ΓΔ: 860.06 1.04% Τζίρος: 80.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
emporio, eshop, e-commerce
Φώτο: Shutterstock

Άλμα 35% στον αριθμό επιχειρήσεων που κάνουν ηλεκτρονικό εμπόριο

Αύξηση κατά 148,5% του τζίρου των επιχειρήσεων από ηλεκτρονικές παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών το 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Άνοδος 15,7% και των επιχειρήσεων που έχουν δική τους ηλεκτρονική σελίδα.

Σημαντικά κέρδη προσφέρει στις επιχειρήσεις ο ψηφιακός μετασχηματισμός καθώς «ωριμάζει» το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα που καθιερώνεται πλέον στις συνειδήσεις των καταναλωτών.  Με τις ηλεκτρονικές αγορές να παραμένουν σε ανοδική τροχιά, ο κύκλος εργασιών από πωλήσεις μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, έχει αυξηθεί κατά 148,5% από το 2020 καθώς από τα 10,48 εκατ. ευρώ της περασμένης χρονιάς έφτασαν τα 26,04 δισ. ευρώ το 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2021, σε σύνολο 41.962 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω και με συνολικό κύκλο εργασιών 266,7 δισ. ευρώ, οι 9.094 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, ποσοστό 21,7%. Ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 26 δισ. ευρώ, ή ποσοστό 9,8% του συνολικού κύκλου εργασιών. Αντίστοιχα, το 2020, σε σύνολο 37.460 επιχειρήσεων με συνολικό κύκλο εργασιών 243,2 δισ. ευρώ, οι 6.804 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, ποσοστό 18,2%. Ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 10,5 δισ. ευρώ, ή ποσοστό 4,3% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Αυξήθηκαν επίσης κατά 35,6% ο αριθμός των επιχειρήσεων που έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών καθώς από τις 6.329 που ήταν το 2020 έφτασαν στις 8.583. Επίσης, κατά 7,5% αυξήθηκε ο αριθμός επιχειρήσεων που έλαβε παραγγελίες μέσω μηνυμάτων τύπου EDI. Επιπλέον αυξήθηκαν κατά 15,7% οι επιχειρήσεις που έχουν δική τους ηλεκτρονική σελίδα και από τις 22.514 επιχειρήσεις που ήταν το 2020, ανέρχονται πλέον στις 26.046 την φετινή χρονιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, αυξήθηκαν κατά 15,4% οι επιχειρήσεις που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο καθώς από τις 35.944 επιχειρήσεις του 2020, ο αριθμός αυτός ανήλθε στις 41.492 καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα ύπαρξης σύνδεσης στο διαδίκτυο για μια επιχείρηση. Ειδικότερα το 2021 από τις 41.962 επιχειρήσεις που απασχολούν από 10 άτομα και άνω, το 98,9% των επιχειρήσεων ήτοι 41.492 επιχειρήσεις, είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς, ενώ το 2020 αντίστοιχα, το ποσοστό ήταν στο 96% καθώς από τις 37.460 επιχειρήσεις, οι 35.944 είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς. Στην πρόσβαση συμπεριλαμβάνεται σταθερή και κινητή σύνδεση.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, πρόκειται για την ετήσια έρευνας χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και ηλεκτρονικού εμπορίου στις επιχειρήσεις με περίοδο αναφοράς των στοιχείων το διάστημα 1η Ιανουαρίου 2021- 15 Σεπτεμβρίου 2021. Τα εν λόγω στοιχεία αφορούν στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, στην πρόσβαση στο διαδίκτυο και την απανταχού συνδεσιμότητα, στην αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μέσα στην επιχείρηση, καθώς και στη λήψη παραγγελιών και διενέργεια πωλήσεων και αγορών μέσω διαδικτύου (ηλεκτρονικό εμπόριο). Με τον όρο «ηλεκτρονικό εμπόριο» εννοείται η πώληση ή η αγορά αγαθών ή υπηρεσιών που διενεργούνται μέσω δικτύων υπολογιστών με μεθόδους που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την αποστολή ή τη λήψη παραγγελιών.

Η πληρωμή και η παράδοση των αγαθών ή υπηρεσιών δεν γίνεται απαραίτητα ηλεκτρονικά. Παραγγελίες που λαμβάνονται μέσω τηλεφώνου, fax και δακτυλογραφημένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) δεν θεωρούνται ηλεκτρονικό εμπόριο. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου περιλαμβάνει τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων των κλάδων διαμονής και ταξιδιών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο 1,6% οι αυξήσεις τιμών στο εμπόριο που απορρόφησε τις πιέσεις

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών θα ζητηθούν παρεμβάσεις ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων απέναντι στην αύξηση του κόστους λειτουργίας και τις μειωμένες πωλήσεις.