ΓΔ: 942.46 -1.58% Τζίρος: 100.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Egnatia.eu

Αντιθέσεις στην παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού

Στην περίπτωση που ακολουθηθεί η λογική που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, «τότε η απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο θα φτάσει στα 8 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας», τόνισε ο καθηγητής, κ. Ζαρωτιάδης, Κοσμήτωρ της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ.

Την αντίθεσή τους στην παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων της για χρονική περίοδο 35 χρόνων, εξέφρασαν σε σημερινή συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι στην εταιρεία, διατυπώνοντας την πρόθεση να προσφύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να αποτραπεί η υπογραφή της σύμβασης με τον πλειοδότη που ανέδειξε ο σχετικός διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ.

Πρόκειται για μια συμφωνία «που θα σημάνει τεράστια απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο», υποστήριξε ο οικονομολόγος Δρ. Λεωνίδας Βατικιώτης, που μαζί με τον Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ, καθηγητή Γρηγόρη Ζαρωτιάδη, εκπόνησαν μελέτη για λογαριασμό των εργαζομένων, με την οποία, όπως υποστηρίζουν, τεκμηριώνεται ότι η παρούσα, δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου είναι αυτή που εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον.

Στην περίπτωση που ακολουθηθεί η λογική που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, «τότε η απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο θα φτάσει στα 8 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας», τόνισε ο κ. Ζαρωτιάδης, επισημαίνοντας πως «αν παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο ο αυτοκινητόδρομος, τα καθαρά έσοδα του ελληνικού δημοσίου, αποπληθωρισμένα και μεταφερόμενα στις σημερινές αξίες θα είναι κατά 20% περισσότερα τουλάχιστον».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη η σύμβαση απευθείας σύνδεσης ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό

Με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το ΣτΕ απέρριψε τα ασφαλιστικά μέτρα της Άκτωρ για την Εγνατία Οδό

Υπενθυμίζεται ότι η Άκτωρ είχε ζητήσει, την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού επειδή η καναδική εταιρεία Roadis, απέσυρε τη συμμετοχή της, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει από την πανδημία του κορονοϊού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας

Εκτός η Άκτωρ που είχε ζητήσει παράταση της προθεσμίας υποβολής, αίτημα που δεν έγινε δεκτό. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των 3 καθέτων οδικών αξόνων για 35 έτη.
ds-posostosi-eisigmenes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε δημόσια διαβούλευση το σ/ν για το ΓΕΜΗ και τη σύσταση εταιρειών της e-ΥΜΣ

Αντικείμενο του νόμου είναι η θέσπιση διατάξεων που θα επιτρέψουν τη μείωση του χρόνου και του κόστους σύστασης εταιρείας μέσω της ηλεκτρονικοποίησης των διαδικασιών και της διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ.