Στην κατηγορία των λοιπών επενδύσεων, η αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται στην αύξηση κατά 2,3 δισεκ. ευρώ των δανείων που έχουν χορηγηθεί σε μη κατοίκους, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση κατά 1,5 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε καταθέσεις και repos στο εξωτερικό. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους αντανακλά κυρίως την αύξηση κατά 9,1 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε καταθέσεις και repos στην Ελλάδα (περιλαμβάνεται και ο λογαριασμός TARGET) και, δευτερευόντως, την αύξηση κατά 5,8 δισεκ. ευρώ των δανειακών υποχρεώσεών τους προς μη κατοίκους.

  Ιανουάριος-Ιούνιος
  201920202021
IΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ( Ι.Α + Ι.Β + Ι.Γ + Ι.Δ  )-4.140,1-7.060,9-7.506,9
     
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Α +  I.B)-4.838,8-7.233,0-8.677,9
     
Ι.AΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ( I.Α.1 -  I.Α.2)-11.601,9-9.407,0-10.869,5
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ  καυσίμων-2.600,4-2.025,8-1.710,8
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα-9.001,5-7.381,2-9.158,7
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ  πλοίων-100,9-66,3-30,2
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς πλοία-11.500,9-9.340,7-10.839,4
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα και πλοία-8.900,5-7.314,9-9.128,6
I.A.1Εξαγωγές  αγαθών16.215,214.041,218.163,5
 Καύσιμα4.635,72.915,34.467,0
 Πλοία (πωλήσεις)48,528,853,8
 Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία11.531,011.097,113.642,7
I.A.2Εισαγωγές  αγαθών27.817,123.448,229.033,0
 Καύσιμα7.236,14.941,16.177,8
 Πλοία (αγορές)149,595,184,0
 Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία20.431,518.412,022.771,2
     
Ι.ΒΙΣΟΖΥΓΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Β.1 -  I.Β.2)6.763,12.174,02.191,7
I.B.1Εισπράξεις 15.704,810.227,211.575,7
 Ταξιδιωτικό5.413,7733,81.108,2
 Μεταφορές8.133,27.362,97.880,6
 Λοιπές υπηρεσίες2.157,92.130,52.587,0
I.B.2Πληρωμές 8.941,78.053,29.384,1
 Ταξιδιωτικό1.336,6477,4281,8
 Μεταφορές5.294,35.194,76.195,8
 Λοιπές υπηρεσίες2.310,72.381,02.906,5
     
Ι.ΓΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Γ.1 -  I.Γ.2)155,0300,11.537,3
I.Γ.1Εισπράξεις 3.671,73.786,04.343,0
 Από εργασία (αμοιβές,μισθοί)125,6104,497,2
 Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη)1.412,21.506,91.764,7
 Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα2.133,92.174,82.481,2
I.Γ.2Πληρωμές 3.516,73.485,92.805,7
 Από εργασία (αμοιβές,μισθοί)700,7710,1619,2
 Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη)2.553,32.502,41.873,1
 Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα262,7273,5313,3
     
Ι.ΔΙΣΟΖΥΓΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Δ.1 - I.Δ.2)543,7-128,0-366,3
I.Δ.1Εισπράξεις 2.149,81.573,21.570,7
 Γενική κυβέρνηση1.458,3724,9827,1
 Λοιποί τομείς691,5848,3743,6
I.Δ.2Πληρωμές 1.606,11.701,21.937,0
 Γενική κυβέρνηση1.012,71.057,71.259,4
 Λοιποί τομείς593,4643,5677,7
     
ΙΙΙΣΟΖΥΓΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ (II.1 - II.2)278,1593,7714,3
II.1Εισπράξεις 548,2764,31.280,1
 Γενική κυβέρνηση452,8655,01.025,4
 Λοιποί τομείς95,4109,3254,7
II.2Πληρωμές 270,1170,7565,8
 Γενική κυβέρνηση1,72,32,2
 Λοιποί τομείς268,4168,3563,6
     
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ( Ι + ΙΙ)-3.862,0-6.467,2-6.792,6
     
ΙIIΙΣΟΖΥΓΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ  ( ΙII.Α+III.Β+ΙII.Γ+III.Δ )-3.388,8-6.846,7-5.853,0
     
ΙII.ΑΑΜΕΣΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ *-1.920,3-1.348,9-1.532,6
    Απαιτήσεις132,4373,8776,1
    Υποχρεώσεις2.052,61.722,62.308,7
ΙII.ΒΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ *-817,228.464,510.248,4
    Απαιτήσεις4.188,120.166,413.146,8
    Υποχρεώσεις5.005,3-8.298,12.898,4
ΙII.ΓΛΟΙΠΕΣ  ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ *-293,3-34.480,6-14.120,0
    Απαιτήσεις-4.893,92.351,81.769,4
    Υποχρεώσεις-4.600,636.832,415.889,4
         (Δάνεια γενικής κυβέρνησης)-1.214,6-256,9-1.270,8
     
III.ΔΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * *-358,0518,3-448,8
     
IVΤΑΚΤΟΠΟΙΗΤΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ( Ι + ΙΙ - III + IV=0)473,2-379,4939,6
     
 ΥΨΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * * *   
  Ιούνιος
  201920202021
IΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ( Ι.Α + Ι.Β + Ι.Γ + Ι.Δ  )791,5-1.425,5-1.337,9
     
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Α +  I.B)1.240,7-1.027,4-1.250,6
     
Ι.AΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ( I.Α.1 -  I.Α.2)-1.577,6-1.340,1-2.084,9
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ  καυσίμων-290,1-64,6-317,4
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα-1.287,4-1.275,5-1.767,5
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ  πλοίων-6,0-15,6-2,3
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς πλοία-1.571,5-1.324,5-2.082,6
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα και πλοία-1.281,4-1.259,9-1.765,2
I.A.1Εξαγωγές  αγαθών2.709,12.432,63.325,8
 Καύσιμα702,8487,5797,2
 Πλοία (πωλήσεις)12,38,514,6
 Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία1.994,01.936,62.514,0
I.A.2Εισαγωγές  αγαθών4.286,73.772,75.410,7
 Καύσιμα992,9552,11.114,6
 Πλοία (αγορές)18,324,116,9
 Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία3.275,43.196,54.279,2
     
Ι.ΒΙΣΟΖΥΓΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Β.1 -  I.Β.2)2.818,3312,7834,3
I.B.1Εισπράξεις 4.262,71.560,62.771,7
 Ταξιδιωτικό2.557,683,1790,7
 Μεταφορές1.375,91.118,71.518,1
 Λοιπές υπηρεσίες329,2358,8462,9
I.B.2Πληρωμές 1.444,41.247,91.937,4
 Ταξιδιωτικό194,844,6101,4
 Μεταφορές896,0829,31.250,3
 Λοιπές υπηρεσίες353,7374,0585,8
     
Ι.ΓΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Γ.1 -  I.Γ.2)-392,5-339,6-116,9
I.Γ.1Εισπράξεις 403,7469,0616,0
 Από εργασία (αμοιβές,μισθοί)15,018,016,2
 Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη)231,1301,4336,9
 Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα157,5149,5263,0
I.Γ.2Πληρωμές 796,2808,6732,9
 Από εργασία (αμοιβές,μισθοί)117,0113,4101,2
 Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη)575,5588,8530,2
 Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα103,6106,4101,5
     
Ι.ΔΙΣΟΖΥΓΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Δ.1 - I.Δ.2)-56,7-58,529,6
I.Δ.1Εισπράξεις 166,5154,4205,9
 Γενική κυβέρνηση52,549,887,7
 Λοιποί τομείς114,0104,5118,3
I.Δ.2Πληρωμές 223,2212,8176,3
 Γενική κυβέρνηση111,3110,858,8
 Λοιποί τομείς111,9102,0117,5
     
ΙΙΙΣΟΖΥΓΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ (II.1 - II.2)86,7-0,5291,0
II.1Εισπράξεις 119,158,2338,3
 Γενική κυβέρνηση93,20,5271,6
 Λοιποί τομείς25,857,766,7
II.2Πληρωμές 32,458,747,3
 Γενική κυβέρνηση0,20,50,4
 Λοιποί τομείς32,358,346,9
     
 ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ( Ι + ΙΙ)878,2-1.426,0-1.046,9
     
ΙIIΙΣΟΖΥΓΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ  ( ΙII.Α+III.Β+ΙII.Γ+III.Δ )418,7-1.764,0-693,8
     
ΙII.ΑΑΜΕΣΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ *-145,8-249,6-442,4
    Απαιτήσεις15,9135,0136,4
    Υποχρεώσεις161,8384,6578,8
ΙII.ΒΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ *5.527,45.895,49.033,0
    Απαιτήσεις5.933,05.328,49.959,0
    Υποχρεώσεις405,5-567,0926,0
ΙII.ΓΛΟΙΠΕΣ  ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ *-4.891,9-7.582,0-9.434,6
    Απαιτήσεις-798,4-7,3392,5
    Υποχρεώσεις4.093,57.574,79.827,2
         (Δάνεια γενικής κυβέρνησης)-603,0-362,6-578,4
     
III.ΔΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * *-71,0172,2150,2
     
IVΤΑΚΤΟΠΟΙΗΤΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ( Ι + ΙΙ - III + IV=0)-459,5-337,9353,0
     
 ΥΨΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * * *6.7218.9179.129

 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τράπεζα της Ελλάδος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Εκτόξευση τουριστικής κίνησης και εισπράξεων τον Αύγουστο

Οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκαν στα 3,486 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 134,6%, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκαν κατά 198,3% και διαμορφώθηκαν στα 979 εκατ. ευρώ.
xrimata, euro, money, cash
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θετικό σήμα από τουρισμό: Στο 75,8% του 2019 οι εισπράξεις τον Αύγουστο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών είχε πλεόνασμα 1,4 δισ. τον Αύγουστο, ενώ για το 8μηνο σημειώθηκε συρρίκνωση του ελλείμματος στα 5,4 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πελαγίδης: Ευκαιρία για προσέλκυση Ευρωπαίων «νομάδων» στην Ελλάδα

Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος επεσήμανε ότι είναι κρίσιμο για τη χώρα να προσελκύσει εύπορους αλλοδαπούς που θα εργάζονται από απόσταση, ώστε να τονωθεί η εσωτερική ζήτηση και να τροφοδοτήσει την ελληνική μεταποίηση.