ΓΔ: 879.23 0.27% Τζίρος: 48.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Τα λάθη που... στοιχειώνουν το διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Αναγκαστική η νέα δίμηνη παράταση του διαγωνισμού. Παραμένει άλυτος ο γόρδιος δεσμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, εν αναμονή παρέμβασης της Κομισιόν. Για προχειρότητες και αστοχίες μιλά η αγορά.

Εναλλακτικές λύσεις για την προώθηση του σχεδίου ανάπτυξης του μεγάλου εμπορευματικού συγκροτήματος στο Θριάσιο εξετάζουν στην κυβέρνηση καθώς ο γόρδιος δεσμός δεν λέει να λυθεί. Την Παρασκευή υπήρξε μια ακόμα δίμηνη παράταση, μέχρι 20 Ιανουαρίου, του διαγωνισμού για το λεγόμενο «Θριάσιο ΙΙ», στον οποίο συμμετέχουν η Pearl που ανήκει στην Cosco, η Goldair και η κοινοπραξία της Foodlink με τον όμιλο Κοπελούζου.

Η παράταση, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλής, ήταν απαραίτητη καθώς εκκρεμεί η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το «Θριάσιο Ι», το σχέδιο κατασκευής εμπορευματικού κέντρου σε τμήμα της έκτασης των περίπου 2.000 στρεμμάτων του ΟΣΕ.

Μια πρόταση που είχε εξεταστεί ήταν η είσοδος τρίτου, ιδιώτη επενδυτή, ο οποίος θα αποκτούσε τμήμα του ποσοστού (80%) της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ στην ΘΕΚ ΑΕ που έχει αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Πρόκειται για λύση που θεωρείται δύσκολα υλοποιήσιμη καθώς θα απαιτηθούν αποτιμήσεις και άλλες χρονοβόρες διαδικασίες.

Μια δεύτερη λύση είναι να προχωρήσουν άμεσα αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στην ΘΕΚ ΑΕ, ώστε να καμφθούν οι αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όμως, για να γίνουν οι αλλαγές απαιτείται η συναίνεση του επενδυτικού σχήματος, της ΘΕΚ, και, κυρίως, να συγκεκριμενοποιηθούν οι αντιρρήσεις της Κομισιόν, η απαντητική επιστολή της οποίας εκκρεμεί.

Η σύμβαση παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου στην ΘΕΚ, στην οποία συμμετέχει με 20% ο όμιλος Goldair, ήταν η πρώτη που ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή, ακριβώς πριν ένα χρόνο, χωρίς να προηγηθεί έγκρισή της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η τελευταία ήρθε εκ των υστέρων –αφού δεν είχε ερωτηθεί πριν την έγκριση της σύμβασης- να καταθέσει ολόκληρο τόμο με παρατηρήσεις και να ζητήσει διευκρινήσεις σε σειρά θεμάτων.

Ξεκινούν από το ύψος του ελάχιστου τιμήματος που θα καταβάλλει η ΘΕΚ ΑΕ, τους όρους παραχώρησης του ακινήτου, τις εγγυήσεις που έδωσε το ελληνικό δημόσιο στον παραχωρησιούχο, την ακύρωση επιβολής δημοτικών τελών, τη μεταβολή των όρων δόμησης κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, κ.α.

Λάθος οι ξεχωριστοί διαγωνισμοί;

Το «Θριάσιο Ι» και το «Θριάσιο ΙΙ» είναι απολύτως συμπληρωματικά. Το εμπορευματικό κέντρο χρειάζεται και τις υποστηρικτικές υποδομές που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν μέσω της σύμβασης για το «Θριάσιο ΙΙ». Στην αγορά logistics υποστηρίζουν πως κακώς προχώρησε η τμηματική αξιοποίηση της έκτασης μέσω δύο ξεχωριστών διαγωνισμών παραχώρησης. Την ενιαία παραχώρηση και των 2.000 στρεμμάτων επιδίωκαν όμιλοι όπως η κινεζική Cosco. Τελικά αποφασίστηκε το σπάσιμο σε δύο συμβάσεις παραχώρησης με τα γνωστά παρατράγουδα.

Το «Θριάσιο Ι» αφορά την ανάπτυξη του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου και το «Θριάσιο ΙΙ» περιλαμβάνει την κατασκευή των υπόλοιπων κτιρίων και την εγκατάσταση του εξοπλισμού που απαιτείται για την ολοκλήρωση του υπόλοιπου εμπορευματικού συγκροτήματος, όπως η σιδηροδρομική υποδομή, γερανογέφυρες φορτοεκφόρτωσης, κ.α.

Όπως και η σύμβαση για το «Θριάσιο Ι», έτσι και ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη για τα λοιπές υποδομές θεωρείται μνημείο προχειρότητας. Η Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων κοντά στα 170 εκατ. ευρώ στην περίπτωση που δεν προχωρήσει στην παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος σε ιδιώτες.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H Αττική Οδός έγινε... Πατησίων μόλις τελείωσε η κρίση

Περίπου 40.000 περισσότερα οχήματα διασχίζουν καθημερινά την Αττική Οδό σε σχέση με το 2014 και οι οδηγοί αντιμετωπίζουν καθημερινή ταλαιπωρία. Τι συζητείται για νέα έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν τη λειτουργία

Στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύμβαση των 400 εκατ. ευρώ. Πρώτη φορά προωθείται στη χώρα μας διαγωνισμός για ιδιωτικό φορέα που θα λειτουργεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.
Φράγμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γαλλικοί κολοσσοί «χτυπούν» έργα σε 21 φράγματα ύψους 1,6 δισ. ευρώ

Vinci και Suez αναμέσα στους ενδιαφερόμενους για σύμπραξη με το Δημόσιο στο μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής και διαχείρισης φραγμάτων. Προχωρούν ήδη τα πρώτα οκτώ έργα με κόστος κατασκευής 642 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων για τα μέσα σταθερής τροχιάς

Επέκταση της γραμμής Ανθούπολη - Ίλιον του μετρό και υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς έχουν άμεση προτεραιότητα. Έξι διαγωνισμοί για διασύνδεση σιδηροδρόμων - λιμανιών.